شناسهٔ خبر: 47844053 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

رونمایی از پوستر و نمایش ۲۳ فیلم برگزیده جشنواره کن ۲۰۲۱ در پنج شهر غیر اروپایی

مجموعه‌ای از فیلم‌های برگزیده بخش‌های مختلف رقابتی و غیر رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره کن ماه جولای در پنج شهر خارج از قاره اروپا برای سینمادوستان به نمایش درمی‌آید.

صاحب‌خبر -

گروه سینمایی هنرآنلاین: همزمان با برگزار شدن جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ در فرانسه قرار است پنج شهر در مکزیک، استرالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی میزبان ۲۳ فیلم از بخش‌های مسابقه رسمی، خارج از مسابقه، رونمایی کن، دو هفته کارگردانان، نوعی نگاه، نیمه‌شب، نمایش‌های ویژه و هفته منتقدان شوند. این برنامه برای روزهای هشتم و نهم جولای و ۱۲ تا ۱۶ جولای در نظر گرفته شده است؛ زمانی که فیلم‌ها در کن رونمایی شده باشند.

از این ۲۳ فیلم برگزیده هشت فیلم در بخش مسابقه رسمی حضور دارند که درست برابر یک‌سوم آثار حاضر در این بخش است. هر چند نام «قهرمان» اصغر فرهادی در این فهرست به چشم نمی‌خورد. خریداران، پخش‌کنندگان، پلتفرم‌های پخش آنلاین و برنامه‌ریزان جشنواره‌ها می‌توانند با حضور در یکی از پنج شهر ملبورن، توکیو، پکن، سئول و مکزیکوسیتی از نزدیک فیلم‌های را تماشا و آثار محبوب خود را انتخاب کنند.

پیش‌تر برنامه‌ریزان جشنواره برلین هم ابتکاری مشابه برای نمایش آثار برگزیده این رویداد مهم در دیگر شهرهای دنیا تدارک دیده و اجرا کرده بودند. از فیلمسازانی که آثارشان در خارج از اروپا برای سینمادوستان به نمایش درمی‌آید می‌توان به پل ورهوفن، برونو دومون، ژاک اودیار، فرانسوا اوزون، جاستین کورزل، شارلوت گینزبورگ، الیور استون، کلیو برنارد، لیلا بوزید و... اشاره کرد.

Cannes1

پوستر هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن هم رونمایی شد که در آن تصویری از اسپایک لی، رئیس هیات داوران بخش مسابقه رسمی به چشم می‌خورد. این جشنواره امسال شش تا ۱۷ جولای در شهر ساحلی و گردشگرپذیر جنوب فرانسه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما