شناسهٔ خبر: 47793723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وضعیت نارنجی کرونا در اردبیل ادامه دارد؛

احتمال اوج گیری مجدد کرونا در اردبیل/۱۸۵ بیمار تحت مراقبت هستند

اردبیل - شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی ها در استان اردبیل امروز روند صعودی داشته و در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر از بیماران جان خود را از دست داده و ۳۱ بیمار جدید نیز بستری شدند.

صاحب‌خبر -

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۵ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل با روند صعودی مواجه بوده و ۳۱ بیمار با تشخیص کادر درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی از جان باختن سه بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: بیماران فوت شده از شهرستان اردبیل، خلخال و پارس آباد هستند که در روزهای گذشته به دلیل وخامت حال عمومی و درگیری بالا با بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۳۴ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۵۱ نفر عنوان کرد و گفت: میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است و در صورت ادامه این وضعیت شاهد افزایش فوتی‌های کرونایی در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

نظارت ویژه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از افزایش آمار بستری‌ها و مبتلایان به کرونا در اثر عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی از ستادهای انتخاباتی ابراز نگرانی کرد و گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا باید تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای باز و با رعایت فاصله ۲ متری برگزار شود تا شاهد مبتلایان به کرونا در هفته‌های آینده نباشیم.

حبیب زاده تصریح کرد: در روز انتخابات نیز ناظران بهداشتی به صورت سیار و ویژه در کلیه محل‌های اخذ رأی حضور خواهند داشت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و یا عدم رعایت پروتکل‌ها در ستاد برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی از نامزدهای انتخابات شوراها و رؤسای ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری خواست از ورود افراد بدون ماسک به محل برگزاری خودداری کرده و در قسمت ورودی برگزاری مراسم‌های تبلیغاتی نیز از محلول‌های ضد عفونی کننده به طور مداوم استفاده شود.

نظر شما