شناسهٔ خبر: 47844540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات همدان؛

مشکل عدم شناسایی رمز برخی از کارت‌های ناظر در همدان حل شد

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: مشکل عدم شناسایی رمز برخی از کارت‌های ناظر در همدان حل شد وتمامی شعب آنلاین هستند و مشکلی نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسن میرزایی، مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: جمعه ۲۸ خردادماه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان، اظهار کرد: هزار و۴۳۷ شعبه اخذ رأی در استان داریم که در تمامی شعب اخذ رأی دستگاه احراز هویت داریم و هزار و ۵۶۷ دستگاه برای استان درنظر گرفتیم.

او افزود: برای شعب نیمه مکانیزه (غیر از شهر همدان) ۸ درصد و برای شعب تمام الکترونیک همدان ۱۵ درصد دستگاه پشتیبان تدارک دیدیم.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۲۱۲ شعبه اخذ رأی در شهر همدان در نظر گرفتیم، گفت: ۷۱۰ صندوق الکترونیکی در استان داریم و برای هر شعبه ۲ تا ۵ صندوق بنابر مقتضیات شعبه درنظر گرفتیم.

میرزایی در رابطه با زیرساخت‌های مخابراتی استان توضیح داد: تمامی زیرساخت‌های مخابراتی استان را تست کردیم و از استان‌های برتر در مانور‌ها بودیم و در حال حاضر تمامی شعب آنلاین هستند و مشکلی نداریم.

اوادامه داد: در تمامی شعب مشکل دستگاه احراز هویت نداشتیم و مشکل ابتدای رأی گیری این بود که رمز برخی از کارت‌های ناظر در شهر‌های همدان و تویسرکان توسط دستگاه شناسایی نمی‌شد که این مشکلات را رصد و حل کردیم البته در هیچ شعبه‌ای اختلال در فرآیند رأی گیری نداشتیم و به صورت آفلاین کار انجام شده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان افزود: ۲۴۰۰ تعرفه الکترونیکی برای شهر همدان صادر کردیم و برای فرمانداران و نماینده آن‌ها در شعب، تعرفه پشتیبان درنظر گرفتیم.

میرزایی با بیان اینکه امکان خطا در این سیستم‌ها صفر است، گفت: دستگاه‌های احراز هویت و صندوق الکترونیکی دو ساعت شارژ دارند که اگر مشکل برق داشتیم از شارژ ذخیره استفاده کنند در ضمن با باتری ماشین هم قابل شارژ هستند.

او بیان کرد: سیستم‌ها این قابلیت را دارند که صندوق‌ها ۱۰ دقیقه بعد از اتمام فرآیند رأی گیری صندوق تخلیه شوند و ۲۰ دقیقه بعد نتیجه اعلام شود البته امکان رصد آنلاین نتایج وجود ندارد چراکه دستگاه به جایی وصل نیست و اطلاعات به وسیله یک کارت تخلیه می‌شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما