شناسهٔ خبر: 4790682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زسیت:

تنها 18درصد فاضلاب های صنعتی خراسان شمالی به صورت مطلوب تصفیه می شوند

قدس آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت : میزان فاضلاب صنعتی تولید شده در استان 16 میلیون و 200 هزار مترمکعب است که از این میزان فقط 18 درصد که شامل دو میلیون و 938 متر مکعب است به صورت مطلوب تصفیه می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مطهری با اشاره به وجود 16 تصفیه خانه در استان، افزود: میزان پسماند صنعتی نیز یک میلیون تن در سال و پسماند غیرصنعتی 9 میلیون تن در سال است. 

وی افزود: در حال حاضر واحدهای بزرگ صنعتی استان به جز یک مورد دارای تصفیه خانه است که این واحد نیز حکم جلب مدیر گرفته شده و در حال انجام است. 

وی در رابطه با وضعیت منطقه ویژه اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: احداث این منطقه در بیدک طی دو مرحله مخالفت شد که بر همین اساس مقرر شد نقشه ها اصلاح و از حریم شهر خارج شود و مشاور و متولی امر نسبت به تغییر محل استقرار اقدام کند تا با ضوابط محیط زیست همخوانی داشته باشد. 

وی اظهار داشت: با توجه به اصلاحات انجام گرفته صرفا با ایجاد واحدهای فاقد آلودگی از قبیل انبار و مراکز آموزشی که با ردیف الف و ب صنایع همخوانی دارند موافقت شده است. 

وی در رابطه با کوتاه کردن کوه باباموسی نیز ضمن اعلام مخالفت محیط زیست با برخوردهای این گونه با طبیعت، برداشتن کوه را از روی ناچاری دانست و گفت: با این وجود برای ورو د به این کار باید بررسی علمی و ارزیابی زیست محیطی و تاثیراتی که بر آینده می گذارد صورت می گرفت. 

وی تصریح کرد: حال که این کار انجام شده باید اثرات آن بر اقلیم و محیط زیست به مروز زمان  بررسی شود که نیازمند تهیه آماری از وضعیت 5 سال گذشته از جمله حضور کوه در منطقه از لحاظ شدت وزش باد، رطوبت و بارندگی و اطلاعات اکواوژیکی و نیز 5 سال آینده  و مقایسه آنها با هم شد تا به یک نتیجه علمی دست یافت. 

وی در رابطه با مشاهده یوزپلنگ در برخی مناطق نیز اظهار داشت: بعد از اعلام گزارش منطقه تازه قلعه ده ها گزارش این چنینی داشته ایم که با حضور کارشناسان در این مناطق فقط چند مورد تایید شده است. 

مطهری در ادامه با اشاره به پیشرفت حدود 60 درصد موزه حیات وحش پردیسان، اظهار داشت: تکمیل و تجهیز این موزه نیازمند حدود 8 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

وی بیان کرد : دغدغه اصلی ما وضعیت تغذیه و ساماندهی مکان است که تکمیل این پروژه از پیشنهادات ما در سفر هئیت دولت به استان خواهد بود.

انتهای خبر/.

نظر شما