شناسهٔ خبر: 47844758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

تاکید ائمه جمعه استان تهران برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰

تهران- ایرنا- ائمه جمعه لواسانات، رودبار قصران، شهریار، پاکدشت، قدس، دماوند، فیروزکوه و قرچک در استان تهران با تشریح تاثیر نقش مردم در جمهوری اسلامی و شاخص‌ نامزدهای اصلح، مردم را به شرکت آگاهانه و فعالانه در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امام جمعه لواسانات با بیان اینکه قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند، تاکید کرد: تردید به خودمان راه ندهیم بلکه فعالانه، امیدوارانه، آگاهانه و عاقلانه در انتخابات شرکت و نامزد اصلح را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" اظهار داشت: ملت توانمند است؛ باید در انتخابات رئیس جمهوری کارآمد، باکفایت، انقلابی و وفادار به آرمان‌های انقلاب و متدین و باایمان انتخاب کنیم.

وی اظهار داشت: حضور همه ما در انتخابات ۱۴۰۰ فارغ از نگاه‌های سیاسی ضرورتی اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه لواسان اضافه کرد: اگر اقتدار و امنیت کشور را می‌خواهیم و اگر ضعف و فتور نظام و کشور را نمی‌خواهیم و نمی‌خواهیم کشور جولانگاه بدخواهان ملت باشد، جمعه با شور و آگاهی رای بدهیم. بگذارید دشمنان از ما عصبانی باشند.

لواسانی بیان داشت: انقلاب و نظام و کشور متعلق به همۀ ماست، حضور نیافتن پای صندوق‌های رای به معنای نبود تکلیف دینی و میهنی و هم‌چنین ضایع‌کردن حق خودمان است.

وی گفت: این مهم حق الناس است و در برابر آن مسئول هستیم؛ هم باید به خدای سبحان پاسخ بدهیم و هم در قیامت، حقوق مردم را بر گردن داریم و چه بسا، شهدای عظیم‌ الشأن ما خصم ما باشند.

حضور مجاهدانه در انتخابات موجب صلابت کشور است

امام جمعه رودبار قصران نیز گفت: انتخابات امروز مخصوصاً انتخاب ریاست جمهوری اهمیت فوق العاده‌ای نسبت به انتخابات‌ گذشته دارد و شرکت حداکثری و انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام "سید مجتبی حسنی" افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست این زمان شبیه‌ترین زمان به جنگ احزاب در صدر اسلام است. تمام دشمنان اسلام، مسلمین و انقلاب اسلامی در نهایت غیظ و غصب و با تمام عِدّه و عُدّه در برابر آرمانهای این ملت صف کشیده‌اند.

وی تاکید کرد: لذا ورود مجاهدانه در میدان انتخابات با بصیرت، شعور و نبوغ بالای سیاسی موجب قدرت، صلابت، امنیت کشور و یاس کفار از دین و نظام ما خواهد شد.

حسنی ادامه داد: علاوه بر شرکت باشکوه در انتخابات که مقتضای تکلیف شرعی و ملی است، تعیین فرد اصلح و رأی دادن به او نیز وظیفه شرعی است.

امام جمعه رودبار قصران خاطرنشان کرد: به طور قطع این حضور پرشور و انتخاب هوشمندانه ملت غیور و عزتمند ایران اسلامی موجب خشم و غیظ شیطان اکبر آمریکا، روباه پیر انگلستان، کفتارهای صهیونیسم و مزدوران آنها آل سعود، منافقین، داعش و غربگرایان و نفوذی ها خواهد شد. 

رئیس جمهوری به جای سیاست‌باز، سیاستمدار باشد

امام جمعه شهریار نیز با اشاره به ویژگی‌های نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکید کرد: رئیس جمهور اصلح فردی‌ است که به جای سیاست‌بازی، سیاست‌مداری داشته باشد و به دنبال رضایت خداوند باشد.

حجت الاسلام "موسی سالمی" با اشاره به یکی از روایات نهج‌البلاغه افزود: امیرالمومنان (ع) چهار مورد را باعث بروز فساد در حکومت‌ها می‌دانند که آن تقدم فرع بر اصل، کنار گذاشتن اصول، برسرکار آمدن افراد نالایق و کنار گذاشتن افراد لایق است؛ لذا رئیس جمهوری باید این روایت را نصب العین (مقابل چشم) داشته باشد.

وی افزود: منتخب ملت باید مدیر و دلسوز مردم باشد، روحیه جهادی داشته و ترسو و محتاط نباشد، دارای روحیه انقلابی و به دور از وابستگی به غرب باشد، به فکر ناراحتی آمریکا و اروپا و از طرفی نسبت به ناراحتی مردم بی‌توجه نباشد.

امام جمعه شهریار با انتقاد از برخش کاستی‌ها در ارایه خدمات متوازن در کشور، گفت: در جمهوری اسلامی باید همه یکنواخت دیده شوند.

امام جمعه قرچک تاکید کرد: انتظار می‌رود نامزدهایی که برای قبول مسئولیت اعلام آمادگی کردند، بر وضعیت موجود و سنگینی کار آگاه باشند.

حجت الاسلام "حجت الله اسماعیلی" توضیح دارد: رئیس جمهوری آینده باید مشکلات اصلی کشور را بداند و برای حل آن‌ها راهکار داشته باشد.

وی افزود: منتخب مردم باید برای امنیت، اقتصاد، آسیب‌های اجتماعی، مسائل سیاست خارجی و مواجه با آن و مسائل فرهنگی برنامه داشته باشد؛ اگر این توانایی را در خود نمی‌بیند، نباید وارد عرصه شود.

امام جمعه قرچک خطاب به مردم اظهار داشت: ما همیشه با بصیرت در سرنوشتمان دخیل بودیم؛ نمی‌خواهیم بگوییم کدام دولت موفق و کدام ناموفق بود اما حداقل نظرها، دیدگاه‌ها و مدل مدیریتی چند دولت را تجربه کردیم و امروز می‌توانیم به خوبی تشخص دهیم کدام مدل به نفع نظام و به نفع دین و دنیای ماست.

اسماعیلی تاکید کرد: باید با حضور حداکثری در انتخابات قدرت ملی‌مان را به دنیا نشان دهیم و با عمل در جواب شیاطینی که فکر می‌کنند ما با اصل نظام مشکل داریم، نشان دهیم مشکلی با اصل نظام وجود ندارد.

نامزد اصلح قدرت اجرایی داشته باشد

امام جمعه دماوند نیز با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: نامزد اصلح انتخابات کسی‌ است که سوابقش نشان دهد علاوه بر آن‌که برنامه علمی دارد، قدرت اجرایی برای پیاده‌سازی برنامه را نیز داشته باشد.

حجت‌الاسلام "کاظم فتاح دماوندی" با اشاره به شاخص‌های نامزد اصلح انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: برخی افراد برنامه‌های خوبی ارائه می‌دهند اما تعامل لازم با مردم و مسئولان اداری و همچنین قدرت چانه‌زنی برای پیشبرد کار را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید به مشکلات منطقه مسلط باشند و شعارهای آنان تحقق یافتنی باشد، در غیر این صورت امکان دارد وعده‌ای دهند که امکان اجرایی شدن آن یا بودجه لازم برای تحقق آن وجود نداشته باشد.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: لذا افرادی که ویژگی‌های مذکور را نداشته باشند حتی اگر پیروز انتخابات شوند در کار موفق نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ۱۴۰۰ برای دشمن حائز اهمیت است، یادآور شد: مشارکت مردم در این حماسه ملی نشان از اعتماد به نظام و امید به آینده دارد، لذا اگر مشارکت حداکثری باشد، دشمنان ناامید خواهند شد و دوستان انقلاب امیدوارتر و جبهه مقاومت تقویت می‌شود.

فتاح دماوندی ادامه داد: ممکن است ملت به دلیل مشکلات موجود بویژه مشکلات اقتصادی گله داشته باشند اما نباید آن‌ها را پای اصل نظام بنویسند؛ گرچه ثابت شده است مردم اصل نظام را دوست دارند و با شور و شعور در انتخابات شرکت خواهند کرد تا آینده بهتری رقم بزنند.

حضور پرشور در انتخابات ضامن مردم‌سالاری دینی

امام جمعه فیروزکوه نیز گفت: حضور پرشور و باشکوه در انتخابات ۱۴۰۰ ضامن مردم‌سالاری دینی، ناامیدی دشمنان و پیگیری مطالبات مردم از دولت سیزدهم مستلزم تحقق این حضور است.

حجت الاسلام "حسن حیدری" اظهار داشت: مردم یکی از ارکان اصلی مردم سالاری دینی هستند و در حقیقت ضامن جمهوریت نظامند؛ از سوی دیگر مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی در گرو حضور در صحنه ملت است.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی از ابتدا بر حضور مردم تاکید داشتند و چارچوب جمهوری اسلامی را بر همین اساس بنا کردند. "جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر" شعار امام راحل بود و مردم نیز با رای قاطع "آری" به این نظام در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تاکنون به نحو احسن از آن پاسداری کردند.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: مشارکت باشکوه مردم در انتخابات، امنیت کشور را در دنیا بیشتر می‌کند و کشوری که پشتوانه مردمی داشته باشد دشمنانش را مایوس می‌کند. لذا هرکس دغدغه این سرزمین را دارد و به دنبال منافع کشور است باید در صحنه انتخابات حضور یابد.

حیدری ابراز داشت: ما به عنوان خدمت‌گزاران مردم در راستای گفتمان رهبر معظم انقلاب شاخص‌های رئیس جمهوری و نماینده اصلح را به مردم عزیز گوشزد می‌کنیم و ۲ مورد را بر خود وظیفه می‌دانیم؛ اول آن‌که بدون اینکه فردی را برای مردم مشخص کنیم شاخص‌ها را بیان کنیم و دوم نامزدها و هوادارانشان را به رعایت اخلاق انتخاباتی، انصاف و جوانمردی دعوت کنیم.

شرکت در انتخابات نمونه استکبارستیزی است

امام جمعه شهرستان پاکدشت با دعوت مردم برای حضور گسترده در انتخابات گفت: شرکت در این امر بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود و حضور مردم نمونه ای بارز از ظلم و استکبار ستیزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "حسن لزومی" اظهار داشت: انتخابات مظهر اراده ملّی و تجلّی مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت خود، همواره یکی از درخشان‌ترین ابعاد نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و مشارکت حداکثری مردم در آزمون بزرگ انتخابات، علاوه بر به نمایش گذاشتن اقتدار نظام و حمایت از دستاوردهای آن، لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است.

وی انتخابات را اصلی ترین رکن حاکمیت ملی برشمرد و افزود: حضور گسترده و پرشور در انتخابات وظیفه شرعی، ملی و انقلابی مسلمانان است و بی شک حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن انتخابات است.

لزومی اضافه کرد: مشارکت در انتخابات، فارغ از هر سلیقه و گرایش سیاسی، اصلی مهم در انتخابات به شمار می‌رود چرا که نظام و کشور متعلق به همه ماست و همه ما نسبت به آن تکلیف داریم وباید مراقب باشیم فریب دشمنان را نخوریم.

امام جمعه شهر قدس تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند در انتخابات شرکت نکنند بدانند رای ندادن هم نوعی رای دادن است؛ رای دادن به این‌که دشمن نگاه چپ به کشور داشته باشه و وضع موجود و ناراحتی مردم تکرار شود.

حجت الاسلام "رضا جوکار" بیان داشت: مردم سیاسی هستند چون سیاست مثل هوا در فضای جامعه است. آنان که می‌گویند "ما سیاسی نیستیم" هم در واقع یک موضع‌گیری سیاسی و یک جمله سیاسی گفته‌اند.

وی با تاکید بر آن‌که ملت ایران بسیار با بصیرت و آگاه هستند، افزود: اگر مردم سیاسی نبودند انقلاب اسلامی را به ثمر نمی‌رساندند، از امام پیروی نمی‌کردند، دفاع مقدس را مدیریت نمی‌کردند و پای انقلاب نمی‌ایستادند.

امام جمعه شهر قدس خاطرنشان کرد: مردم براساس مسائل حزبی و قومی نمایندگان خود در شورا را انتخاب نکنند و دقت داشته باشند فردی که دارای روحیه جهادی، انقلابی و پاکدست است و در ۲ کلام متعهد و متخصص است می‌تواند نامزد اصلح باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

نظر شما