شناسهٔ خبر: 47891697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشرف غنی به کاخ سفید دعوت شد

منابع رسمی از دعوت شدن رئیس‌جمهور افغانستان برای سفر به آمریکا و حضور در کاخ سفید خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع رسمی اعلام کرد «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان روز ۲۵ ژوئن (۴ تیرماه) با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن در تاریخ ۲۵ ژوئن، با اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان، دیدار خواهد کرد.»

آمریکا مرحله نهایی خروج نیرو‌های خود و نیرو‌های ناتو از افغانستان را آغاز کرده است و قصد دارد خاک این کشور را تا پایان تابستان ترک کند. حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی و حدود ۷ هزار نیروی ناتو (در افغانستان) باقی می‌مانند. با اعلام خبر خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بیش از ۱۸ هزار نیرو که برای ارتش آمریکا کار می‌کردند نیز به دنبال خروج از مرز‌های این کشور هستند.

به‌تازگی روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرد: «تحولات افغانستان ممکن است در چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اثرگذار باشد.»

همچنین برخی مقامات پنتاگون اعلام کردند: «انتظار داریم خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا نیمه ژوئیه (تیر) به پایان برسد.»

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز در واکنش به خروج نیرو‌های این کشور در افغانستان اعلام کرد آینده نامطلوبی در انتظار افغانستان دربرابر طالبان خواهد بود و گفت: «فکر می‌کنم سناریو‌های مختلف و نتایج مختلفی وجود دارد. از یک سو عواقب بسیار بد می‌تواند باشد و ازسوی دیگر ارتش و دولتی منسجم در آینده نیز امکان‌پذیر است.»

انتهای پیام/

نظر شما