شناسهٔ خبر: 47951107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان زنجان :

آمار جرایم نیروهای مسلح در زنجان کاهش یافته است

زنجان-رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: آمار جرایم نیروهای مسلح در سال‌های اخیر در زنجان کاهش یافته وجرایم ویژه نیروهای نظامی از جمله فرار از خدمت، ترک پست، لغو دستور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غفران نیا ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: همه ساله در این هفته با حضور در مزار شهدا برای ادامه راه با آنها تجدید پیمان می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و این خدمت مایه افتخار برای ما است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: مجموعه انتظامی دادگستری به جرایم نیروهای مسلح از صفر تا ۱۰۰ رسیدگی می‌کند.

غفران نیا با بیان اینکه برای حفظ اقتدار نیروهای مسلح این مجموعه فعال است تا مجازات منجر به سرافکندگی نشود چرا که این افراد بازگشت به نظام دارند، گفت: متخلف باید تنبیه شود اما نباید به نحوی باشد که ضمن تنبیه به آگاهی و درک بیشتر منجر شود.

وی ابراز کرد: بحث‌های پیشگیری برای نیروهای ارتش، سپاه، نیروهای دفاعی مورد توجه است و با برپایی کلاس‌های پیوسته قانون به افراد توضیح داده شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان زنجان تصریح کرد: نظارت کامل بر روی نیروهای مسلح وجود دارد.

غفران نیا با بیان اینکه آمار جرایم نیروهای مسلح طی سال‌های اخیر در استان زنجان کاهش یافته است، گفت: جرایم ویژه نیروهای نظامی از جمله فرار از خدمت، ترک پست، لغو دستور می‌باشد و جرایم عام نیروهای مسلح در حین خدمت نیز رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح شامل سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای انتظامی، سربازان، کارکنان اطلاعات و یگان حفاظت ادارات می‌شود، افزود: تمام تلاش ما پیش‌بینی جرایم جایگزین حبس بوده و خوشبختانه جمعیت زندانیان نیروهای مسلح بسیار کم است.

نظر شما