شناسهٔ خبر: 47821226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت در انتخابات پایبندی به قانون و دستورات اسلام است/مردم به تعهد و توانمندی کاندیداها رای می‌دهند

امام جمعه سنندج گفت: شرکت در انتخابات پایبندی به قانون و دستورات اسلام و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه سیاسی، رأی دادن به آزادی و حریت و وحدت ملت و مشروعیت نظام است.

صاحب‌خبر -

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رأی دادن به آزادی و حریت و وحدت ملت و مشروعیت نظام است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات رأی دادن به رونق تولید، رفع مشکلات اقتصادی، خروج از تنگناها، توسعه و غیره است.

وی افزود: انتخابات و انتخاب مسئولان به دست مردم نمود دموکراسی و نشان‌دهنده این اصل مهم است که حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست مردم است به همین دلیل از تمام مردم به ویژه مردم کردستان می‌خواهم مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات فردا داشته باشند.

امام جمعه سنندج گفت: مشارکت حداکثری مردم کردستان در انتخابات نشان‌دهنده پایبندی جدی مردم این استان به قانون و دستورات دین اسلام است.

وی در ادامه به شاخص‌های فرد اصلح از دیدگاه آیات قرآن پرداخت و گفت: خداوند در قرآن پیامبر مکرم اسلام را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید "ای پیامبر مردم را با درایت و عقلانیت و سخنان زیبا به سوی خداوند خویش دعوت کن!کاری کنید مردم پای کار بیایند".

امام جمعه سنندج اضافه کرد: این آیه نشان می‌دهد که در طول تاریخ اسلام همواره مناظره وجود داشته و دین اسلام بر آن تاکید کرده است.

وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید مجادله و مناظره کنید اما این مناظره و مجادله در عین عقلانیت باشد و از کلمات زیبا در این مناظره‌ها استفاده کنید.

مردم ایران نسبت به امورات داخلی و خارج از کشور آگاه هستند

وی عنوان کرد: مردم ایران آگاهند و دید بازی نسبت به امورات داخلی و خارج از کشور دارند، وقتی یک نامزد انتخاباتی در مناظره با رقبای خود با عصبانیت و تعصب و خشونت صحبت می‌کند چگونه می‌تواند مورد اعتماد مردم باشد.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: مردم کسی را انتخاب می‌کنند که در عین متانت و رعایت اصول اخلاقی برنامه‌های خود را که با توجه به نیاز امروز جامعه و براساس واقعیت‌ها تدوین کند هر چند مردم از رجوع به کارنامه افراد و سنجش توانمندی مدیریتی آنان غافل نمی‌شوند.

ماموستا رستمی افزود: مردم در مناظره‌ها نحوه برخورد هر یک از افرادی که می‌خواهند زمام امور 80 میلیون جمعیت ایرانی را در دست بگیرند دیدند و براساس آن 28 خرداد پای صندوق‌ها حاضر خواهند شد.

معیشت و اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده است

وی گفت: مردم دنبال این نیستند که ببینند که کدام کاندیدا بهتر دیگری را تخریب و تمسخر می‌کند مردم از وضعیت موجود خسته هستند جامعه ما نیاز به تغییر اساسی در بدنه مدیریتی دارد و این موضوعی است که کاندیداهای عزیز باید به آن توجه کنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه معیشت و اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده است، گفت: مردم منتظر هستند ببیند دولت آینده برای رفع مشکلات و جبران آسیب‌هایی که به پیکر جامعه و اعتماد آنها خورده است می‌خواهند چکار کنند.

وی افزود: مردم نیاز به دولتی دارند که بتواند بیکاری، تبعیض، تعصب و غیره را برطرف کنند، موضوعی که متاسفانه در دولت‌های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: بیانات امام راحل و امام حاضر باید ملاک مشارکت در انتخابات باشد در این صورت است که می‌توانیم شاهد تغییرات اساسی در کشور با روی کار آمدن دولت جوان و توانمند باشیم.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما