شناسهٔ خبر: 47795857 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

بهترین شیوه برای نگهداری از سیر چیست؟

سیر یکی از چاشنی های بسیار مهم غذا است که بسیاری از افراد آن را به شکل روزانه مصرف می کنند. با وجود اینکه سیر برای ماه ها سالم می ماند اما لازم است که به شیوه ای صحیح از آن نگهداری شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،سیر یکی از چاشنی های بسیار مهم غذا است که بسیاری از افراد آن را به شکل روزانه مصرف می کنند. با وجود اینکه سیر برای ماه ها سالم می ماند اما لازم است که به شیوه ای صحیح از آن نگهداری شود.

سیر علاوه بر طعم بسیار خوبی که به غذا می دهد برای سلامتی نیز بسیار مفید است بنابرین لازم است با نگهداری خوب از آن مانع از دست رفتن کیفیت و طعم و بوی آن شوید.

بهترین دما برای نگهداری از سیر 15 تا 18 درجه سانتی گراد است. دمای اتاق عموما بالا تر از این دما بوده و در نتیجه سیر نمی تواند به خوبی در آن دوام بیاورد

 همچنین از قرار دادن سیر در کنار اجاق گاز، کتری و دیگر وسیله های تولید کننده دما خودداری کنید. برای نگهداری مناسب از این ماده غذایی لازم است تا یک مکان خنک در خانه پیدا کنید. همچنین سیر را در طبقه های پایین نگهداری کنید چراکه دمای پایین تری دارند.

برای سالم ماندن و نگهداری مناسب از سیر شما به مکانی نیاز دارید که تهویه هوای مناسبی داشته باشد از این رو بهتر است آن را در فضا های بسته مانند نایلون های پلاستیکی نگهداری نکنید.

توجه داشته باشید در صورتی که سیر را پوست کنده اید اما همه آن استفاده نشده و حال می خواهید از آن نگهداری کنید لازم است آن را در فضای بسته که هوا جریان نداشته باشد مانند شیشه نگهداری کنید.

 

همچنین لازم است ان را در یخچال قرار داده و درب آن را محکم ببندید تا بقیه مواد غذایی شما بو نگیرد. علاوه بر این موارد بهتر است از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید چرا که پلاستیک بوی سیر را جذب کرده و طعم آن را خراب می کند.

سیر خورد شده تا دو روز در یخچال با کیفیت بالا باقی مانده و پس از آن کیفیتش رو به کاهش می نهد در نتیجه اگر سیر خوردشده دارید حتما ان را سریع مصرف کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما