به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی جهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی در جلسه سندیکای صنعت برق ایران که در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از شرکای اجتماعی و در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی در حوزه بیمه قراردادها با حضور نماینده شرکت توانیر و هیأت رئیسه سندیکای صنعت برق ایران و معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگی و اجتماعی برگزار شد به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمهگر عمومی و غیردولتی اشاره کرد و افزود: هزینه، مصارف و خدمات و تعهدات این سازمان به ماهیانه ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری (۱۴۰۰) رسیده است.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین و گستردهترین بیمهگر اجتماعی، ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را عهده دار است، تصریح کرد: این سازمان خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزههای درمانی و بیمهای در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه میدهد.
وی با اشاره به اینکه میزان هزینههای خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهار کرد: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی همواره تلاش کرده است تا خدمات بهتری را به مستمری بگیران که از اولویتهای اصلی این سازمان هستند ارائه دهد.
جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری مؤثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است، افزود: شفافیت سازی، بهبود روشها، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰، ۴۲، ۴۳ و ۴۴ قانون تأمین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.
وی به مشکلات و چالشهای کارفرمایان در حوزه بیمهای اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استانها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقا سطح شفاف سازی و پاسخگویی میباشد و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.
جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیتهای سازمانی با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروههای بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده که ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری میکند، خاطر نشان کرد: کارفرمایان همواره به منزله اصلیترین منبع تأمینکننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژهای هستند که نقش اثر گذاری در جامعه ایفا میکنند.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق برنامههایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی؛ گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرآیندها است.
وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل میگیرد، اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان به عنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گامهای مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.
جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویتهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: شناسایی مشکلات، نقطهنظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیتهای اداره کل فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان باید اصلاح شود و در مسیر صحیح قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات بر طرف شود، گفت: گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکلهای کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامههای این اداره کل است.
وی با بیان اینکه با برگزاری دورههای آموزشی میتوان آگاهی کارفرمایان، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقا داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمهای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان میشود را حل کرد، تصریح کرد: این دورههای آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کنند.
نظر شما