شناسهٔ خبر: 47787898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی امید:

بازیکنان بسکتبال امید ایران جایگزین‌های خوبی برای تیم بزرگسالان هستند

اصفهان - ایرنا - سرمربی تیم ملی بسکتبال امید گفت: بازیکنان فعلی تیم ملی امید انگیزه و توانایی‌ بالایی دارند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای تیم بزرگسالان باشند.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی ایزدپناه  روز سه شنبه در محل برپایی اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان در اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط قد بازیکنان فعلی در تیم امید بالای ۲ متر است و در پست‌های مختلف بازیکن با قد ۲.۱۵ و ۲.۱۸ متر داریم و این نکته‌ای مثبت به شمار می‌رود از سوی دیگر در پست‌ها بازیکنان بسیار خوبی استعدادیابی شده‌اند و اکنون در حال تمرین هستند.

وی خاطرنشان کرد: نظر رییس فدراسیون نیز میدان دادن به جوانان و حضور پررنگ آنان در تیم‌های ملی است، بدون تردید تمرینات مستمر و اردوهای مناسب می‌تواند میزان آمادگی بازیکنان را بالا ببرد.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: متوسط قد در یک دهه گذشته نسبت به گذشته بیشتر شده و همین ما را برای سهولت انتخاب بازیکنان بهتر با قدهای بلندتر را میسر کرده است و این به سود بسکتبال کشورمان خواهد بود.

ایزدپناه ادامه داد: تنها مشکل تیم‌ها چه در بسکتبال و چه در سایر رشته‌ها بازی‌های کم در طول سال است و باید برای رقابت‌های دوستانه و تدارکاتی در ایران و در خارج از کشور برنامه‌ریزی شود

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال با اشاره به این که تیم ملی جوانان برای حضور در رقابت‌های جهانی برنامه ریزی می‌کند گفت: این تیم با بزرگسالان بازی دوستانه برگزار کرد و توانست عملکرد مناسبی داشته باشد و در آن میدان هم قادر است خوش بدرخشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال امید اضافه کرد: بسکتبال  ایران دارای دو تیم جوان و نوجوانان است به گونه‌ای که  تعداد بازیکنانمان بیشتر از تیم‌های رسمی و مورد نیاز است و این موضوع دست مربیان را برای انتخاب بهترین‌ها باز نگه می‌دارد.
وی به اهمیت پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: اکنون تیم ملی امید با حضور بازیکنان موثر و توانایی بالا می‌تواند در عرصه آسیایی و جهانی عملکرد خوبی داشته باشد و با تداوم اردوها و مسابقات پشتوانه مناسبی برای آینده است.

 اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال نوجوانان روز دوشنبه در خانه بسکتبال اصفهان آغاز شد؛ در این اردو ۳۶ بازیکن با هدف افزایش آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، زیر نظر سیامک وِیسی سرمربی تیم به مدت سه روز به مرور کارهای تکنیکی و تاکتیکی خواهند پرداخت.

نظر شما