شناسهٔ خبر: 48036783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افراد دارای سند از آرامستان جدید به سازمان مدیریت آرامستان‌ها مراجعه کنند

افرادی که از گلبرگ ۲۰۱ «بهشت کریمان» (آرامستان جدید) سند دارند، برای تعیین‌تکلیف به سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روح‌الله خواجویی مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان گفت: در حال حاضر، آخرین بوستانی که برای دفن اموات در آرامستان فعلی (صاحب‌الزمان عجل‌الله‌فرجه) باقی مانده، بوستان «رحمان» است که در روز‌های آینده دفن اموات در این مکان به پایان می‌رسد.

او با بیان اینکه آرامستان فعلی شهر کرمان دیگر جایی برای دفن اموات ندارد، تأکید کرد: اشخاصی که از قبل در آرامستان فعلی قبوری را خریداری کردند و سند دارند، در صورت داشتن فوتی، فعلاً مشکلی برای دفن ندارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری افزود: از زمان افتتاح آرامستان جدید با نام «بهشت کریمان» در هفتۀ جاری، اشخاصی که در آرامستان فعلی سند ندارند، به‌دلیل نداشتن قبر، متوفی آن‌ها در آرامستان «بهشت کریمان» به خاک سپرده خواهد شد.

خواجویی تصریح کرد: گلبرگ ۲۰۱ آرامستان «بهشت کریمان»، آماده شده و بیش از ۶ هزار و ۱۵۰نفر ظرفیت دفن دارد.

او با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۰ تا ۹۳، حدود ۲۰ هزار صورت قبر پیش‌فروش شده است، گفت: افرادی که در گلبرگ ۲۰۱ سند دارند، باید با در دست داشتن اصل سند و کارت شناسایی، به سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان مراجعه کنند تا تعیین‌تکلیف شوند و قبور به آن‌ها تحویل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری افزود: متوفیِ افرادی هم که سند ندارند، طبق ضوابط سازمان مدیریت آرامستان‌ها در «بهشت کریمان» دفن می‌شود.

خواجویی با بیان اینکه در آرامستان «بهشت کریمان» پیش‌فروش قبور نداریم، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر کرمان، قیمت قبور در طبقه اول (تحتانی) یک میلیون تومان و طبقه دوم (فوقانی) دو میلیون تومان است.

او با تأکید بر اینکه حتماً افرادی که از گلبرگ ۲۰۱ آرامستان «بهشت کریمان» سند دارند، برای تعیین‌تکلیف به سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان مراجعه کنند، گفت: زمانی قبور را پیش‌فروش کردند، قبور به‌صورت یک‌طبقه در نظر گرفته شده بود؛ ولی اکنون تمام قبور این آرامستان دوطبقه است و طی مصوبه‌های اخذ شده از شورای اسلامی شهر، دو روش برای واگذاری قبور به افرادی که در گلبرگ ۲۰۱ سند دارند، وجود دارد.

خواجویی افزود: در روش اول، طبقۀ تحتانی به‌صورت رایگان به آن‌ها داده می‌شود، ولی باید طبقۀ دوم قبور را به مبلغ دو میلیون تومان خریداری کنند، ولی اگر کسی تمایل به خرید طبقۀ بالا نداشت، به اندازۀ نصف قبوری که پیش‌خرید کرده، قبر دوطبقه تحویل می‌گیرد.

او بیان کرد: همچنین اگر تعداد قبور خریداری‌شده زوج نباشد و شخص تمایلی به خرید طبقۀ فوقانی قبر تک‌مانده نداشته باشد، به‌دلیل دوطبقه بودن قبور، باید مبلغ دو میلیون تومان پرداخت کند تا یک صورت قبر به قبر‌های او اضافه شود.

خواجویی افزود: در خصوص افرادی که در گلبرگ‌های دیگر قبر پیش‌خرید کردند، ولی قبل از آماده شدن قبور، فوتی دارند، گفت: این افراد مختار هستند مانند کسانی که در گلبرگ ۲۰۱ سند ندارند، قبر خریداری کرده و متوفی خود را دفن کنند و سند گلبرگ دیگر خود را داشته باشند تا گلبرگی که در آن سند قبر دارند، آماده شود و یا می‌توانند در همین گلبرگ، میت را دفن کنند و در ازای آن از تعداد قبوری که در سند گلبرگ دارند، کم شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان همچنین به آماده‌سازی گلبرگ‌های دیگر اشاره کرد و افزود: پیمانکارِ گلبرگ ۲۰۵ براساس طراحی در حال انجام کار در این گلبرگ است.

خواجویی در ادامه، از آسفالت جادۀ آرامستان «بهشت کریمان» خبر داد و گفت: برق و روشنایی، آب، سکو‌هایی برای نشستن افراد، سرویس بهداشتی، آبخوری و آبسردکن، فضای سبز و سالن برای برگزاری نماز میت و سایر مراسم مذهبی، ازجمله امکانات و خدماتی است که در آرامستان «بهشت کریمان» دیده شده است.

او پردیسان قائم (عج) کرمان را یک میراث ماندگار از گذشتگان دانست که باید حفظ و به آیندگان منتقل شود و تأکید کرد: مردم باید برای حفظ و احیای پردیسان قائم (عج) همکاری کنند تا دفن اموات در آرامستان «بهشت کریمان» انجام شود.

خواجویی افزود: آرامستان «بهشت کریمان» (آرامستان جدید) نیز پشت کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) است و در آینده، فضای سبز این منطقه آن را به یک مکان سرسبز تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

نظر شما