شناسهٔ خبر: 47820864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

حضور حداکثری مردم در انتخابات پروژه نفوذ دشمن را خنثی می کند

رشت- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات پروژه نفوذ دشمن را خنثی می کند، گفت: دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله رضا رمضانی چهارشنبه در وبینار «حضور آگاهانه» که به همت دانشگاه علمی کاربردی منطقه دو (گیلان، مازندران و گلستان) برگزار شد با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های بصیرتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: آگاهی بخشی در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات، امری ضروری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تبریک دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) تصریح کرد: کرامت، موضوع بسیار مهمی است که با مسئله انتخابات و مردم نیز ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه حفظ کرامت بشری مورد توجه خداوند متعال است، افزود: «اکرم» از اسماً الهی است و پیامبر (ص) نیز به عنوان کریم به سوی جامعه بشری فرستاده شده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قرآن، درس نامه کرامت است و فرشتگان الهی نیز به عنوان سفرای کریم معرفی شده‌اند، اضافه کرد: مهمترین وظیفه، حفظ کرامت و جایگاه مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب ما یک تحول اساسی در قرن حاضر بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی معادلات منطقه در عرصه بین‌الملل را تغییر داده و یک نوع اقتدار در حوزه اسلام اجتماعی و سیاسی پدید آورده است.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی معجزه‌ای است که توسط امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد، افزود: امروزه امر هدایت این نظام اسلامی به رهبر معظم انقلاب سپرده شده و همان مکتب و مدرسه را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با بیان اینکه اسلام، رهبری و مردم، سه رکن انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: تقویت این ارکان، سبب تقویت نظام اسلامی و تضعیف آن نیز، تضعیف نظام را به دنبال دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به رکن اسلام اشاره و تصریح کرد: این رکن، مشروعیت و محتوای نظام است و باید به آن نگاه عمیق داشته باشیم.

وی با اشاره به رکن رهبری نظام اسلامی، اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی با رکن رهبری مقتدر توانسته با عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت در جهان حضور داشته و اقتدار خود را نشان دهد.

مردم یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است

آیت‌الله رمضانی به رکن سوم یعنی مردم اشاره کرد و گفت: حضور مردم در جامعه اسلامی و نظام سیاسی ایران نه تنها امروز، بلکه از گذشته در آموزه‌ها و باورهای دینی به عنوان یک رکن تلقی می‌شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام راحل (ره) دلیل «واقعه غدیر» را حضور مردم در سرنوشت خود عنوان کرده‌اند، اظهار کرد: اینکه بهترین و کارآمدترین‌ها باید در کارها گمارده شوند و اینکه مردم باید در سرنوشت خود حضور داشته باشند، دو درس مهم غدیر است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اگر جامعه بشری می‌خواهد به حاکمیت بر پایه عدالت برسد، باید حضور مردم در آن مقتدرانه باشد، افزود: هر چه حضور مردم بیشتر باشد به اقتدار نظام افزوده می‌شود.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، دیدگاه مقام معظم رهبری این است که همه باید بدانیم، امکانات دفاعی و قدرت دیپلماسی به کشور اقتدار می‌دهد و بیش از همه اینها نیز ملت و مردم یک کشور هستند که به آن اقتدار می‌بخشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به نگاه فقه سیاسی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنند که در انتخابات پیش رو حضور حداکثری مردم محقق شود زیرا این حضور هم مقبولیت نظام را تقویت می‌کند و هم به اقتدار نظام در عرصه بین‌الملل می‌افزاید.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری به دشمنان نشان می‌دهد که نمی‌توانند در نظام نفوذ کنند، تصریح کرد: یکی از حربه‌های اصلی دشمنان ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولین و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه اخبار شبکه‌های معاند تمام تلاش خود را برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به کار گرفته است، اضافه کرد: تضعیف نظام اسلامی به نوعی ایجاد فرصت برای ضربه دشمن به نظام ایجاد می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در طول چهل و دو سال از پیروزی انقلاب، کارهای بزرگ و اساسی در بخش‌های علمی و نظامی صورت گرفته به حدی که جامعه اسلامی به قدرت مهمی در منطقه و بین‌الملل تبدیل شده و به مرحله‌ای رسیده که قدرت‌های جهانی پای میز مذاکره با ایران می‌نشینند.

وی با اشاره به اینکه تجمیع سه رکن اسلام، رهبری و مردم، سبب شده تا نظام اسلامی، چهل سال اول را گذرانده و وارد گام دوم انقلاب شود، تاکید کرد: در گام دوم انقلاب، بحث علم، اخلاق، معنویت، تحقق عدالت، مبارزه با فساد و سبک زندگی اسلامی به عنوان نرم افزار تحقق تمدن اسلامی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله رمضانی با ضروری خواندن حضور حداکثری مردم در انتخابات، تصریح کرد: این حضور حداکثری توجه و جدیت بیشتر مسئولین در امور اجرایی را به دنبال خواهد داشت.

مدعیان تحریم انتخابات دلسوز نظام و مردم نیستند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای فقط به دنبال تحریم انتخابات هستند و می‌گویند به دلیل رد صلاحیت رأی نمی‌دهیم و سفارش به عدم شرکت در انتخابات می‌کنند، اظهار کرد: اینگونه سخنان، گفته یک معتقد و دلسوز نظام اسلامی نیست؛ مهم این است که هر ایرانی به عنوان یک شهروند مؤثر، از حق اجتماعی خود استفاده کرده و در انتخابات شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه مدتی است که با فشارهای اقتصادی و تحریم و گاهی نیز کوتاهی و سو تدبیرها در بخش‌های مختلف مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: قوای سه گانه باید تلاش می‌کردند که فشار اقتصادی کمتری بر مردم وارد شود ولی امروز با بیکاری، تبعیض و … مواجه شدیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ما در حوزه عدالت به نتایج و اهدافی که ترسیم کرده بودیم، نرسیدیم و به همین دلیل مردم مقداری دلسرد شده‌اند، افزود: دشمن هم از این فرصت می‌خواهد استفاده کند تا نشان دهد، شرکت در انتخابات اثری ندارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروزه باید تلاش کنیم که مردم با آرمان‌های نظام و امنیتی که در منطقه به واسطه مجاهدت‌های شهدا و سردار سلیمانی محقق شده، آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه رشادت رزمندگان در دفاع مقدس و حفظ حریم موقعیت‌های جغرافیایی کشور افتخاری بزرگ است، اظهار کرد: نمونه این رشادت‌ها نیز مقاومت اخیر مردم در غزه و ایستادگی فلسطینی‌ها بود که باعث شد، نتانیاهو در انتخابات شکست بخورد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ما نباید کوتاهی‌های برخی مسئولین را به پای کل نظام بنویسیم، تصریح کرد: دشمنان درصدد این است که میزان مشارکت مردم را ببینند تا سیاست‌های خود برای آینده را مشخص کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه بر اساس قانون و از سوی شورای نگهبان، هفت کاندید برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند، تصریح کرد: این افراد در مناظرات آزادانه حرف‌های خود را زدند و آزادی بیان به صورت کامل در این دیدگاه‌ها مشاهده شد که مشابه آن پیش از انقلاب اسلامی نبود.

وی اضافه کرد: در این سه مناظره، گاهی برخی کاندیداها، علاوه بر نقد عملکردی، توهین‌هایی نیز به دیگر کاندیداها وارد کردند که به آن منتقدیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید نشان دهنده اخلاق انتخاباتی باشند، تصریح کرد: اگر نامزدها صرفاً در برنامه‌ها عمیق و دقیق می‌شدند، برخی اهانت‌ها صورت نمی‌گرفت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری باید به دنبال افرادی باشیم که ضمن داشتن توانمندی، دوره‌های مدیریتی را گذرانده باشد، تصریح کرد: فردی را باید انتخاب کرد که رئیس جمهور همه مردم باشد و نسبت به تک تک شهروندان احساس مسئولیت کند.

باید امید را به جامعه تزریق کرد

وی با تاکید بر ضرورت تزریق امید به جامعه در برهه حساس کنونی، گفت: مردم باید احساس کنند، رئیس جمهور مقتدری آمده که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با تیم قوی و روحیه جوانی می‌تواند یک تحول به وجود بیاورد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی در گام دوم انقلاب نیازمند تحول در همه حوزه‌ها و بخش‌ها است، تصریح کرد: ایران با وجود منابع گسترده زیرزمینی، زمین‌های کشاورزی، بخش صنعت، نظامی و …، می‌تواند از هر جهت سرآمد باشد و اقتدار خود را نشان دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد تعطیلی برخی کارخانه‌ها، معضل بیکاری و تورم شدید هستیم، تصریح کرد: با این همه، نباید ناامیدی را در جامعه تزریق کرد.

وی با اشاره به اینکه از همه برادران و خواهران مؤمن به نظام می‌خواهیم که روز جمعه پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و بار دیگر دشمن را مأیوس کنند، افزود: عدالت خواهان جامعه نیز با عقلانیت در تصمیم گیری، عملکرد جهادی و انقلابی و برای رسیدن به رشد و ارتقای معنوی جامعه در عرصه حاضر شوند.

آیت‌الله رمضانی اظهار داشت: دشمنان انقلاب بدانند، اگر هم در این انتخابات برخی رأی ندهند به معنای این نیست که نظام را قبول ندارند، بلکه عده‌ای از کوتاهی‌ها دل شکسته شدند و فشار بر آنها وارد شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: به همه کسانی که به نوعی دل شکسته و ناراضی هستند می‌گوئیم تا با حضور خود سبب شوند مسئولیت به کسی سپرده شود که توان و قدرت داشته و با کارآمدی یک دولت مقتدر، تشکیل دهد.

لزوم هوشیاری گروه‌های معتقد به نظام

وی اضافه کرد: گروه‌های معتقد نظام باید هوشیار باشند زیرا رسانه‌های بیگانه در تلاش هستند که حتی یک نفر هم در انتخابات شرکت نکند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید به فکر آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، فحشاء، فاصله طبقاتی، طلاق، اعتیاد، مهاجرت، رانت، اختلاس و برخی فسادهای اداری باشد، افزود: رئیس جمهور باید تلاش کند با برنامه ریزی چهار ساله و با مدیریت جهادی، مشکلات را مرتفع کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا کرامت مردم حفظ شود، اضافه کرد: مردم ایران در راه نظام اسلامی، جان و مال خود را فدا کردند؛ مادران پنج و شش شهیدی داشتیم که افتخار می‌کنند برای نظامی که شعاعی از مکتب اهل بیت (ع) است، فداکاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مستضعفان دنیا به انقلاب اسلامی ایران دل بسته‌اند، اظهار کرد: همه نگاه می‌کنند که خروجی این انتخابات چگونه خواهد بود و هرچه حضور مردم گسترده باشد، آزادی خواهان خوشحال می‌شوند؛ ما باید این امید را به آزادی خواهان دنیا و رویش‌های انقلاب در عرصه بین‌الملل تزریق کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما