شناسهٔ خبر: 4804803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرخبر | لینک خبر

فایل صوتی سخنان گیل‌آبادی روی میز شوراییان

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به سخنان معاون شهردار واکنش نشان داد و نسبت به حفظ حرمت‌های متقابل شورا و شهرداری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
شهرخبر: احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه اقدام خبرنگاران در راستای نامگذاری خیابانی به نام استاد قندی بسیار مناسب بوده است، گفت: از رضازاده به دلیل احترام مردم و ماندن درشورا تشکر می‌کنم هرچند که پیش از این نیز دنیا مالی بی‌سروصدا در حوزه نمایندگی مردم باقی ماند.

وی با اشاره به سخنان اخیر یکی از معاونان شهردار تهران گفت: سخنانی از این فرد در یک منبع رسمی منتشر شده است که این فرد عنوان داشته برخی در فکر و گفتار فساد دارند و به دنبال مطرح کردن خود هستند.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه برداشت جامعه خبر از سخنان این فرد خطاب به یکی از اعضای شورای شهر بوده و عموما نیز این برداشت را داشته‌ان،د گفت: روز گذشته نواری به شورای شهر آوردند هرچند که مباحثی پیرامون امکان جابه‌جایی فایل صوتی و تغییر آن وجود دارد اما من معتقدم باید به یکدیگر اعتماد داشته باشیم چراکه ما در جایگاه حراست و بازرسی قرار نداریم.

مسجدجامعی با بیان اینکه چندین سوال مطرح است که چند خبرنگار و رسانه این سخنان را پوشش داده‌اند افزود: یک رسانه متعلق به فردی که این سخنان به وی منصوب است، این سخنان را منتشر کرده است و بعد از آن نیز حرف این فرد بازتاب پیدا کرده و در رسانه‌های رسمی منتشر شده و حالا فایل صوتی به چه درد ما می‌خورد؟ و پنج روز گذشته و هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

وی با بیان اینکه حالا پس از 5 روز می‌گویند که خطاب ما اعضای شورا نبوده است، گفت: روز شورا فرصتی است برای نگه داشتن حرمت‌ها، چراکه معتقدم این ادبیات که برخی افراد دچار فساد و گفتار در فکر هستند، ادبیات شورا و شهرداری نیست.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به در اختیار گذاشتن فایل صوتی سخنان معاون شهردار ادامه داد: صورت مساله سخنان این فرد نیست و ما مشکلی با این معاون محترم نداریم اما باید حرمت‌های متقابل حفظ شود.

مسجدجامعی با بیان اینکه چگونه ممکن است هنگامی که حرمت شورا رعایت نمی‌شود، حرمت شهرداری رعایت شود، افزود: اگر حرمت‌ها شکسته شود، آسیب‌ها افزایش پیدا می‌کند و ما باید نسبت به حفظ حرمت‌هایمان اقدام کنیم.

نایب رییس شورای شهر تهران نیز توضیحاتی را پیرامون سخنان اخیر گیل‌آبادی مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی طلایی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر معاون روابط عمومی شهردار تهران گفت: ادبیات به کار گرفته قابل قبول نیست و ما از شخصی به مانند گیل‌آبادی که مدرس علوم ارتباطات هستند انتظار نداشتیم که با چنین ادبیاتی سخن بگویند.

وی با بیان اینکه بهترین کار این است که گیل‌آبادی رسما عذرخواهی کند، خاطرنشان کرد: فرقی نمی‌کند که مخاطب سخنانش اعضای شورا باشند و یا رسانه‌ها، چراکه ما رسانه‌ها را از خود جدا نمی‌دانیم.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته نوار صوتی سخنان این فرد از سوی قالیباف در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفت، گفت: کمیسیون حقوقی شورا موضوع را بررسی خواهد کرد و اگر ثابت شود که روی سخن این فرد اعضای شورا باشند به نظر ما این فرد صلاحیت مدیریت ندارد.

طلایی با بیان اینکه اینگونه اظهارنظرها قابل قبول نیست، ادامه داد: البته این فرد در سخنان اخیر خود عنوان داشته که روی سخنانش با رسانه‌ها بوده است و در این صورت رسانه‌ها باید خود نسبت به حفظ شأن‌شان اقدام کنند.

وی در پایان افزود: سخنان این فرد سخیف و غیرقابل قبول بوده است.

نظر شما