شناسهٔ خبر: 47891299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت آینده حذف مجوزهای اشتغال را در دستور کار قرار دهد

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌ اینکه وزارت تعاون خود را در ایجاد اشتغال و رفع آسیب‌های اجتماعی مسئول نمی‌داند از دولت آینده خواست تا حذف مجوزهای اشتغال را در دستور کار قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، با اشاره بر ضرورت اتخاذ تدابیری در دولت آینده برای رفع معضل بیکاری در کشور، گفت: یکی از آسیب‌های جدی که در کشور وجود دارد، این است که حوزه اجتماعی عملا متولی ندارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را مسئول این بخش ندانسته و حتی خود را متولی ایجاد اشتغال هم نمی‌داند.  

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها خود را متولی ساماندهی کار و روابط کار و در حوزه اجتماعی نیز مسئول تامین رفاه می‌داند که این درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید خود را مسئول حل مسائل اجتماعی کشور بداند، تصریح کرد: این موضوعی است که در دولت آقای روحانی جدی گرفته نشد و نگاه ساختاری به این بخش وجود نداشت به همین دلیل آسیب‌های اجتماعی متعددی در کشور ایجاد شد که دائم رو به رشد بودند، کما اینکه هم در زمینه طلاق، هم اعتیاد، هم کودکان خیابانی، هم خشونت و هم حاشیه‌نشینی با افزایش آمار مواجه هستیم.

عنابستانی خاطر نشان کرد: دولت آینده باید یک نگاه بسیار جدی به حل مسائل اجتماعی داشته باشد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاملا خود را مسئول این بخش بداند و نسبت به هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، اقدام کند و اگر لازم شد در این زمینه لایحه ارائه دهد که قطعا مجلس با آن همکاری خواهد کرد تا بتوانیم مدیریت یکپارچه‌ای برای رفع مشکلات اجتماعی ایجاد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون مدیریت یکپارچه‌ای بین حدود ۲۶ دستگاهی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند، وجود ندارد و این در حالی است که آنها سهمی از بودجه دارند و چون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را مسئول کنترل و نظارت بر عملکرد آنها نمی‌داند، مبالغ زیادی برای این بخش هزینه می‌شود اما تاثیر آن را در کنترل مسائل اجتماعی نمی‌بینیم.

ستاد اشتغال خانگی کشور حتی یک جلسه هم تشکیل نداد
عضو مجلس در ستاد اشتغال خانگی کشور، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال هم خود را موظف به تولید کار نمی‌داند، بنابراین دولت آینده باید خود را مسئول ایجاد کار بداند. کما اینکه بنده عضو ستاد اشتغال خانگی کشور هستم که حتی یک جلسه نیز تشکیل نداده است و این امر نشان می‌دهد دولت خود را مسئول ایجاد اشتغال نمی‌داند و این آسیب حتما باید در دولت آینده برطرف شود و در این زمینه طراحی و برنامه‌ریزی کند.

رییس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت آینده باید حذف مجوزهای اشتغال را در دستورکار قرار دهد، کما اینکه آقای رییسی در مناظرات به این موضوع اشاره کردند، بنابراین اگر نیاز باشد قانونی نیز در این زمینه تصویب شود دولت لایحه بدهد و ما هم با اشتیاق همکاری خواهیم کرد تا بتواند گره‌های ایجاد اشتغال را در کشور باز کند تا در پی آن تولید رونق یابد.

نظر شما