شناسهٔ خبر: 47795665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار تهران:

دست واسطه گران از بازار کشاورزی در استان تهران کوتاه شود

تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه ۵ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود، گفت: باید دست واسطه گران از بازار کشاورزی در استان تهران کوتاه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار،‌ انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۸۴ طرح کشاورزی استان تهران که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با اشاره به اینکه پنج درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود اظهار داشت: باید دست واسطه گران از بازار کشاورزی در استان تهران کوتاه شود و کشاورز بتواند محصولات را به قیمت واقعی خود بفروشد.

محسنی بندپی گفت: در حال حاضر استان تهران دارای ی ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱.۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور را در برگرفته و با حذف واسطه ها و دلالان می توانیم رتبه بهتری را کسب کنیم و باید اعلام کنیم در این خصوص یک کارگروه نیز تشکیل شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در تلاش هستیم با همکاری میادین میوه و تره بار فروش محصولات کشاورزی بصورت مستقیم عرضه شود افزود: تسهیل گری شرکت های بیمه گر در اراضی کشاورزی نیز از موارد در دستور کار است که از این طریق می توانیم کشاورزان را برای زمانی که اراضی با حوادث غیر مترقبه روبرو می شود را باری کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت آبیاری نوین اراضی کشاورزی عنوان داشت: از مجموع ۸۴ طرح قابل افتتاح بخش کشاورزی که امروز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه در استان تهران انجام شد مجموعا ۶۶ طرح با آبیاری نوین افتتاح شد و خرسند هستیم که اعلام کنیم ۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به آبیاری نوین مجهز هستند و در این راستا افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب را شاهد می باشیم.

محسنی بندپی بیان داشت: با توجه به اقدامات موثر در خصوص بهره وری و راندمان بیشتر از اراضی کشاورزی شاهد این هستیم که در استان تهران شاهد تولید چند برابری محصولات باشیم به این صورت که در هر هکتار از اراضی کشاورزی استان ۳۲ تن محصول تولید شود که میانگین کشور حدود ۱۰ تن محاسبه شده است.

نظر شما