شناسهٔ خبر: 47891464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون بنیاد شهید کشور:

خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا منبع غنی فرهنگی است

سردار سلیمانی گفت: ضبط خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران به عنوان منبعی غنی و اثرگذار درجامعه امری مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی وآموزشی بنیاد شهیدو امور ایثارگران کشوربا تاکید بر ضبط خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران به عنوان منبعی غنی و اثرگذار درجامعه گفت: بنیاد نهادی فرهنگی و خدمتگزار است، انتظار ما امروز دربخش خاطره نگاری و تاریخ شفاهی والدین شهدا وجانبازان تلاش در جهت تحقق این مهم است.

معاون فرهنگی وآموزشی بنیاد شهیدو امور ایثارگران کشور با تاکید بر این که تلاش های فراوانی باید برای ضبط خاطرات والدین شهدا و ایثارگران انجام شود، افزود: این ها گنج هایی گران بها است که دیگر جایگزینی برای آن وجود ندارد و گفته های آنان خاطراتی که می تواند تعامل ایجاد کرده و اثرگذار باشد.

سلیمانی بر ظرفیت ویژه استان البرز و همجواری با استان تهران اشاره کرد و گفت: استان البرز از استان هایی است که در همجواری استان تهران قرار داد و از ظرفیتی ویژه برخوردار است و ماهیت های فرهنگی فراوانی دارد که باید بدان توجه شود اما متاسفانه این همجواری علیرغم این که باید سبب پیشرفت شود متاسفانه در زمینه های مختلف به خصوص فرهنگی عقب ماندگی های جدی و فراوان و معضلات و مشکلات بیشتری دارد،  تلاش ما این است تا به این استان با یک تلاش و نگاه مثبت توجه ویژه شود.

او افزود: مردم دوستدار نظام و انقلاب هستند و با عشق و انگیزه و به خاطر تداوم راه شهدا در انتخابات حضور پیدا کرده و افتخاری دوباره را خلق کردند، بعد از انتخابات  هم دشمنان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور هنوز دست از دشمنی برنداشته و در فضای مجازی تلاش می کنند تا این حماسه را کم رنگ جلوه دهند.

معاون فرهنگی وآموزشی بنیاد شهیدو امور ایثارگران کشورگفت: اگر امروز نتوانیم از این ظرفیت ویزه بهره برده و این خاطرات را برای نسل های آینده ثبت و ساماندهی قطعا غبطه خواهیم خورد.

سردار سلیمانی در ادامه نگاه بنیاد به اردوهای فرهنگی را ترویجی دانست و افزود: ما در بحث اردو عقب ماندگی های فراوانی داریم که باید جبران شود، نگاه ما در بنیاد به اردوها ترویجی است، باید بتوانیم روی محتوا تمرکز کنیم.

او گفت: بنیاد در بحث اردوها باید کار نظارتی کرده و از ظرفیت تشکل ها برای برگزاری اردوها استفاده کند، تشکل های ایثارگری دارای ظرفیتی ویزه برای برگزاری اردوها هستند.

او همچنین به  مجموعه تفریحی عرفان کرج اشاره کردو افزود: این مجموعه تفریحی نقش موثری در تعالی و برگزاری اردوهای بنیاد دارد که امیدواریم امسال بتوانیم از این ظرفیت بهره برده و برای ۸هزار نفر از ایثارگران عزیز اردوهای محتوایی و تفریحی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ر. ن

برچسب‌ها:

نظر شما