شناسهٔ خبر: 4802102 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

منصوریان و گل‌محمدی نشان دادند آینده برای مربیان جوان است

مهدوی‌کیا: از اول فصل مشخص بود پرسپولیس سال خوبی ندارد/ درباره عملکرد برانکو باید در لیگ آینده نظر داد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از اول فصل و با توجه به اتفاقاتی که در بحث مدیریت و کادر فنی برای پرسپولیس به وجود آمد مشخص بود این تیم امسال شرایط خوبی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص گروه‌بندی مسابقات زیر 14 سال که تیم آکادمی وی در آن شرکت کرده است، وضعیت لیگ برتر در هفته‌های پایانی، شرایط پرسپولیس در لیگ امسال و حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

فارس: گروه‌بندی مسابقات زیر 14 سال برگزار شد و تیم شما حریفانشان را شناخت.

خوشبختانه باید بگویم که در گروه بدی قرار نداریم و این مسابقات قطعا می‌تواند تجربه خوبی برای بازیکنان کم سن و سال ما باشد البته ما برای قرعه‌کشی این مسابقات به اتریش دعوت شده بودیم و به این کشور رفتیم و باید بگویم که مراسم خوبی هم برگزار شد و در نهایت با یک تیم کم نام و نشان، بایرن‌مونیخ و اونتراخینگ از آلمان، یک تیم فنلاندی و تیم منتخب شهر تیرول که محل برگزاری مسابقات است هم‌گروه شدیم و قطعا برای بازیکنان ما تجربه خوبی خواهد شد.

فارس: برنامه تیم‌تان در این مسابقات به چه صورت خواهد بود؟

قرار است چند روز زودتر به اتریش برویم تا هم بتوانیم بازی دوستانه انجام بدهیم و هم بچه‌ها با شرایط محیط آشنا شوند همچنین قرار است از استادیوم مونیخ بازدید کنیم که قطعا این موضوع یک تجربه خوب برای بازیکنان کم سن و سال ما خواهد بود و قرار است در اوایل خرداد هم این فستیوال در دو روز برگزار شود.

فارس: چقدر امیدوار هستید که از بین این بازیکنان تعدادی آینده‌ساز برای فوتبال کشورمان بیرون بیاید؟

ما برای این بازیکنان زحمات زیادی کشیدیم و برایشان هزینه شده و باید همه سعی‌مان را بکنیم تا این بازیکنان حفظ شوند. قطعا استعدادهای خوبی در بین این بازیکنان وجود دارد که باید با کشف و نگه‌داری آنها آینده فوتبالمان را بیمه کنیم.

فارس: لیگ برتر به هفته‌های پایانی خودش رسیده است. شما این مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

باید بگویم لیگ امسال لیگ جذابی بود و شاهد هستیم که رقابت بالای جدول چقدر داغ است. در حال حاضر 4 تیم برای قهرمانی می‌جنگند و قطعا همه چیز در روز پایان مشخص خواهد شد و این نشان‌دهنده با کیفیت بودن لیگ ما است. از طرف دیگر پایین جدول هم تیم‌ها برای نیفتادن تلاش می‌کنند و باید بگویم که پرگل شدن مسابقات در هفته‌های پایانی به جذاب‌تر شدن بازی‌ها کمک کرده است.

 

فارس: پیش‌بینی شما از قهرمان لیگ امسال چیست؟

واقعا پیش‌بینی کردن دراین شرایط کار سختی است. شاید سپاهان به دلیل اینکه بازی‌های نسبتا آسان‌تری در پیش دارد کار راحت‌تری داشته باشد اما نمی‌توان از تراکتورسازی و نفت تهران که در کورس قهرمانی قرار دارند بی‌تفاوت گذشت هرچند که فولاد خوزستان هم شانس خوبی برای قهرمان شدن دارد.

فارس: از 5 تیمی که در بالای جدول هستند دو تیم سرمربیانی دارد که هم‌دوره خود شما در تیم ملی بودند و به نظر می‌رسد که مربیان آینده‌داری برای فوتبال کشورمان در حال به وجود آمدن هستند.

ببینید همانطور که در بخش بازیکنان نیاز به جوان‌گرایی و تغییر و تحول است قطعا در مربی‌گری هم این نیاز وجود دارد. علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی نشان دادند که آینده فوتبال برای مربیان جوان است و جای خوشحالی دارد که مربیان جوان به چرخه فوتبال ما اضافه می‌شوند و این می‌تواند مربیگری در ایران را بیمه کند.

فارس: شب گذشته در برنامه نود هم علی کریمی دوست صمیمی شما به عنوان محبوب‌تری بازیکن دو دهه اخیر فوتبال کشورمان انتخاب شد.

من متاسفانه نتوانستم برنامه را تا آخر ببینم اما علی کریمی بازیکن بسیار خوبی بود و کارهای تاثیرگذاری هم همیشه انجام داد و به عنوان یک دوست این انتخاب را به او تبریک می‌گویم.

فارس: درباره پرسپولیس هم صحبت کنید که تیم سابق شما این روزها اصلا حال و روز خوبی ندارد.

خیلی نمی‌توانم دقیق درباره پرسپولیس حرف بزنم چراکه از این تیم دورم اما شرایط پرسپولیس در ابتدای فصل نشان داد که این تیم امسال مشکل دارد. تغییرات پی در پی مدیریت و کادر فنی و مشکلاتی که برای بازیکنان وجود داشته و دارد باعث شد تا امسال پرسپولیس شرایط خوبی نداشته باشد اما به نظرم دیگر درباره لیگ امسال نباید صحبت کرد و باید لیگ امسال را تمام کرد و فقط به لیگ قهرمانان آسیا فکر کرد و مهم برای پرسپولیسی‌ها الان باید لیگ قهرمانان آسیا باشد.

فارس: شما سال‌ها در تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ کار کرده‌اید و او حالا سرمربی پرسپولیس شده است. با توجه به شناختی که از او دارید فکر می‌کنید که او می‌تواند در این تیم موفق باشد؟

برانکو مربی با دانشی است و فوتبال ما را خیلی خوب می‌شناسد اما او امسال کار سختی با پرسپولیس دارد و باید کار اصلی او را سال آینده دید که خودش بازیکن انتخاب کرده و بدنسازی تیم زیرنظر او انجام شده است و باید عملکرد برانکو را سال آینده سنجید و نمی‌توان از الان درباره کار او صحبت کرد.

فارس: در این مدت که برانکو و پانادیچ که هم‌بازی شما در هامبورگ بوده در تهران هستند با آنها ملاقاتی داشته‌اید؟

در این چند وقت به شدت درگیر کارهای تیم برای مسابقات اتریش هستم و مرتب بین تهران و رامسر در حال رفت و آمدم و به همین دلیل فرصتی نشده تا بتوانم برانکو و پانادیچ را از نزدیک ببینم.

انتهای پیام/خ

نظر شما