شناسهٔ خبر: 47788950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کشته شدن ۲۰ هزار آمریکایی در جریان تیراندازی‎های ۲۰۲۱

یک گزارش نشان می‎دهد که نزدیک به ۲۰ هزار نفر بر اثر حوادث تیراندازی با سلاح گرم در آمریکا در طول سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده‎اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در حالی که در تعطیلات آخر هفته اخیر در آمریکا دستکم ۷ ایالت شاهد تیراندازی‌های گسترده بوده‎اند، نگرانی‌ها از افزایش جرم و جنایت در آمریکا همچنان باقی است.

به گزارش «نیوز نیشن ناو»، این حملات در حالی صورت می‌گیرد که مردم آمریکا پس از محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، در حال بازگشت به جامعه هستند.

بر اثر یک حادثه تیراندازی در مرکز شهر آستین در ایالت تگزاس، یک نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند؛ ۲ مظنون در ارتباط با این تیراندازی در بازداشت به سر می‌برند.

همچنین در یک حادثه تیراندازی در شهر ساوانا در ایالت جورجیا، ۶۰ گلوله شلیک شد.

به گفته اداره پلیس ساوانا، در این حادثه یک نفر کشته و ۷ نفر از جمله ۲ کودک زخمی شدند.

از آغاز ماه ژوئن تیراندازی‌های مهلکی در شهر تولدو ایالت اوهایو، لوئیزویل ایالت کنتاکی، نیواورلئان و سنت لوئیس رخ داده است.

اخیرا در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، کارمندی قبل از این که جان خود را بگیرد، به سمت ۹ نفر از همکارانش گلوله گلوله شلیک کرد.

طبق اطلاعات آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا، این کشور امسال ۲۷۲ مورد تیراندازی جمعی را تجربه کرده است.

این رقم ۴۰ درصد بیشتر از تیراندازی‌های جمعی صورت گرفته در مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۰ است.

تقریبا ۲۰ هزار نفر بر اثر حوادث تیراندازی با سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده‎اند.

همچنین در این حوادث بیش از ۱۷ هزار نفر زخمی شدند.

شهر‌های معمولی مانند شیکاگو، افزایش چشمگیری را در جرایم خشن و قتل شاهد بودند اما این شهر‌های کوچک هستند که نه تنها افزایش‌های مشابه را تجربه می‌کنند، بلکه در برخی موارد افزایش شدیدتری در قتل و جرایم خشن را شاهد هستند.


انتهای پیام/

نظر شما