شناسهٔ خبر: 47952737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خروج چاه‌های فلمن اصفهان از مدار بهره‌برداری/کیفیت آب شرب خط قرمز آبفای استان

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: امسال آبدهی تمام چاه‌های فلمن در حاشیه زاینده‌رود، به صفر رسیده و از مدار بهره‌برداری خارج شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، فهیمه امیری با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص آلوده بودن آب چاه‌های فلمن منتشر شده است، اظهار داشت: امسال آبدهی تمام چاه‌های فلمن در حاشیه زاینده‌رود، به صفر رسیده و از مدار بهره‌برداری خارج شده‌اند.

 مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به اینکه جاری نبودن آب در زاینده‌رود منجر به خشک شدن کامل چاه‌های فلمن شده است، گفت: اینکه گفته می‌شود پساب نیروگاه برق اسلام‌آباد وارد چاه‌های فلمن شده و آن را آلوده کرده است، صحت ندارد زیرا این نیروگاه پایین‌تر از چاه‌های فلمن واقع شده و پساب آن وارد رودخانه نمی‌شود و چاه‌های فلمن به طور کلی خشک شده و آبی برای استحصال ندارد.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای استان اصفهان از تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی تأمین می‌شود، افزود: کیفیت آب شرب و حفظ سلامت شهروندان خط قرمز آبفای استان اصفهان است و به همین دلیل آب توزیع شده در شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ به صورت مستمر توسط کارشناسان کنترل کیفی آزمایشگاه شرکت آبفا و مرکز بهداشت محیط استان مطابق با استانداردهای ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱  مورد پایش و آزمایش قرار می‌گیرد.

امیری با اشاره به اینکه هیچ گونه موارد ابتلا به بیماری‌های گوارشی از طریق آب شرب از سوی مرکز بهداشت استان اصفهان گزارش نشده است، بیان کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم، آب موجود در شبکه آبرسانی ۹۸ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش آبفای استان اصفهان کاملاً سالم است و نیاز به جوشاندن و یا تصفیه مجدد ندارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

نظر شما