شناسهٔ خبر: 47843684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پوشش لحظه‌به‌لحظه اخبار انتخابات ـ استان یزد|هیچ تخلفی از روند برگزاری انتخابات ثبت نشده است‌

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه هیچ تخلفی از روند برگزاری انتخابات ثبت نشده است گفت: به حمدالله تاکنون مشارکت بسیار خوبی از مردم یزد در انتخابات رقم خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا عظیمی با حضور در اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به مشارکت بسیار خوب مردم اظهار داشت: به حمدالله بسیاری از شعب مردم با حضور بسیار گرم و پرشور حضور در انتخابات داشته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از ارکانی که در انتخابات برای حسن جریان توسط وزیر کشور تعیین و مشخص می‌شود، هیئت بازرسی است گفت: این هیئت از سطح کشوری تا شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات استان یزد افزود: ستاد بازرسی برای هر شعبه اخذ رای یک بازرس انتخاب می‌کند که بر حسن جریان انتخابات نظارت می‌کند و در صورت وجود مشکل لازم است بلافاصله جریان را گزارش کند.

عظیمی از بهره‌گیری نرم افزار برای ارائه گزارش‌ها خبر داد و گفت: طیف گزارش‌ها به این صورت است که هر 15 صندوق یک سربازرس دارند و برای هر بخش هم 14 بازرس ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این دو انتخابات دو ویژگی خاص دارد، یکی از این موارد را شیوع کرونا دانست و گفت: در این دوره توانستیم رعایت پروتکل ها از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک، ضدعفونی، چیدمان مناسب فضا و موارد مختلف دیگر را به خوبی رعایت کنیم و بدون هیچ مشکلی روند انتخابات در حال انجام است.

رئیس ستاد بازرسی انتخابات استان یزد با بیان اینکه تاکنون هیچ تخلفی در جریان برگزاری انتخابات استان یزد ارائه نشده تصریح کرد: ویژگی دوم این است که دشمن با تمام قوا سعی بر تحت تاثیر قرار دادن مشارکت مردم بود و همه عوامل دست به دست هم دادند که این مشارکت به ویژه با بصیرت مردم شریف و فهیم ایران، از لحظات ابتدایی رای گیری با ازدحام و صف روبرو بودیم و به حمدالله مشارکت بسیار خوبی را مشاهده کردیم.

عظیمی به گرمای بسیار زیاد هوا اشاره کرد و افزود: برخی گمان داشتند که شاید به دلیل هوای گرم مردم تمایل به حضور در انتخابات در ساعات گرم را نداشته باشند ولی دیدیم که هیچ چیزی نتوانست جلودار مردم باشد و همه با گرمای وجودشان در شعب ایستاده‌اند.

نوه سومین شهید محراب: ایران قوی نیاز به رییس جمهوری با رای بالا دارد

نوه سومین شهید محراب با بیان اینکه برخی افراد از سر بی‌تفاوتی در انتخاب شرکت نمی‌کنند گفت: بدانیم ایران قوی نیاز به رییس جمهوری با رای بالا دارد.

حجت الاسلام محمدصدوقی در حشیه حضور در مسجد روضه محمدیه و شرکت در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فارغ از هر جناح و هر فرد و هر کدام از این نامزدهایی که برای رئیس جمهوری انتخاب می‌شوند، رای بالای ملت پشتوانه نظام است.

وی با بیان اینکه اگر رییس‌جمهور، پشتوانه رای مردم را به خوبی نداشته باشد نه تنها  حلال مشکلات بین‌المللی نیست بلکه مشکلات داخلی را هم نمی تواند رفع کند؛ اظهار داشت: معتقدم افراد با نظرات مختلف باید در صحنه حضور پیدا کنند تا ایران منسجم و  همراه را به جهانیان نشان دهند.

صدوقی با تاکید بر اینکه افرادی که از وضع موجود ناراضی هستند بدانند انتخابات عرصه‌ای است که  نظر خود را اعلام و وضع موجود را عوض می‌کنند، عنوان کرد: برخی هم  رای نمی دهند و اعتقاد دارند صحنه از پیش تعیین شده است این  افراد برای اینکه اسیر این مسئله نشوند باید وارد صحنه شوند.

نوه سومین شهید محراب افزود: هر کسی که به ایران علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند و از همه مردم استان می‌خواهم چون گذشته در انتخابات شرکت کنند.

مردم حضور خود در پای صندوق‌های رای را به ساعات پایانی موکول نکنند

فرماندار اردکان با قدردانی از مردم خوب اردکان بعلت حضور پرشور خود در انتخابات گفت: این ملت با رای خود با آرمان‌های نظام و اهداف آن تجدید میثاق کرده‌اند.

مصطفی پوردهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: دو هزار و 700 نفر به مدت سه ماه در حوزه‌های مختلف، مقدمات برگزاری انتخابات سالم با جذب حداکثری مردم  را مهیا کردند.

وی در ادامه یادآور شد: مجددا و به سهم خود لازم می‌دانم از مردم نجیب و بزرگوار شهرستان اردکان دعوت نمایم که با حضور پرشور خود و با بررسی‌های انجام داده در بین کاندیداها شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری، رای خود را در صندوق‌های رای بیاندازند.

فرماندار میبد: استقبال مردم از انتخابات بسیار خوب است

فرماندار میبد استقبال و حضور مردم در انتخابات را همانند سال‌های گذشته بسیار خوب توصیف کرد و گفت: شهروندان میبدی از ساعت‌های شروع رای گیری پای صندوق‌های رای حاضر شدند و همچنان در حال آمدن به شعب اخذ رای هستند.

حسین فلاح در حاشیه بازدید از شعبه‌ها و صندوق‌های رای گیری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بازدید از حوزه‌های اخذ رای، مشارکت مردم در همه شعبه‌های رای اخذ رای همانند گذشته بود و در بعضی از حوزه‌ها نیز ریزش حضور مشاهده می‌شود که آن هم اغلب به عقب انداختن رای توسط شهروندان به ساعت‌های بعد از ظهر  و آخرین ساعت‌های رای‌گیری بر می‌گردد.

بهترین گزینه در برابر توطئه های دشمنان حضور مردم در انتخابات است

فرماندار بهاباد با اشاره به لزوم حضور حداکثری شهروندان در شعبه های اخذ رای، گفت: مردم با مشارکت خود در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می زنند و بهترین گزینه هم برای بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمنان، حضور پرشور و آگاهانه آنهاست.

محمد‌مهدی خانی‌زاده بهابادی در حاشیه بازدید از تعدادی شعبه‌های اخذ رای در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز مردم ایران حماسه دیگری به ویژه شهروندان انقلابی بهاباد خلق می‌کنند و برای سربلندی و اعتلای کشور به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات بهاباد تاکید کرد: فرآیند رأی‌گیری در تمامی شعبه‌های اخذ رأی شهرستان بدون هیچ گونه مشکلی که از ساعت هفت صبح آغاز شد، ادامه دارد و مردم با رعایت اصول بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به خوبی موارد بهداشتی را رعایت می‌‌کنند.

وی افزود: حضور پر رنگ مردم در پای صندوق‌های رأی پاسخ دندان شکنی به آمریکای جنایتکار و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یعنی حمایت از اسلام است، افزود: با توجه به اینکه در ایران حکومت اسلامی برقرار است همه ما وظیفه داریم از این امر صیانت کنیم، بر این اساس یکی از مراحل صیانت حمایت از انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات نمایش قدرت نظام  است، اظهار امیدواری کرد که مردم قدرت خود را در تصمیم‌گیری‌ها به دشمنان با حضور گسترده خود امروز در انتخابات نشان می‌دهند.

خانی‌زاده بهابادی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات و تاکید بر حضور پرشور مردم در این رویداد ملی افزود: انتخابات حق تعیین سرنوشت مردم و هدیه الهی است که خداوند به ما عطا کرد باید با انتخاب فرد اصلح خدمت بزرگی را انجام دهیم.

مشارکت در خاتم تاکنون به 20 درصد رسید

فرماندار خاتم با اشاره به اینکه 25 هزار و 3 نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند گفت: تاکنون 20 درصد از مردم شهرستان خاتم در انتخابات مشارکت داشته‌اند.

میربهبودی زاده در ارتباط آنلاین با اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: با تدابیر خوبی که در شهرستان خاتم اندیشیده شد، از ماه‌ها قبل مقدمات کار را در این شهرستان به خوبی فراهم کردیم و امروز انتخابات بدون هیچ مشکلی با حضور خوب مردم شروع به کار کرد.

وی تصریح کرد: الحمدالله در بین مردم شور و اشتیاق بسیار خوبی را شاهد بودیم که نسبت به دوره های گذشته کاملا بی سابقه بود به طوری که تا به الان نزدیک به 5 هزار تعرفه مصرف شده و بیش از 20 درصد مشارکت را ثبت کردیم.

فرماندار خاتم گفت: در مجموع در شهرستان خاتم 5 کرسی 5 نفره شامل دو شهری و سه روستایی را داریم و همچنین 32 روستای دارای شوراهای سه نفره داریم که مردم برای انتخاب نمایندگان خود پای صندوق‌ها حاضر می‌شوند.

میربهبودی زاده تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شعب نسبت به دوره های قبل افزایش یافته و بیش از 600 نفر عوامل اجرایی و نظارتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

تمام شعب اخذ رای یزد تحت پوشش مخابراتی و تجهیزات الکترونیک هستند

محمدحسین زارع با حضور در اتاق خبر اظهار داشت: از مدت‌ها پیش کار آماده‌سازی زیرساخت‌های شعب اخذ رای را در استانداری شروع کردیم اظهار داشت: 966 شعبه در سراسر استان داریم و با توجه به پوشش مخابراتی که داشتیم، برای همه شعب، پوشش ارتباطی کامل وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه شعب ما در حال حاضر به ستاد انتخاباتی کشور وصل هستند تصریح کرد: به اندازه کافی تجهیزات برای فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها تامین شده و تجهیزات جایگزین هم در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته فناوراطلاعات ستاد انتخابات استان یزد افزود: به‌ازای هر شعبه دو نفر آموزش‌های لازم به عنوان کاربر رایانه دریافت کردند و امروز به صورت چرخشی به یکدیگر کمک می‌کنند و کار احراز هویت را انجام می‌دهند.

زارع بیان کرد: برای امروز دو کار صورت جلسه آغاز و انتهای رای‌گیری و همچنین احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیک به ستد مرکزی انتخابات ارسال می‌شود.

وی در اربتاط با عدم ارسال رمز ناظران شورای نگهبان گفت: کارتی برای این ناظران صدور شده بود که رمز آنها در پشت کارت درج شده بود که به دلیل عدم دسترسی به این رمز، رمز واحدی اعلام و مشکل برطرف شد.

الزام به همراه داشتن شناسنامه برای شرکت در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی برای شرکت در انتخابات الزامی است.

محمدعلی شاه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد به مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: واجدین شرایط رای دادن در انتخابات می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه سن قانونی برای شرکت در انتخابات 18 سال تمام است اظهارداشت: بر این اساس تمامی متولدین 28 خرداد 1382 و قبل از آن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه سلامت مردم و عوامل برگزاری انتخابات در اولویت قرار دارد گفت: همه توان خود را برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌کار گرفته ایم تا مردم استان با اطمینان خاطر پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده و در تعیین سرنوشت روستا، شهر و کشور خود سهیم باشند.

شاه حسینی با بیان اینکه از ورود افراد بدون ماسک در شعب اخذ رای جلوگیری می‌شود، از عموم واجدین شرایط شرکت در انتخابات خواست حضور در شعب و رای دادن را به ساعات پایانی انتخابات موکول نکنند تا شاهد افزایش تراکم افراد در شعب اخذ رای نباشیم.

52 درصد واجدین شرایط در تفت رای خود را به صندوق انداختند

علیرضا نوکار در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: تاکنون استقبال از انتخابات در شهرستان تفت بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه 124 روستای شهری و روستایی در تفت شکل می‌گیرد گفت: 121 شورای روستایی و سه شورای شهری در این شهرستان تشکیل می‌شود.

فرماندار تفت عنوان کرد: تاکنون بیش از 52 درصد واجدین شرایط در شهرستان در انتخابات شرکت کردند و با توجه به کمبود تعرفه درخواست کردیم که تعرفه لازم تامین شود.

نوکار افزود: با بیان اینکه بیش از 33 هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادند هستند که از این تعداد بالغ بر 600 نفر رای اولی هستند.

وی در ارتباط با شعب ثابت و سیاری که امروز رای گیری از مردم را انجام می‌دهند افزود: در کل شهرستان 97 شعبه داریم که 67 شعبه سیار و 29 شعبه ثابت داریم، از این تعداد 59 شعبه در بخش مرکزی است.

مشارکت مردم یزد در انتخابات از 40 درصد گذشت

احمد ترحمی با حضور در انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه آخرین آمار مشارکت استان یزد تا لحظاتی قبل به 40 درصد رسید و به نسبت کشوری بالاتر و پیشگام استان‌های دیگر هستیم.

وی در ارتباط با بحث صندوق‌های سیار گفت: سه صندوق سیار ویژه بیماران خاص در استان در نظر گرفته شده که از نهادهای حمایتی آمار با آدرس و مشخصات گرفته شده و مابقی افرادی که تماس می گیرند در بین این افراد به صندوق‌ها مراجعه می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: همواره در تمام انتخابات‌ها، استان یزد کمترین تخلف و کمترین شکایت را داشته و تاکنون تخلفی که آشکار و محرز باشد به ما گزارش نشده است.

مشارکت بالای مردم بالاترین اهمیت در انتخابات را دارد 

محمدرضا دشتی اردکانی با حضور در اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ها در انتخابات اظهار داشت: خبرنگاران نقشی بی‌بدیل در انعکاس خبر و افزایش مشارکت مردم در این عرصه داشته‌اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است صورت بگیرد و با آرای بالا رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که پشتوانه قوی در صحنه‌های انتخابات داشته باشد.

دشمن با اصل نظام و قانون اساسی ما مخالف است و هر روز بهانه ای را برای انتخابات در هر دوره مطرح می کنند گفت: الحمدالله در این دوره انتخابات هر دو جناح کاندیداهای خود را در انتخابات داشتند.

باید تلاش کنیم که مشارکت بالا برود و برای نظام هم تفاوتی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور شود و مطمئنا موضوع مهم برای کشور و نظام میزان مشارکت در انتخابات است.

تمدید روند اخذ رای در شهرهای یزد تا 2 بامداد

محمدعلی شاه‌حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات اظهار داشت: با توجه به حضور مردم در پای صندوق‌های رای و اعلام نظر ستاد ملی انتخابات، روند اخذ رای تا ساعت 2 بامداد تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه این تمدید آرا مربوط به شهرها است گفت: شمارش آرای روستاها از الان آغاز و نتایج هر صندوق به صندوق انتخابات ارائه می‌گردد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به تمدید زمان رای‌گیری، افرادی که تاکنون به شعب مراجعه نکرده‌اند سریعتر اقدام به حضور کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

شاه حسینی حضور و مشارکت مردم استان در انتخابات را خوب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که تا ساعت 2 بامداد هم میزان مشارکت مردم افزایش بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/781/ش

نظر شما