شناسهٔ خبر: 47951543 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱|

پایان تلخ والیبال ایران در لیگ ملت‌ها با شکست مقابل آرژانتین/ شاگردان آلکنو دوازدهم شدند + عکس

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ برابر تیم آرژانتین شکست خورد و در نهایت در رده دوازدهم این رقابت‌ها ایستادند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - روز پایانی از هفته پنجم و آخر دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ امروز (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در پانزدهمین و آخرین بازی خود در این رقابت‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم آرژانتین رفت و در ادامه نوار باخت‌های شاگردان آلکنو، تیم ایران با نتیجه ۳ بر یک مغلوب حریف نه چندان قدرتمند خود شد تا ایران با پنج پیروزی و ۱۰ باخت و کسب ۱۸ امتیاز در رده دوازدهم لیگ ملت‌ها بایستد.

آرژانتین هم با هفت برد و ۲۰ امتیاز موقتا به رده نهم صعود کرد.

ولادیمیر آلکنو در این بازی، ایران را با ترکیب سعد معروف، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، سید محمد موسوی، مسعود غلامی، امیر غفور و آرمان صالحی در پست لیبرو به میدان فرستاد.

ست اول: ۳۳ بر ۳۱ برای آرژانتین
 
تیم ایران در حالی گام به آخرین دیدار خود گذاشت که آلکنو تقریبا ایران را با ترکیب اصلی به زمین فرستاد و در سوی مقابل آرژانتینی‌ها هم با تمام قوا وارد میدان شدند. بازی در ابتدا بسیار نزدیک دنبال می‌شد و در نهایت دو تیم در امتیاز ۸ بر ۷ برای آرژانتین گام به زمان نخست استراحت فنی گذاشتند. با ورود به زمین، غفور دفاع شد تا اختلاف به دو امتیاز افزایش پیدا کند، اما در ادامه موسوی با دفاع روی توری دیدنی بازی را برابر کرد. در ادامه آرژانتین دو امتیاز برتری ایجاد کرد و دو تیم در نتیجه ۱۶ بر ۱۴ وارد زمان دوم استراحت فنی شدند. با بازگشت به زمین آبشار صالحی با بدشانسی به بیرون رفت تا شاگردان مندس هفدمین امتیازشان را بگیرند. با رسیدن به اواخر ست اول آرژانتینی‌ها با سرویس‌های ریسکی دریافت ایران را به مشکل انداختند تا صالحی در شرایط سخت دفاع شود و نتیجه ۱۹ بر ۱۵ شد تا آلکنو مجبور به درخواست زمان استراحت شود.
 
پس از این وقفه موسوی با عملکرد درخشان در دفاع روی تور بازی ۱۹ بر ۱۷ کرد تا مندس زمان استراحت بگیرد. در ادامه سعادت برای حضور در دفاع روی تور جایگزین معروف شد و با آبشار عبادی‌پور در توپ برگشتی بازی در عدد ۲۰ برابر شد. درحالی که بازی تا امتیاز ۲۲ برابر بود ناهماهنگی بین عبادی‌پور و آرمان صالحی باعث شد آرژانتین امتیاز ۲۴ را بگیرد تا آلکنو زمان استراحت بگیرد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ مهاجم آرژانتین دفاع شد تا بازی در امتیاز ۲۴ به تساوی برسد. در نهایت تیم ایران ست نخست را با نتیجه ۳۳ بر ۳۱ واگذار کرد.
 
گزارش زنده| ایران صفر - آرژانتین ۲/ شاگردان آلکنو ست دوم را هم باختند
 
ست دوم: ۲۵ بر ۲۳  به سود آرژانتین
 
در ست دوم شاگردان آلکنو که دوست نداشتند بازی آخر خود را هم با شکست تمام کنند با انگیزه‌تر ظاهر شدند و ۳ بر یک پیش افتادند. در ادامه دو بار بین معروف و عبادی‌پور در هنگام ارسال پاس پایپ، ناهماهنگی ایجاد شد تا حریف ۵ بر ۴ نتیجه را به سود خود تغییر دهد. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۷ برای آرژانتین وارد زمان نخست استراحت فنی شدند. با رسیدن به اواسط ست دوم شاگردان مارسلو مندس فاصله را به دو امتیاز افزایش دادند تا آرژانتین در زمان دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۴ پیش بیفتد. با بارگشت به زمین آبشار صالحی تبدیل به امتیاز نشد تا اختلاف به سه امتیاز برسد. مسعود غلامی با سرویسی هدفدار شانزدهمین امتیاز ایران را گرفت تا اختلاف به حداقل برسد. با تغییراتی که آلکنو در زمین ایجاد کرد و با ورود حضرت‌پور برای توپ‌گیری، شرایط تغییر کرد و بازی در عدد ۲۰ برابر شد تا این بار مندس زمان استراحت بگیرد.
 
آلکنو در این امتیاز کاظمی را برای زدن سرویس و سعادت را برای دفاع روی تور به زمین فرستاد تا باتوجه به حضور غفور سه پشت خط‌زن در زمین باشند. این تغییرات جواب داد و سعادت با دفاع روی تور امتیاز ۲۱ را گرفت و کاظمی در ادامه با سرویسی دیدنی امتیاز ۲۲ را گرفت تا ایران در آستانه بردن این ست قرار گیرد. با بیرون رفتن آبشار غفور بازی برابر شد تا آلکنو زمان استراحت بگیرد. در نهایت آرژانتین این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ برد تا تیم ایران در مجموع دو بر صفر عقب بیفتد.
 
گزارش زنده| ایران صفر - آرژانتین ۲/ شاگردان آلکنو ست دوم را هم باختند
 
ست سوم: ۳۲ بر ۳۰ به سود ایران
 
بازیکنان ایران که پس از باخت در دو ست ابتدایی با روحیه‌ای بسیار پایین وارد زمین شدند در همان ابتدا ۳ بر صفر عقب افتادند. در ادامه بازیکنان آرژنتین که سرحال‌تر بودند فاصله امتیازی را بیشتر کردند تا دو تیم در امتیاز ۸ بر ۴ وارد زمان نخست استراحت فنی شوند. در این شرایط کریمی و کاظمی جایگزین معروف و غفور شدند. با رسیدن اواسط ست سوم، عبادی‌پور با خوش شانسی و کمک تور امتیاز سرویس گرفت تا بازی ۱۰ بر ۹ شود و ایران به یک قدمی حریف برسد. با سرویس‌های قدرتمند صالحی شرایط تغییر کرد و ایران ۱۴ بر ۱۳ پیش افتاد تا سرمربی حریف زمان استراحت بگیرد. برتری شاگردان آلکنو تا زمان دوم استراحت فنی پابرجا بود و ایران ۱۶ بر ۱۵ از حریف جلو بود.
 
در ادامه بازیکنان آرژانتین موفق شدند در امتیاز ۱۹ بازی را به تساوی بکشانند، اما با عملکرد خوب در دریافت عقب زمین و آبشار مهار نشدنی موسوی ایران ۲۱ بر ۱۹ پیش افتاد. در ادامه بایکنان آرژانتین با سرویس و برگشت توپ به زمین خودی امتیاز ۲۲ را گرفتند و به یک قدمی ایران رسیدند تا آلکنو در نتیجه ۲۳ بر ۲۲ زمان استراحت بگیرد. در ادامه آرژانتینی‌ها موفق شدند در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی بکشانند. در نهایت تیم ایران توانست این ست را با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ ببرد تا نتیجه بازی در مجموع دو بر یک شود.
 
ست چهارم: ۲۵ بر ۱۸ به سود آرژانتین
 
آرژانتینی‌ها همانند ست‌های قبلی بازی را طوفانی آغاز کردند و چهار بر یک پیش افتادند. در ادامه اختلاف بیشتر هم شد و دو تیم در امتیاز ۸ بر ۴ برای آرژانتین وارد زمان نخست استراحت فنی شدند. با سرویس‌های پرشی و دیدنی کریمی ایران به یک قدمی آرژانتین رسید تا نتیجه ۹ بر ۸ شود. درحالیکه خستگی در ساعد‌ها و پا‌های بازیکنان ایرانی مشهود بود آرژانتینی‌ها اختلاف را بیشتر کردند و دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ وارد زمان دوم استراحت فنی شدند. با ورود به زمین صالحی هم دفاع شد تا امتیاز هفدهم حریف رقم بخورد و ایران در آستانه شکست در این ست و بازی قرار گرفت. در نهایت ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ باخت تا در مجموع با حساب سه بر یک مغلوب شد تا پایان تلخی در لیگ ملت‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما