شناسهٔ خبر: 47938004 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

معرفی چند محصول شیمیایی و معدنی شرکت سامیران

معرفی چندین دستگاه و محصول شرکت بازرگانی سامیران

استفاد های دیگر در سرامیک، در رنگ ها، در کاغذ سازی، در صنعت دامداری، صنایع آرایشی بهداشتی و در آخر صنایع کشاورزی که آنتی کیکینگ در کودهای مختلف نیترات آمونیوم ذرات تالک باعث کاهش جذب رطوبت و جلوگیری از تشکیل پل‌های هیدرات می‌شوند

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تولید بطری های مواد غذایی مثل بطری های نوشیدنی و خوراکی با توجه به استاندارد های بهداشت و سلامت نمیتوان از هر جور پلاستیکی استفاده نمود. با توجه به این موضوع یکی از بهترین مواد که دارای شاخص های بهداشتی باشد و بتوان در صنعت بسته بندی دارویی و غذایی از آن استفاده نمود مواد پلاستیکی پت می باشد. این مواد تشکلیل شده از نوعی رزین پلیمر ترموپلاستیک است که قابل استفاده و کاربردی در صنعت می باشد.

همانگونه که گفته شد پت یکی از زیر مجموعه های مواد پلاستیکی است.در حقیقت پت مخفف پلی اتیلن ترفتالات نامیده می‌شود و به صورت مخفف پت گفته می‌شود. این ماده پلاستیکی از دسته مواد بی‌خطر است و اگر استاندارد های سلامت مربوط به بسته بندی که بر روی بطری های آب که به صورت عدد درج شده است توجه شود عدد مربوط به این ماده برابر است با یک که بی‌خطری آن را نشان می‌دهد.

بادکن PET  نام وسیله ایی می‌باشد که اکثرا با نام دستگاه تولید کننده تولید بطری پت نیز شناخته می‌شود. دستگاه بادکن پت یک دستگاه مکانیکی می‌باشد که به وسیله باد کار می‌کند.

معرفی چندین دستگاه و محصول شرکت بازرگانی سامیران

حلال 402 یا وایت اسپریت یک حلال صنعتی می باشد که در صنایع مختلفی کاربرد دارد و از آن به عنوان پاک کننده، حلال رزین و لاستیک و حلال در رنگ‌ها، پوشش‌های چوب، جلادهنده‌ها یا همان وارنیش‌ها، صنعت چاپ، آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. البته در آسفالت و چسب‌های نواری هم از این حلال معروف استفاده می‌شود.

حلال 402 نام‌های دیگری مانند تینر روغنی، وایت اسپریت، حلال نفتا، اسپریت معدنی، وارسول و تربانتین معدنی هم دارد. کاربرد اصلی این حلال در صنعت رنگ است و نقاش‌ها از نام تینر روغنی برای اشاره به این حلال استفاده می‌کنند.  وایت اسپریت‌ها معمولاً ۷ تا ۱۲ کربن در ساختار خودشان دارند و میزان انحلال آن‌ها در آب بسیار کم است ولی در عوض توانایی بسیار خوبی در حل کردن مواد هیدروکربنی مثل رنگ دارند.

پودر تالک سفید از ماده معدنی بنام تالک به وجود می‌آید که متشکل از مواد معدنی مانند هیدرات منیزیم و سیلیکات منیزیم است که در سنگ‌های دگرگونی (Metamorphic rock) یافت می‌شود. پودر تالک سفید، پودر پرکاربرد و یکی از نرم‌ترین و پرمصرف‌ترین مواد معدنی در جهان است. تالک رطوبت را به‌خوبی جذب می‌کند، زبری پوست را کاهش می‌دهد، پوست را خشک نگه می‌دارد و از بروز کهیر جلوگیری می‌کند.

معرفی چندین دستگاه و محصول شرکت بازرگانی سامیران

موارد کاربرد تالک

اکثر مردم هر روزه از چیزهایی استفاده می‌کنند که از تالک ساخته‌شده‌اند، اگرچه این را نمی‌دانند، در ادامه بعضی از موارد کاربرد تالک بیان می‌شود:

استفاده از  در پلاستیک‌ها: در سال ۲۰۱۱، حدود ۲۶٪ تالک در ایالات‌متحده برای تولید پلاستیک بود. از تالک عمدتاً به‌عنوان پرکننده استفاده می‌شود. اشکال صفحه‌ای ذرات تالک می‌تواند سختی و مقاومت حرارتی محصولاتی مانند پلی‌پروپیلن، وینیل، پلی‌اتیلن، نایلون و پلی‌استر را افزایش داده و از ذوب شدن آن‌ها جلوگیری کند.

استفاد های دیگر در سرامیک، در رنگ ها، در کاغذ سازی، در صنعت دامداری، صنایع آرایشی بهداشتی و در آخر صنایع کشاورزی که آنتی کیکینگ در کودهای مختلف نیترات آمونیوم ذرات تالک باعث کاهش جذب رطوبت و جلوگیری از تشکیل پل‌های هیدرات می‌شوند و باعث می‌شود دوره‌های طولانی‌تری برای ذخیره سازی کود استفاده شود. همچنین برای گردوغبار باغ‌ها و  درمان دانه‌های و بهبود خواص زیست کش‌ها مناسب است.

معرفی چندین دستگاه و محصول شرکت بازرگانی سامیران

شرکت بازرگانی سامیران ارائه کننده طیف وسیعی از محصولات شیمیایی و معدنی و همچنین ساخت و واردات ماشین الات صنایع می باشد. در صورت نیاز از سایت شرکت سامیران samirancommerce.com بازدید نماید.

نظر شما