شناسهٔ خبر: 4796405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حاشیه هایی از مراسم تقدیر صالحی در دانشگاه صنعتی شریف؛

صالحی از دانشجویان گلایه کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از مهر، دانشگاه صنعتی شریف تهران بعد از ظهر دوشنبه در مراسمی از علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به دلیل اقداماتی که در دوره فعالیت خود انجام داده است با حضور اساتید این دانشگاه و دانشجویان حاضر قدردانی کرد.

این مراسم که که در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف تهران برگزار شد و علی اکبر صالحی در جمع دانشچویان سخنرانی کرد همراه با حاشیه هایی بود.

جمع زیاد دانشجویان که به دلیل کمبود فضا در طول مراسم حدود ۲ ساعته ایستاده بودند مانند اغلب برنامه های دانشجویی در حوزه مذاکرات هسته ای به دو گروه تقسیم شده بودند؛ مخالفان و موافقان .

عده ای از دانشجویان در این جمع پلاکاردهایی همچون «فکت شیت می خواهیم»، «۱۸ روز گذشت، فکت شیت منتشر نشد»، «مخفی نداریم » و تابلوی «محرمانه ممنوع» بر دست داشتند.

در حین سخنرانی صالحی نیز در بخش های مختلف سخنرانی به ویژه زمانی که صالحی درباره مذاکره کنندگان و اینکه مذاکره کننده باید آشنا به فنون مذاکره باشد سخن می گفت دانشجویان با تشویق حمایت خود را از وی اعلام کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف، اردلان استاد فیریک این دانشگاه و جعفر توفیقی کسانی بودند که به دعوت مجری برنامه که خود از اساتید دانشگاه بود به روی سن دعوت شدند و هر کدام دقایقی را درباره صالحی صحبت کردند.

رضا روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف از دورانی که وی دانشجوی دانشگاه شریف بوده و صالحی رئیس دانشگاه سخن گفت و اردلان، استاد فیزیک این دانشگاه نیز استثنایی بودن صالحی اشاره کرد و با بیان نکاتی درباره بوعلی سینا اظهار داشت: دکتر صالحی، رئیس دانشگاه، نماینده ایران در سازمان انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی بوده است و در سطح جهانی مشهور شده است و به عنوان کسی که می تواند صحبت و مذاکره کند کار ایشان استثنایی است.

دانشجویان در پی این سخنرانی ها صالحی را تشویق می کردند و البته یکی از دانشجویان نیز زمانی که صحبت از سمت های صالحی بود به طنز گفت: «پارتی اش کلفت بوده است »

نفر بعدی که چند دقیقه ای درباره صالحی صحبت کرد جعفر توفیقی بود. توفیقی به ۲۵ سال همکاری با صالحی اشاره کرد و گفت : صالحی در هر مسئولیتی که قبول می کند در مجموعه خود رابطه رئیس و مرئوسی ندارد و همه با هم دوست هستند.

وی ادامه داد: صالحی در خلق چشم اندازهای بزرگ موفق بوده است.

صحبت های توفیقی اما در سالن حاشیه آفرین شد. در حالی که جمع زیادی از دانشجویان وی را تشویق می کردند، گروهی شعار «فتنه گر حیا کن، صالحی را رها کن » سر دادند.

شعارهای دانشجویان البته باعث نارضایتی مسئولان دانشگاه شد و پس از مراسم تقدیر، ملکی مجری برنامه خطاب به این گروه از دانشجویان گفت: آبروی دانشگاه را بردید.

زمانی که صالحی به اصرار دانشجویان برای پاسخ به سئوالات بار دیگر پشت تریبون آمد نیز از این اقدام دانشجویان ابراز نارضایتی کرد.

صالحی گفت: ۶۶ سال از عمرم می گذرد و چیزی به عمر ما باقی نمانده است. زمانی که رئیس دانشگاه شدم فکر می کردم این دانشگاه خیلی خوب است. در آن زمان فکر کردم چرا این دانشگاه خوب است و به این نتیجه رسیدم که حتی در زمان رژیم سابق نیز روسای این دانشگاه فرهیخته بودند.

وی به مرحوم مجتهدی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در زمان رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: مجتهدی رئیس مدرسه البرز و دانشگاه پلی تکنیک نیز بوده است و با علاقه این دانشگاه را ادامه می کرد. او به دلایلی بعد از انقلاب از کشور خارج شد. اگر او فرد ثروت اندوز و فاسقی بود، در زمانی که در آمریکا دچار بیماری شد می توانست به بیمارستان برود اما برای این کار پول نداشت و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف و مدرسه البرز در آمریکا پول جمع کردند و او را به بیمارستان فرستادند.

صالحی گفت: زمانی که من مسئولیت گرفتم خواستم که دکتر مجتهدی را که در آن زمان ۸۵ سال داشت به ایران بیاوریم و از وی تقدیر کنیم. هر چند که عده ای به من گفتند این کار به نفع تو نیست اما این کار را انجام دادیم و مجتهدی یک سال بعد از این تقدیر فوت کرد. تقدیر از این فرهیحته تبلیغاتی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته که صرف هزینه میلیاردی نمی توانست داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خطاب به دانشجویان گفت: اختلافات سیاسی طبیعی است. ما به این اختلافات احترام می گذاریم. اما اختلاف باید اخلاقی باشد. به بزرگان خود احترام بگذارید. هیچ کس نمی خواهد خدشه ای به انقلاب وارد شود. همه ممکن است اشتباه کنند، حتی خود من بارها اشتباه کرده ام که شما نمی دانید. احترام احترام می آورد و اگر احترام بگذارید شر نمی بینید.

نظر شما