شناسهٔ خبر: 47794427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

4 پایگاه اورژانس به‌صورت ویدئوکنفرانس در استان قزوین افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: استان قزوین دارای ۴۴ پایگاه فوریت‌های پزشکی است؛ امروز نیز ۴ پایگاه‌ در مناطق مختلف استان شامل سیردان، ترمینال قزوین، قره‌باغ و تاکستان به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین امروز در آئین افتتاح 4 پایگاه اورژانس در استان قزوین که به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن مرکز مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، گفت: اورژانس جهت ارائهٔ خدمات درمانی اولیهٔ رایگان و خدمات پیش‌بیمارستانی به شهروندان خدماتی را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: انتقال اورژانس هوایی به مرکز استان که پیش از این در شهرستان آبیک بود، از اقدامات اورژانس قزوین در افزایش خدمات پوششی و استفاده از این خدمات برای مناطق محروم است.

این مسؤول ضمن اشاره به تلاش نیروهای اورژانس استان در مقابله با ویروس منحوس کرونا، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در حوزهٔ مدیریت بحران با همکاری اورژانس که از نیمهٔ اسفند ۹۸ به مرکز مشاوره بیماران کرونایی تعمیم داده شد، با پاسخگویی به بیش از 8 هزار تماس تلفنی خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه کرده است.

نامدار تصریح کرد: طرح اسنپ آمبولانس نیز که از اقدامات جدید اورژانس قزوین بوده است، بیش از ۲ میلیارد تومان از هزینه‌های بیمارستانی استان را کاهش داده است، هم‌چنین طرح خدمات پزشکی و پرستاری در منزل نیز که از طرح‌های پیشنهادی استان قزوین بوده است جهت ابلاغ به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دست بررسی است، این طرح از فروردین 99 با تعرفهٔ دولتی در استان قزوین ذیل سامانهٔ ۱۱۵ اجرایی شده است.

نامدار خاطرنشان کرد: اورژانس قزوین طی یک‌سال اخیر ۱۶۰ هزار مأموریت داشته که میانگین سرعت اعزام به مأموریت‌ها کمتر از ۱۰ دقیقه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: استان قزوین دارای ۴۴ پایگاه مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی است؛ امروز نیز پایگاه‌هایی در مناطق مختلف استان شامل سیردان، ترمینال قزوین، قره‌باغ و تاکستان افتتاح خواهد شد.

نامدار در پایان اذعان کرد: قرار گرفتن استان قزوین در شاهراه ارتباطی کشور، موجب شده این استان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری در حوزهٔ بهداشت و درمان و خدمات اورژانس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما