شناسهٔ خبر: 4779124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالان ضد تسليحات هسته اي در نيويورک، 8 ميليون دادخواست به آژانس خلع سلاح تقديم کردند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/07
شهر نیویورک روز یکشنبه صحنه تظاهرات گسترده فعالان ضد سلاح های هسته ای بود و تظاهرکنندگان هشت میلیون دادخواست برای عاری شدن جهان از سلاحهای هسته ای را به مسئول آژانس خلع سلاح سازمان ملل در نیویورک تقدیم کردند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ،روزنامه ژاپن تایمز نوشت همزمان با برگزاری کنفرانس عدم گسترش سلاح های هسته ای در مقر سازمان ملل در نیویورک ، صدها نفر از فعالان ضد سلاح های هسته ای در این شهر تظاهرات کردند و خواستار نابودی چنین سلاح هایی در جهان شدند.
تظاهرکنندگان هشت میلیون دادخواست را تقدیم مسئول آژانس خلع سلاح سازمان ملل در نیویورک کردند و خواستار عاری شدن جهان از سلاح های هسته ای شدند.
کنفرانس بازنگری پیمان عدم گسترش هسته ای (NPT) هر پنج سال یکبار برگزار می شود و کارشناسان در خصوص پیشرفت اندک در کنفرانس امسال به توجه به روابط سرد میان دو قدرت بزرگ هسته ای جهان یعنی آمریکا و روسیه هشدار داده اند.
بسیاری از تظاهرکنندگان از کشور ژاپن بودند که کشورشان هفتاد سال پیش هدف بمب های هسته ای آمریکا قرار گرفت . ژاپن تایمز نوشت برخی بازماندگان حملات هسته ای آمریکا به ناکازاکی و هیروشیما نیز در این تظاهرات شرکت داشتند.

نظر شما