شناسهٔ خبر: 47843625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال از انتخابات تاکنون بسیار خوب بوده است/ رای‌گیری دستی در صورت اختلال در رأی‌گیری الکترونیک

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان، با بیان اینکه استقبال از انتخابات تاکنون بسیار خوب بوده است، گفت: در صورت اختلال در رأی‌گیری الکترونیک،‌ رای‌گیری دستی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علیرضا نیلچی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان امروز در حاشیه حضور در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون گزارشی که مبنی بر کسری تعرفه باشد، نداشته‌ایم. 

وی افزود: مجموعا ۱۵ درصد بیشتر از آمار واجدین شرایط تعرفه پیش‌بینی و چاپ شده و در دسترس فرمانداری ها قرار گرفته است. 

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در ادامه خاطرنشان کرد: هیئت برگزاری انتخابات خارج از کشور نیز حاضر و آماده است و تاکنون گزارش خاصی مبنی بر ایجاد مشکل در روند برگزاری انتخابات دریافت نکرده‌ایم، اما یک سری از دولت‌های میزبان به دلایل مختلفی از جمله بیماری کرونا ایراد گرفته‌اند. 

نیلچی همچنین عنوان کرد: گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در ارتباط با خارج از کشور نداشته ایم، اما در ادامه هم باید گزارشی از هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور دریافت کنیم و گزارش آن را ارائه دهیم. 

وی همچنین یادآور شد: اگر چنانچه مشکلی به وجود بیاید، نماینده اجرایی و نماینده هیات نظارت در محل انتخابات مشکل را به فرمانداری استانداری منتقل می‌کنند و سریع تعرفه را منتقل خواهند کرد؛ چرا که تعرفه به میزان لازم در دسترس است، بنابراین ما مشکلی از لحاظ کمبود تعرفه نداریم و به تعداد افراد حاضر در انتخابات و واجدین به تعداد میزان کافی تعرفه وجود دارد. اگر چنانچه کسری تعرفه هم به وجود بیاید حتما تامین خواهد شد. 

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: استقبال تاکنون بسیار خوب بوده است، اما در روند اجرایی و کارکرد دستگاهها، به خصوص در ساعت اولیه صبح مشکلاتی به وجود آمد که باعث اذیت شدن مردم شد. 

نیلچی در پایان گفت: اگر دستگاهی به هر دلیلی از رده خارج و دچار اختلال شد، بلافاصله رای‌گیری با ساز و کار پیش‌بینی شده به شکل دستی ادامه پیدا خواهد کرد؛ یعنی هیچ چیزی مانع اخذ رای از مردم و ملت عزیز کشورمان نخواهد شد. اگر چنانچه دستگاهی آماده نبود و ارتباط قطع شد به شکل دستی و تعرفه کاغذی رای‌گیری انجام می شود بنابراین برای حفظ سلامتی مردم و سلامت انتخابات این تعرفه ها پیش‌بینی شده که متوقف بر دستگاه‌ها نباشند.

انتهای پیام/

نظر شما