شناسهٔ خبر: 4796072 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

کشف و ضبط 46 قلم داروي دام و طيور تاريخ گذشته و غير مجاز در اصفهان

موج - رئيس اداره تشخيص و درمان دامپزشکي استان اصفهان گفت: 46 قلم داروهاي دام و طيور تاريخ گذشته و غير مجاز از چندين پرنده فروشي سطح شهر اصفهان کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، خسرو فاتحي ارزش تقريبي محموله ضبط شده را حدود 400 ميليون ريال اعلام کرد و اظهار داشت: کارشناسان اداره تشخيص و درمان اين اداره کل با همکاري بازرسين شبکه دامپزشکي شهرستان اصفهان طي بازديدهاي دوره‌اي از داروخانه‌هاي دامي موفق شدند تعداد 46 قلم از داروهاي دامي فاقد اعتبار مصرف و غير مجاز را از چندين پرنده فروشي سطح شهر اصفهان شناسايي و ضبط کنند.
وي با اشاره به اينکه اقلام دارويي ضبط شده شامل انواع ويتامين، آنتي بيوتيک، پماد، داروهاي انگلي بوده گفت: مصرف داروهاي غيرمجاز و منقضي به درمان دام‌ها پاسخ مناسب نمي‌دهند و در گاهي موارد منجر به بروز عوارض جانبي و حتي تلفات در حيوانات مي‌شود.
فاتحي با بيان اين که درمان دام‌ها با استفاده از داروهاي مناسب و طبق دستور تجويز دامپزشک يکي از عوامل موثر در درمان قطعي بيماري و کاهش مدت زمان دوره نقاهت بيماري است، افزود: رعايت نکردن موارد فوق در بسياري از موارد عوارض پس از مصرف دارند که لازم است دامداران و مرغداران نسبت به اين موضوع توجه جدي داشته باشند.
رئيس اداره تشخيص و درمان دامپزشکي استان در توصيه به دامداران و مرغداران تصريح کرد: انواع داروهاي دامپزشکي، مواد بيولوژيک، واکسن، سموم و مواد ضد عفوني کننده تجويزي را از داروخانه‌ها و مراکز مجاز دامپزشکي تهيه نموده و در موقع خريد به تاريخ توليد، تاريخ انقضا و پروانه بهره برداري و مجوز صادره از دامپزشکي توجه نمايند.

نظر شما