شناسهٔ خبر: 47811593 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/جامعه ورزش و دولت آینده، کاستی‌ها و نیازها/

اولیایی: سیاسیون به ورزش لطمه زده‌اند/ باید تشکل‌های ورزشی را به رسمیت بشناسیم

امیرعلی عوض‌پور

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال می‌گوید حضور افراد سیاسی در ورزش باعث لطمه خوردن ورزش شده است.

صاحب‌خبر -

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره مشکلات ساختاری و مدیریتی در ورزش ایران، اظهار کرد: چون نزدیک انتخابات است، توصیه ما به رئیس جمهور آینده این است که در مسائل پایه‌ای و در انتخاب نفر و وزیر، تیمی که به همراه وزیر است، مورد اهمیت باشد. باید کسی روی کار بیاید که سابقه ورزشی در بالاترین سطح کشور را داشته باشد. به نظر من این فرد باید سابقه مدیریت در یک فدراسیون را داشته باشد. یعنی فرد را صفر کیلومتر نباشد و فضای ورزش را سیاست زده نکند.

او ادامه داد:  وزیر ورزش آینده باید حوزه قهرمانی را خوب بشناسد و بهترین راه این است که تشکل‌های موجود ورزشی را به رسمیت بشناسیم و از آن‌ها نظر بخواهیم و با جمع‌بندی‌های لازم بتوانیم کسی را روی کار بیاوریم که از خانواده ورزش باشد.

اولیایی خاطرنشان کرد: ما معمولا طی 30 سال پیش ورزشکار باسواد نداشتیم اما امروزه افرادی در ورزش ما هستند که آدم‌های باسوادی هستند و دست رئیس جمهور برای انتخاب باز است که بتواند بر طبق شاخص‌های موجود انتخاب کند. ما سال‌های سال است افراد سیاسی را وارد ورزش می‌کنیم و آن‌ها تلاش می‌کنند خود را مورد قبول جامعه قرار دهند.

مدیرعامل اسبق استقلال تاکید کرد: باید تشکل‌های ورزشی بتوانند افراد مورد نظر را معرفی کنند. مگر می‌شود وزارت بهداشت را به کسی غیر از پزشک داد؟ چطور می‌شود  مدیریت ورزش را می‌توان به هر کسی داد؟ اهمیت ورزش برای رئیس جمهور آینده باید مشخص باشد و برای انتخاب‌های لازم باید از متخصص‌ها مشورت گرفته شود.

 وی درباره‌ راهکار رفع مشکلات ورزش کشور نیز عنوان کرد:‌ ورزش مدتی در اختیار سیاسیون قرار گرفت و آن‌ها ورزش را مورد لطمه قرار دادند. دولت آینده باید یک دولت تحول‌گرا باشد. راهکار نظام برای برون‌رفت از این وضعیت باید این رویکرد باشد. این ویژگی باید در حوزه نیروی ورزشی نیز باشد و این رویکرد لازمه ادامه حیات نظام جمهوری اسلامی است.

اولیایی در پاسخ به این سوال که به نظر شما نقش و تاثیر دولت آینده در ایجاد تحول در ورزش با رویکرد تغییرات اساسی در زیربنای سخت‌افزار و مدیریت ورزشی چیست؟ عنوان کرد: باید کار مردم را به مردم بسپارند و در حوزه تخصصی ورزش، کارها را به افراد متخصص بسپارند و با حضور نیروی جوان شرایط را برای پیشرفت و ارتقا فراهم کنند.

انتهای پیام

نظر شما