شناسهٔ خبر: 47891857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نقل و انتقال تحریک آمیز امریکایی‌ها با محوریت تقویت عین‌الاسد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

همزمان با گشت‌زنی‌‌‌‌‌ها و تحرکات مشکوک نیروهای امریکایی در مرزهای مشترک عراق و سوریه، کاروان‌های نظامی امریکایی حامل تجهیزات نظامی از بصره وارد پایگاه عین‌الاسد در غرب الانبار شدند. همزمان‌، برخی منابع رسانه‌ای از حمله موشکی به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در استان الانبار عراق خبر دادند.
به گزارش فارس، یک منبع آگاه امنیتی عراق دیروز از تحرکات مشکوک مرزی نیروهای امریکایی در مرز مشترک این کشور با سوریه از سمت منطقه کردستان عراق طی دو روز اخیر خبر داد. وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه‌» گفت که نیروهای امریکا طی سه روز گذشته در حال گشت‌زنی شناسایی در روستاهای مشترک در مرز عراق و سوریه از مسیر گذرگاه «فیش خابور‌» بوده‏اند.
پیش‌تر یک منبع آگاه محلی از اقدام نیروهای امریکایی در انتقال درخت‌های نادر میان عراق و سوریه از سمت منطقه کردستان خبر داده بود. یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار، روز شنبه، از ورود کاروان‌های امریکایی حامل تجهیزات جنگی به پایگاه عین‌الاسد در غرب استان الانبار خبر داد و اعلام کرد که این کاروان‌ها از استان بصره به سمت الانبار حرکت کردند. وی افزود: کاروان‌های امریکایی حامل تجهیزات نظامی و جنگی از استان البصره حرکت کردند و به در پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در ناحیه البغدادی در غرب الانبار رسیدند و هنوز جزئیات بیشتری درباره دلیل این امر در دست نیست. به گفته این منبع، حرکت این کاروان‌‌‌‌‌ها با حمایت شرکت‌های امنیتی امریکایی و پهپاد‌‌‌‌ها صورت گرفت و نیروهای امریکایی به دلایلی نامشخص در حال تقویت حضور خود در پایگاه عین‌الاسد هستند. وی افزود که تردد نیروهای امریکایی از یک مکان به مکان دیگر در عراق، به دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق یعنی «مصطفی الکاظمی‌» مربوط است و نیروهای امنیتی مستقر در مناطق غربی کشور، هیچ اطلاعاتی درباره حرکت این کاروان‌های ندارند. پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» و هشت کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای امریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند. در همین حال کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد روز یک‌‌‌‌‌شنبه یک فروند موشک به مکانی در نزدیکی این پایگاه هوایی اصابت کرده است و در پی آن، هواپیماهای امریکایی بر فراز این پایگاه به پرواز درآمدند. گفته می‌شود که دو موشک از ناحیه «البغدادی» واقع در استان الانبار به سوی عین‌الاسد شلیک شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما