شناسهٔ خبر: 47949430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیش بینی‌های مختلف برای بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش: بنا بر محدودیتی که در شهر‌های مختلف در شرایط کرونایی مهر خواهیم داشت، سناریو‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته ایم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بنا به محدودیتی که در شهر‌های مختلف در شرایط کرونایی مهر خواهیم داشت سناریو‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته ایم و میزان حضور دانش آموزان در مدارس را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.
وی گفت: تلاش ما آن است که مدارس را فعال کنیم و بار دیگر حضور دانش آموزان را در محیط مدرسه داشته باشیم.
حاجی میرزایی افزود: برای بازگشایی مدارس برنامه ریزی کرده ایم و ستادی در آموزش و پرورش با عنوان ستاد مهر فعال شده است که همه تمهیدات لازم را برای آغاز بکار مدارس از مهر ۱۴۰۰ برنامه ریزی خواهد کرد.
حاجی میرزایی گفت: یکی از مهمترین موارد برای بازگشایی مدارس، واکسیناسیون فرهنگیان است که با هماهنگی که با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت انجام شده قرار است که در مرداد این واکسیناسیون انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون توصیه‌ای برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نبوده است و اگر قرار باشد واکسیناسیون این گروه نیز انجام شود قطعا تدابیر لازم را انجام خواهیم داد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما بنا را به آموزش حضوری در مهر گذاشته ایم، ولی باید دید که شرایط کرونایی در آن زمان چگونه خواهد بود.
حاجی میرزایی افزود: در صورتی که رعایت فاصله‌های اجتماعی در مهر همچنان پابرجا باشد کلاس‌ها به صورت نوبتی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: ما ترجیح می‌دهیم که ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع نشود و حتی یک روز در هفته هم که شده دانش آموزان یکدیگر و معلمان خود را از نزدیک ببینند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: قطع ارتباط دانش آموزان با مدرسه موجب پیامد‌های سنگین روانی، ​اجتماعی، جسمانی و روحی می‌شود و بخش بزرگی از بلوغ اجتماعی دانش آموزان در تعامل با یکدیگر صورت می‌گیرد و تعطیلی مدارس در یک سال و نیم گذشته مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد کرده است.
وی به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری دانشگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: تاثیر ۶۰ درصدی سوابق کنکور از سال ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد و نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی آن‌ها در دانشگاه خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس غیردولتی براساس خدمات آموزشی و فضای اختصاص یافته مدرسه تعیین می‌شود که از طریق سامانه مدارس غیردولتی به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی به چاپ کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: کتاب‌های سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آماده برای چاپ و خیلی از آن‌ها چاپ شده است و برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ نیز هیات دولت ۴۰ میلیون دلار ارز برای خرید کتاب‌های درسی در نظر گرفته است.
آقای حاجی میرزایی به واگذاری مسکن ملی به فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: ۷۵ هزار فرهنگی شرایط استفاده از طرح مسکن ملی را دارند که تاکنون واحد‌های ۴۵ هزار نفر مشخص شده است و ۲۵ هزار نفر نیز واریز وجه داشته اند که ساخت مسکن آن‌ها آغاز خواهد شد.

نظر شما