شناسهٔ خبر: 47795024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهرعلیزاده: دولت زندگی به دنبال معیشت و زندگی خوب برای ایرانیان است

قزوین – ایرنا – کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اسم دولت من، زندگی است و تمام توان خود را برای فراهم کردن یک زندگی خوب، عزتمندانه و آبرومندانه برای ایرانیان به کار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز شنبه در برنامه انتخاباتی ویژه استان قزوین با سلام به مردم قزوین به ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثاگران، کسانی که با خون خود از مرزهای پرگهر و مرزهای عفت و شهامت پاسداری کردند، افزود: من فرزند ایران هستم کسی که عمری با نیت خیر و پاک برای ساختن ایرانی عزیز و سرافراز و بنیان نهادن نهادهای راحتی، آرامش و آسایش ایرانیان عزیز با افتخار تلاش کرده است.

وی اضافه کرد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است و امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد تا بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بیشماری که در کشور موجود است بیابند و با انتخابشان خدمتگذاری را بر سرکار بیاورند که بتواند به تمام معنا درخدمت مردم باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: امروز متاسفانه مسایل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه از قشر نادار و قشر مرفه، افزایش سطح خط فقر و رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و از آن طرف کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها، نظرگاه ها و صاحب نظران مختلف در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را شاهد هستیم.

وی گفت: تاسف بارتر از آن باید اذعان کنیم در کشوری زندگی می کنیم که برخی مدیران و مسوولان با همه نیت خیر متاسفانه دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست یازیدن به بیت المال، فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده اند و چنان معیشت سختی را برای مردم فراهم آورده اند که مردم امید به آینده را خیلی کمتر از آنچه باید باشد، دارند.

مهرعلیزاده افزود: بعضی از اقدامات این مسوولان که بهتر است کلمه نامسوولان را به کار ببرم، کسانی که اسم خود را مسوول گذاشته اند، کسانی که برای گرفتن کرسی های ریاست و مسوولیت به دنبال روش های ناصواب رفتند، بعضا کرسی و میز خریدند و فروختند، امضا خریدند و فروختند و کشور را به جایی رساندند که می توانست به غنی ترین و قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود ولی امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اینها را برای ناامید کردن مردم عرض نمی کنم، متاسفانه این اقدامات باعث شد کارها و اقدامات بسیاری که در اول انقلاب انجام شد و موجب اعتماد به نظام و مدیران اجرایی شده بود به مقدار زیادی آسیب دید و  اعتماد اجتماعی که سرمایه سنگینی است از بین می رود و از بین رفتن آن باعث می شود حتی در صورتی که مسوولان بخواهند کار درستی و در جهت منافع ملی انجام دهند مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این متاسفانه بدترین نقطه ممکن است.

وی اضافه کرد: باید واقعیت ها را گفت و مردم باید بدانند اگر فردی یا افرادی در جایگاهی قرار گرفته اند که می خواهند بین خود، خدا و مردم خود پیمان ببندند که مشکلات را حل کنند افرادی هستند که مشکلات مردم را می دانند و از مشکلات مردم باخبرند.

مهرعلیزاده افزود: این فرد یا مسوول از درد پدر و مادری که برای فرزندان خود شرمسار آوردن نان برای خانه هستند یا پدری که طی سالها در یک واحدی تولیدی مشغول به کار بوده است و به دلیل تعطیلی درآمدی ندارد و حتی هزینه های زندگی روزانه فرزندان خود را نمی تواند تامین کند، آگاه است و می تواند آن شرمساری را دیده باشد و درک کند و البته فقط دیدن و بازگو کردن آنها نمی تواند مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه اجازه می خواهم صمیمانه تر و مثل دو عضو خانواده صحبت کنم، اضافه کرد: من از یک خانواده متوسط بیرون آمده ام و زندگی متوسط دارم اگرچه چندین سال به عنوان مدیر در بخش های مختلف کار کرده ام.

مهرعلیزاده ادامه داد: می خواهم بگویم مردم عزیز مشکلات زیاد است ولی اینکه فکر کنیم عده ای در بالا فقط می توانند مشکلات را حل کنند ایده درستی نیست ولی اینکه فکر کنیم کسانی که در بالا نشسته و مسوولیت را برعهده گرفته اند وظیفه آنها است که راه برون رفت از مشکلات را طراحی کنند و ما ملت را به دنبال خود بکشند این ایده درست تری است.

وی با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود:تاکنون ۱۲ دوره انتخابات در کشور برگزار کرده ایم و همه دولت ها یک کارهایی کرده اند و نمی شود تلاش و زحمت برخی را ضایع کرد.

این کاندیدا گفت: از پیروزی انقلاب و زمان جنگ که دولت وقت تلاش و زحمات زیادی کشید، در شرایط سخت جنگ و روزانه صدها شهید می آوردند و از آن طرف جنگ و بمباران و از آن طرف با وجود تحریم ها و زدن کشتی های نفتی، درآمدهای کشور به حداقل رسیده و زندگی را اداره کردن کار سختی بود.

وی اضافه کرد: دولت با این شرایط در دهه ۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی کاری کرده بود که با ۶ یا ۶ و نیم میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل سه و نیم میلیارد دلار آن صرف هزینه های جنگ می شد و حدود سه میلیارد دلار آن برای بقیه موارد برای توسعه کار، رزق و روزی مردم و واردات و تهیه گوشت صرف می گردید ولی واقعیت این بود که انرژی، ویتامین و پروتئین لازم حداقلی به دست مردم می رسید.

مهرعلیزاده گفت: در این اوضاع با اینکه مردم پنج تا ۶ شهید می دادند ولی پیرزنی می آمد تنها النگوی یادگاری همسر خود را هدیه می کرد که نشان دهنده اعتماد به نظام و مسوولان بود.

وی ادامه داد: دولت بعدی آمد ولی شرایطی حاکم شد که روحیه جنگ و همکاری مشترک برای پیشبرد کار اگرچه دولت سازندگی بود کاهش یافت و آنچه ایده آل بود پیش نیامد ولی دستشان درد نکند.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در قدم بعدی، دولت اصلاحات پیش آمد که انصافا تمام جد و جهدش را برای حل مشکلات مردم گذاشت، مردم آن را انتخاب کردند و دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید و پاسپورت ایرانی اعتبار پیدا کرد و روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت از رییس جمهور کشور ما صف می کشیدند و تئوری و نظریه گفت و گوی دولت ها در سطح جهان مطرح شد که ما طرفدار گفت و گو و صلح هستیم و در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در برابر جنگ تمدن ها قد برافراشت و مورد تکریم و تعظیم دنیا قرار گرفت.

وی اضافه کرد:ارز در طول دو دوره دولت اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان چندین سال ثابت ماند و تورم ۴۸ درصدی کنترل شد و به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد، بعد از چندین سال تجربه تورم ۳۵ تا ۴۰ درصدی و ارزش پول ملی حفظ شد و شادابی اجتماعی، امید به آینده و ارتباط مردم با دولت و حاکمیت و افتخار ایرانیان در سراسر دنیا و خیلی از شاخص های زندگی از قبیل سلامت اداری، بهبود فضای کسب و کار و ... همه ارتقا پیدا کرد.

مهرعلیزاده افزود:ما داشتیم به سمتی می رفتیم که باز هم این افتخار ایرانی بودن را در جبین خود داشته باشیم که دولت دیگر آمد و متاسفانه خیلی از آنها عوض شد اما نمی خواهم کارهای خوب این دو دولت را نادیده بگیرم که کارهای خوبی داشت تا رسید به دولت فعلی.

وی گفت: به رغم اینکه مردم خیلی انتظار داشتند که با کار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال دولت با تمام تلاش های دولت و نظام حتی با یادآوری ها و مراقبت های عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام از مقام معظم رهبری و دیگران صورت گرفت و شاید در عمر تاریخ ایران قوی ترین معاهده بود که ایرانیان توانستند نظرات خود را اعلام و اعمال کنند و هم به حق غنی سازی خود برسیم و هم این حق را که نادیده می گرفتند بپذیرند و مکتوب کنند و هم چندین تحریم که منجر به جنگ و ناامنی می شد از سر ایران رفع شود.

مهرعلیزاده افزود: اما بدعهدی آمریکا که هیچ وقت با ما دوستی نکرده و همان کشوری است که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و نیروهای وابسته به کشورهای مختلف توانست در داخل ناامنی ایجاد کند و جنگ را از طریق صدام به ما تحمیل کردند و هشت سال جنگ و خونریزی را به کشور وارد نمودند و بعد تحریم و فشار را بر کشور داشته و هیچ وقت با ما دوستی نکرده اند و همیشه عناد ورزیده اند.

وی گفت: اگرچه فکر می کردیم با برجام، درهای واردات و صادرات بر ما گشوده شود ولی آمریکا این را می دانست و با خروج از برجام و بی تاثیر کردن آن و تحریم افراد، شخصیت ها و سازمان ها فکر می کردند با فشاری که از سال ۹۷ وارد کرده اند می توانند مردم را ناامید کنند و نظام را ناکارآمد نمایند اما تعصب، افتخار به ایرانی بودن و از خودگذشتگی و مهربانی مردم جلوی آنها را گرفت.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اینکه خیلی از کارهای حداقلی می تواند نشاط را به جامعه بیاورد ولی عده ای می خواهند با تمامیت خواهی بر تمامی ارکان نظام فایق آیند و نظرات خود را اعمال کنند، این است که مردم را نگران می کند.

وی افزود: اینکه به بحران آب نگران نمی شوند و نسبت به  آن غافل هستند و به جای آن به دوچرخه سواری، بزم شعرخوانی و به بازی چند نوجوان در پارک و آب پاشی گیر می دهند، این درد بزرگی است، به جای اینکه به دنبال معیشت مردم باشند به دنبال از سکه انداختن دولت هستند و اینکه مردم را به خیابان بیرنزند و شعار مرگ بر این و آن را سر بدهند این یک ضعف است.

مهرعلیزاده اضافه کرد: تمام کنید مرگ را، تمام کنید این کنیه و دشمنی را، زندگی کنید، ایرانی ها مردمان بزرگی هستند اصلا در شان ما نیست که به این و آن صبح تا شب گیر بدهیم و مرگ بر این و آن بگوییم، ما بزرگ هستیم و باید با بزرگواری با دنیا رفتار کنیم.

وی گفت:ما باید به گونه ای حرکت کنیم که بزرگی ما در تاریخ چندین هزارساله خود را به مردم همه دنیا نشان بدهد و دنیا نیز این را از ما توقع دارد.

این کاندیدا افزود:یک لحظه خود را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، قدمت برخی از کشورها در آفریقا و اروپا به ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال هم نمی رسد ولی یکی از قدیمترین، اصیلترین، بزرگترین و مقتدرترین امپراطوری ها امپراطوری ایران بوده است آن هم امپراطوری روشن نه امپراطوری چنگیزخان مغول بلکه امپراطوری کوروش.

وی گفت: ما به ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار می کنیم و اینکه آنقدر سطح فرهنگ ایرانیان بالا بوده است که بدون هیچگونه خونریزی و جنگ و درگیری آنچنانی توانست اسلام را جذب و هضم کند و هم از خود به اسلام فرهنگ و آموزه بدهد.

مهرعلیزاده ادامه داد: ما این هستیم، ما بزرگ هستیم و بزرگان باید حرکت های بزرگانه انجام دهند ولی شما حق دارید که می گویید اگر ما بزرگ هستیم پس کو رعایت حق بزرگواری من و چرا نمی گذارید من در زندگی خود شاداب باشم و در زندگی خود در فضای رقابتی کسب و کاری داشته باشم و چرا در برنامه های خود تولید را منکوب کرده اید و چرا نمی گذارید؟

وی گفت: رانت نمی گذارد؟ آیا ارتباطات زیرمیزی های شما اجازه نمی دهد که من راه را بر زندگی شرافتمندانه خود باز کنم؟ من بر این اساس خیلی حرف دارم ولی خلاصه می کنم.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز من محسن مهرعلیزاده متولد هشتم مهرماه  ۱۳۳۵ در شهر مراغه، لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه دولتی تبریز قبل از انقلاب، فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران و درس خوانده دکتری اقتصاد مهندسی در دانشگاه هلند هستم.

وی گفت: فردی هستم که از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده ام و در سال ۱۳۶۰ از کف کارخانه کار را شروع کرده ام، صنعت تولید و اداره کار و بعد از چندین سال کار در صنعت خودرو، شده ام یک مدیر عالی تر و بعد شدم معاون وزیر صنایع سنگین به مدت پنج سال و بعد موسس منطقه آزاد کیش با دست خالی شدم.

وی با اشاره به زحمات خود برای ساخت نیروگاه هسته ای، گفت: بعد از این تلاش ها در زمان دولت خاتمی به عنوان استاندار خراسان رضوی بزرگ، بعد در دولت دوم آقای خاتمی به عنوان معاون ایشان و رییس سازمان تربیت بدنی در خدمت ورزشکاران بودم و قبل تر در شرکت سرمایه گذاری شاهد به عنوان بنیانگذار موسسه اندوخته شاهد برای فرزندان شهدا بوده ام.

مهرعلیزاده گفت:  الان یک فردی شده ام که با تکیه بر سوابق، تحصیلات و تجربیات خود در امر برنامه ریزی اقتصادی، پولی، مالی، سیاسی و فرهنگی می دانم مشکلات کجاست، مشکل ما مشکل راه اندازی تولید و از بین بردن رانت ها است، مشکل ما قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی است که موجب رانت شده است، تلف شدن ۱۴ میلیارد دلار درآمدی بوده که مال مردم است که این بی عرضگی و کارندانستن است شاید خیانتی نباشد.

وی افزود: من از شما مردم خواهش می کنم اینبار با دقت مطالعه کنید این بار مشکل کشور اقتصادی است و مشکل اقتصاد را کسی می تواند حل کند که آن را می فهمد، دوباره تکیه کردن به یک فرد فرهنگی امنیتی نظامی حقوق دان قاضی مشکلی را حل نمی کند من اصلا با کسی مخالفتی نمی کنم ولی می خواهم بگویم امروز مشکل اقتصاد داریم و باید یک اقتصاد دان را برای حل آن انتخاب کنیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: اسم دولت من، زندگی است که به معنی معیشت و زندگی خوب، آبرومندانه و برازنده ایرانی است، زندگی پرافتخار و شادابی برای ایرانیان، اینکه همه زندگی نباید ماتم باشد و زندگی شادابی، امید، افتخار، عزت و اعتماد می خواهد، جنگ، زور و تحکم نمی خواهیم.

وی گفت: ما قانون اساسی و قوانین اجتماعی داریم، اجازه بدهید زندگی کنیم، یکبار می توانیم زندگی کنیم، من یکبار شانس زندگی دارم، کشور قانون اساسی دارد و من به آن احترام می گذارم تا آنجا که تغییر نکرده است و اجازه بدهید آن باشد و مداخله نکنید و هرروز فشار نیاورید.

مهرعلیزاده افزود: گرسنگی کم نیست و دنبال کار بودن کم نیست و در هر خانه چند تحصیل کرده بیکار و پدرخانواده بیکار به دلیل بی عرضگی مسوولان کم نیست.

وی اضافه کرد: بگذارید یک نفر بیاید که این را می فهمد و جنسش از خود مردم است و دنبال بگیر و ببند نیست و سالم و صحیح است و در یک خانواده متوسط و پایین بزرگ شده است و می فهمد فقر و ناداری یعنی چی، بگذارید بیاید تا زندگی ما را بفهمد و مشکلات ما را حل کند.

این کاندیدا با اشاره به دیگر برنامه های خود، گفت:میزان یارانها را باید اضافه کنیم، حداقل پنج برابر باید دهک های پایین اضافه شود و به هرخانواده حداقل یک میلیون تومان کمک کنیم تا وضعیت زندگی مردم بهتر شود.

وی افزود: در مورد اشتغال و مسکن و بازنشستگان عزیز برنامه مشخص داریم و در مقابل رانت و قاچاق با قاطعیت و با شجاعت به خدا قسم با اتکای بر شما مردم خواهم ایستاد تا تمامی رویه های غلط را از میان بردارم و زندگی شرافتمندانه و برازنده ایرانی را به بار آورم.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

نظر شما