شناسهٔ خبر: 4793471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل تعاون خراسان جنوبی خبر داد

افزایش 10.5 درصدی توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستیم، گفت: در این زمینه 10.5 درصد افزایش داشتیم و در زمینه کیفی رتبه سوم را در کشور داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد سنجری بعد از ظهر امروز در دیدار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در آستانه روز جهانی کار و کارگر با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما سرمایه‌گذاری و بحث اشتغال در استان است.

وی با بیان اینکه ما در دو بعد جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و همچنین حفظ اشتغال موجود در استان تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: در استان 13 هزار بنگاه تولیدی، صنعتی و صنفی شناخته شده است که دارای کد بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از وجود 75 هزار کارگر بیمه شده در استان خبر داد و گفت: جمعیت کارگری استان حدود 100 هزار نفر است که شامل بیمه‌شدگان و سایر کارگران است.

سنجری با بیان اینکه ما در قانون کار دو مسئولیت صیانت از نیروی کار و نظارت بر روابط کار را عهده‌دار هستیم، ادامه داد: در بحث صیانت از نیروی کار موضوع رفع اختلافات یکی از وظایف است.

وی از وجود 10 بازرس کار در استان خبر داد و گفت: بنگاه‌های ما زیر 50 کارگر داشته و خرد محسوب می‌شوند و از سطح درآمد بالایی برخوردار نیستند و نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه راهبرد ما این است که به حفظ و پایداری کار کمک کنیم، افزود: اگر بخواهیم امنیت شغلی کارگر تامین شود در ابتدا باید کار را حفظ کنیم.

سنجری با بیان اینکه 201 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد، اضافه کرد: شرکای ما در تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌های ما حضور دارند و تلاش کردیم، بحث اختلافات کارگری و کارفرمایی را در قالب مشاوره حل و فصل کنیم و در این زمینه سال گذشته در کشور مورد تقدیر قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در این مدت 53 درصد شکایات ما در مراجع حل اختلاف کاهش یافته است، تصریح کرد: این شکایات در سال گذشته 650 مورد بوده است و از 37 روز به کمتر از دو هفته کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزشمندترین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی را حفظ کنیم و نواقص ایمنی را برطرف کنیم در این مدت 7 هزار بازرسی از بنگاه‌ها انجام شده است، یادآور شد: سرانه هر بازرس در سال 500 بازرسی است و در استان ما به سبب پراکندگی، خدمات سخت انجام می‌شود.

سنجری با بیان اینکه در بحث آموزش ایمنی 8 هزار نفر ساعت آموزش داشتیم، ادامه داد: هدف ما کاهش حوادث ناشی از کار بوده است که در این راستا این حوادث 25 درصد کاهش داشته است و این در حالی است که در کشور 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه ما به دنبال توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه 10.5 درصد افزایش داشتیم و در زمینه کیفی رتبه سوم کشور را داریم.

انتهای پیام/69010/ذ30/ض1002

برچسب‌ها:

نظر شما