شناسهٔ خبر: 47892084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تبریک افغانستان به رئیسی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، انتخاب «سید ابراهیم رئیسی» به عنوان هشتمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به مردم و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان ، انتخاب «سید ابراهیم رئیسی » به عنوان هشتمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به مردم و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وزارت خارجه افغانستان در پیامی تاکید کرد: افغانستان و ایران به عنوان دو کشور همسایه و برادر با شاخصه‌های مشترک فرهنگی و روابط حسنه تاریخی فرصت‌های فراوانی برای همکاری در جهت تأمین صلح و رفاه دو کشور دارند.

همچنین این وزارت خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب، شخصیت مدبر و فعال آقای رئیسی، وزارت امور خارجه امیدوار است در دوره ریاست جمهوری ایشان پیوند برادری و دوستی بر اساس مشترکات میان دو کشور، بیشتر از پیش ارتقأ یابد و دو کشور برای رفع چالش‌های مشترک و تأمین صلح و رفاه که خواست حقیقی مردمانشان می‌باشد، شاهد همکاری‌های بیشتر و مؤثرتر باشند.

 روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

بعد از اعلام نتایج این دور از انتخابات و طی دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) جمعی از سران و شخصیت‌های خارجی با ارسال پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، انتخاب آیت‌الله رئیسی به این سمت را تبریک گفتند.

 

نظر شما