شناسهٔ خبر: 47844148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

همگی برای سربلندی و اقتدار ایران آمده‌ایم

همدان-ایرنا- ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روزی که بدخواهان نظام و مردم منتظر بودند تا شعب اخذ رای انتخابات را خالی ببینند، اما ملت فهیم و بابصیرت ایران اسلامی با حضور پرشور و آگاهانه خود از نخستین ساعات آغاز انتخابات در پای صندوق های رای، حماسه دیگری را با شعار «سربلندی و اقتدار ایران» خلق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مردمانی که قلبشان برای سرزمین مادری می تپد و از روزها و هفته ها پیش اعلام کرده بودند «می آییم تا سربلندی ایران و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را رقم بزنیم» حضوری کم نظیر و گسترده در پای صندوق های رای داشتند به نحوی که از ساعت هفت صبح و آغاز فرآیند رای همچنان شاهد افزایش حضور مردم برای شرکت در این جشن بزرگ ملی هستیم.

دراین میان مردم استان همدان نیز همپای دیگر هموطنان خود در سراسر کشور از نخستین ساعت آغاز فرآیند رای گیری در شعب اخذ رای حاضر شده و با دادن رای نقش خود در مسیر رشد و تعالی کشور را به خوبی ایفا کردند.

مردم دارالمومنین همدان نشان دادند که به مانند همیشه بر پیمان خود با امام راحل و شهدای انقلاب ایستاده اند، پیر و جوان، زن و مرد همه آمده اند تا بگویند که پای منافع کشور ایستاده ایم و اجازه فرصت طلبی به دشمنان را نخواهیم داد.

شهر را هیجانی شگرف فرا گرفته، گویی ندایی مردمان دیار الوند را برای حضور در این رویداد مهم فراخوانده که این مهم در صفوف گسترده و پرشور و اشتیاق شعب اخذ رای به خوبی مشهود است، همگی شناسنامه به دست برای ایفای نقش و مسئولیت خود دراین عرصه حاضر شده اند تا در تعیین سرنوشت آینده کشور سهیم باشند، حتی با دادن یک رای.

یک شهروند همدانی که به همراه خانواده برای شرکت در انتخابات به شعبه اخذ رای آمده بود، گفت: برای تحکیم مبانی موفقیت و پیروزی ایران اسلامی پای صندوق رای آمده ام تا با انتخابی اصلح و آگاهانه، سهم خود در زمینه سازی برای رشد کشور و استقرار دولتی خادم و مخلص در راستای خدمت به مردم و میهن را ایفا کنم.

این شهروند ۵۰ ساله، افزود: وظیفه هر ایرانی است که در انتخابات شرکت کند چرا که هر رای ما یک قدم دشمن را به عقب می راند.

«رحیم سپهر» دیگر شهروند همدانی که همراه ۲ دختر رای اولی خود در انتخابات شرکت کرده نیز گفت: شرکت در انتخابات به معنای احساس مسئولیت در قبال کشور و ملت است چراکه همه ما در برابر آینده و سرنوشت کشور و حکومت مسئولیم و باید نقش خود در این زمینه را ایفا کنیم.

به گفته وی، عدم حضور در انتخابات هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد، اگر خواهان تغییر در شرایط و بهبود اوضاع هستیم باید رای و نظر خود را از این طریق اعلام کرده و با حضوری حداکثری در انتخابات زمینه استقرار دولتی مقتدر با پشتوانه مردمی را براساس آنجه که می خواهیم و مطالبه داریم، فراهم کنیم.

«محمد جام بزرگ» از اهالی محله خضر شهر همدان نیز گفت: با افتخار تمام در انتخابات شرکت کرده و به نامزد مورد نظر خود رای دادم و امیدوارم با توجه به شناختی که از نامزدها پیدا کرده ام، انتخابم اصلح و بهترین برای خدمت به کشور باشد.

وی که از دستان پینه بسته و لباسش معلوم بود از جامعه زحمتکش و پرتلاش کارگران کشور است با لبخندی بر لب، افزود: شرایط اقتصادی این روزهای کشور که ناشی از دشمنی بدخواهان انقلاب و مردم است، مشکلاتی را برای همه از جمله کارگران شریف و زحمتکش ایجاد کرده اما در لبیک به ندای رهبر انقلاب مشتاقانه برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم در انتخابات شرکت کردم.

در ادامه تهیه گزارش، گفت و گوی پیرمردی خموده با چند جوان توجهم را به خود جلب کرد، نزدیکتر شدم، پیرمرد می گفت: توقع من از رئیس جمهوری فقط بهبود وضعیت مالی نیست، انتظارم بهبود وضعیت کشورم و رفاه و آسایش مردمان این سرزمین است.

وی افزود: برهمین اساس امروز آمدم تا کشورم را همچنان سربلند ببینم ، آمدم تا در ترسیم مسیر ایران آباد، مقتدر، توانمند و آزاد برای فرزندان و نسل های بعدی نقش آفرینی کرده و مشارکت داشته باشم.

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند، ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم استان همدان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی ایجاد شده است 

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نیز در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

نظر شما