شناسهٔ خبر: 47952716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان عنوان کرد

حفظ و نشر ارزش های انقلاب از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی

فاطمه افضلی

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی از رسالت های این سازمان است و با توجه به اینکه تدوین و اجرای سند تحول سازمان تبلیغات اسلامی که مطالبه جدی مقام معظم رهبری است این سند تنظیم شده و در حوزه های محتلف سازمان در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام"مهدی حسنی" امروز دوم تیرماه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی نشر خوبی هاست. کار ما طبق فرمایش حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب انشتار خوبی ها در مسیر تعالی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی یکی دیگر از رسالت های این سازمان است، گفت: سند تحول سازمان تبلیغات اسلامی که مطالبه جدی مقام معظم رهبری است، تنظیم شده و در حوزه های مختلف سازمان در حال اجراست.

حسنی بیان کرد: در شهرستان رفسنجان اولویت طرح های فرهنگی در سال ۱۴۰۰ مبتنی بر این سند تحول برنامه ریزی و تنظیم شده که در راستای بهره گیری از ظرفیت مردم و تمامی سطوح سنی را در بر دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان افزود: یکی از اولویت های برنامه های ما شناسنامه تبلیغی برای مساجد است چرا که مساجد یکی از پایگاه های اثرگذار در نشر خوبی ها و مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰ مسجد فعال در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: ظرفیت سنجی و سطح بندی مساجد شهرستان در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف و برگزاری دوره های آموزشی برای ائمه جماعات در راستای ارتقای سطح کیفی  در دستور کار است.

حسنی بیان کرد: طرح «امام محله» از جمله طرح هایی است که در شهر و روستا در راستای شناسایی مشکلات و آسیب های اجتماعی اجرا و راهکارها ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوران کرونا روحانیون و امام جماعت مساجد در بحث مواسات و ضدعفونی کردن معابر و از همه مهمتر در طرح شهید سلیمانی و شناسایی افراد کرونایی نقش مهمی داشتند و یکی از موثرترین عوامل موفقیت این طرح وجود ائمه جماعات بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان عنوان کرد: حرکت جهادی در رفع گرفتاری مردم و طرح مهرواره محله همدل با محوریت امام مسجد محله در راستای شناسایی و رفع مشکلات و تغییر حال و اوضاع مردم اجرا شد و بسیاری از مشکلات محله رصد، دسته بندی و ثبت و برای آنها راهکار ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در رفسنجان ۵۰۰ مداح آموزش دیده، ۷ حوزه علمیه و ۲۶۰ هیات مذهبی ثبت شده در سامانه طوبی، فعال هستند.

نظر شما