شناسهٔ خبر: 47795914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

واکسیناسیون همسران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد

عباسپور از موافقت وزیر بهداشت برای واکسیناسیون همسران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد در برابر ویروس کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای اداری بنیاد شهید خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات درمانی به ایثارگران اظهار داشت: بنیاد شهید هر استان باید یک بیمارستان که خدمات سرپایی، پارکلینیک، آزمایشگاه، بستری، داروخانه و پزشکان مجرب، متخصص و فوق تخصص دارد شناسایی و با بیمه دی قرارداد ببندد تا ارائه خدمات به صورت متمرکز به جامعه ایثارگری انجام شود.

وی افزود: نمایندگان بیمه دی و ایثارگران نیز باید جهت تسریع در روند درمانی ایثارگران در بیمارستان فوق مستقر باشند.

این مقام مسئول بر حفظ کرامت خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و بیان داشت: ممکن است در سطح شهر و استان بیمه دی با چند مرکز درمانی، داروخانه و آزمایشگاه قرارداد داشته باشد، اما نیاز است به صورت متمرکز یک بیمارستان معرفی و پرداخت اعتبارات این مرکز به صورت ماهانه انجام شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اکثریت جامعه پزشکی کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، افزود: در تمامی استان‌ها پایش سلامت باید به صورت جدی‌تر انجام و تا سقف ۳۰ درصد افزایش خدمات داشته باشند و ارتباط با پزشکان مجرب توسعه یابد. 

عباسپور خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به متخصص و کلینیک فوق تخصصی باید قرارداد و هماهنگی لازم در کمترین زمان انجام شود. 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در برگزاری کمیسیون پزشکی هیچ محدودیتی ندارد، تصریح کرد: در کمیسیون‌های پزشکی اگر افراد، مشمول قانون خاصی می‌شوند کمیسیون حتما اعلام می‌کند، و این موضوع ارتباطی به اعتبارات ندارد. 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید در خصوص قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بررسی پرونده‌های مشمول ماده ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افزایش کمی و کیفی داشته است و بیماران خاص نباید در خصوص تامین داروها دچار مشکل شوند.

عباسپور بیان داشت: در ستاد مرکز، تسهیلات ویژه‌ای در جهت خدمت به ایثارگران خراسان رضوی، پیش‌بینی شده و به حول و قوه الهی و با پیگیری‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری محدودیتی در تامین اعتبارات نخواهیم داشت. 

وی ادامه داد: تامین اعتبارات درمانی ایثارگران در سطح کشور به صورت مطلوب در حال انجام است و در چند روز آینده دیون درمانی ایثارگران خراسان رضوی پرداخت می‌شود. 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید افزود: در جلسه‌ای که با مسئولان علوم پزشکی برگزار گردید مقرر شده ارائه داروهای خاص به صورت ویژه در داروخانه‌های منتخب افزایش پیدا کند، تا ایثارگران دغدغه تامین دارو را نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ادارات کل بنیاد شهید بر روند اجرای این طرح نظارت جدی داشته باشند تا داروخانه‌ها اولویت را به ایثارگران بدهند تا حق ایثارگران ضایع نشود. 

عباسپور گفت: برخی از مجروحیت‌های ایثارگران بسیار خاص است، که درمان این عزیزان باید سریع و بدون نوبت انجام شود. 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید افزود: شرکت متدد را موظف کردیم که کالاهای پزشکی را تهیه و در اختیار استان‌ها قرار دهد، تا برای تامین کالای‌های پزشکی نگرانی وجود نداشته باشد. 

وی در خصوص واکسیناسیون جامعه ایثارگری افزود: تامین واکسن کرونا در سطح کشور در حال پیگیری است، که واکسینه کردن جانبازان بالای ۲۵ درصد در تمامی استان‌ها در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد، از سویی موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای واکسیناسیون همسران شهدا و همسران جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر نیز اخذ و مراحل اداری آن در حال طی شدن است. 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: تمامی واکسن‌های موجود در کشور مورد تایید وزراتخانه است و ما به دنبال تامین واکسن برکت هستیم که تا در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید، ۴۹ هزار و ۹۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما