شناسهٔ خبر: 47952422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ولایت بدخشان؛

شهرستان خاش در افغانستان به دست طالبان سقوط کرد

شهرستان خاش در ولایت بدخشان واقع در شمال شرقی افغانستان به دست طالبان افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالله ناجی نظری عضو شورای ولایتی بدخشان افغانستان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرستان خاش در این ولایت به دست طالبان افتاده است.

عضو شورای ولایتی بدخشان افغانستان در ادامه با اشاره به حمله مسلحانه طالبان اضافه کرد: در درگیری‌ها هر دو طرف متحمل خساراتی شده‌اند.

عبدالله ناجی نظری همچنین تأکید کرد که در پی سقوط این شهرستان، چندین منطقه دیگر نیز با این خطر روبروست.

طالبان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرستان خاش کاملاً تحت کنترل این گروه بوده و مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز به دست این گروه افتاده است.

این در حالیست که امرالدین ولی، معاون رئیس شورای ولایتی قندوز در افغانستان دیروز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد که شبه‌نظامیان طالبان دیشب به گذرگاه تجاری شیرخان در مرز این کشور با تاجیکستان حمله کرده و بامداد امروز کنترل این گذرگاه را تصرف کرد.

گروه طالبان نیز اعلام کرد که طی این حمله کنترل گذرگاه شیرخان و ساختمان‌های نهادهای دولتی را به دست آورده و نیروهای امنیتی در منطقه به شبه‌نظامیان این گروه تسلیم شده‌اند.

گذرگاه شیرخان معروف به «شیرخان‌بندر» یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مرزی بین افغانستان و تاجیکستان بوده و روزانه ده‌ها دستگاه وسیله نقلیه حامل کالاهای تجاری از این گذرگاه عبور می‌کنند.

طالبان ۳ روز پیش نیز کنترل دو شهرستان دیگر در ولایات بلخ و سمنگان را در شمال افغانستان به دست آورده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، از یک طرف دور جدید مذاکرات بین الافغانی در دوحه پایتخت قطر ادامه دارد و از طرف دیگر درگیری گروه طالبان با نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

این در حالیست که با آغاز خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در تلاش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به عنوان بهانه‌ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

نظر شما