شناسهٔ خبر: 47949589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد؛

خطر مواجهه با موج جدید کروناویروس در استان فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آمارهای اخیر کروناویروس در استان فارس، نسبت به اوج گیری دوباره کروناویروس و شیوع موج پنجم بیماری کووید۱۹ در استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی در سیصد و چهل و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اعلام شرایط موجود و افزایش تدریجی موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان، این را نشان دهنده اوج گیری دوباره کروناویروس و مواجهه با موج پنجم کرونا دانست و از آمادگی بیمارستان های فارس برای مقابله با شیوع احتمالی موج جدید کرونا خبر داد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرهای جنوبی استان و همچنین آمار مراجعه بیماران به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه، تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: ساده انگاری در برابر کرونا و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نتیجه ای جز چرخش مرگبار بیماری در خانواده ها و از دست دادن عزیزانمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، نخواهد داشت.

لطفی ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان، مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی را عاملی موثر در مقابله با این ویروس منحوس برشمرد و بر تداوم این مشارکت تا پایان جرای واکسیناسیون سراسری تاکید کرد.

 

نظر شما