شناسهٔ خبر: 47787601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات روانسر:

تمهیدات لازم فنی برای انتخاباتی امن در روانسر فراهم شده است

کرمانشاه - ایرنا- مسوول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان روانسر با اعلام اینکه انتخابات شورای شهر روانسر به صورت نیمه مکانیزه برگزار می‌شود، گفت: تمهیدات لازم فنی و امنیتی برای انتخاباتی امن فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «عبدالباسط فتاحی» روز سه‌شنبه در جلسه توجیهی کاربران شعب اخذ رای شهرستان روانسر افزود: پس از انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این دومین انتخاباتی است که به صورت نیمه مکانیزه در روانسر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بسترهای برقراری ارتباط امن و امنیت دستگاه های احراز هویت در تمام شعب شهری و روستایی با هم افزایی نهادهای متولی فراهم شده است.

مسوول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان روانسر با بیان اینکه در انتخابات نیمه مکانیزه روانسر، انتخابات به صورت آنلاین (برخط) و در بستر یک شبکه اختصاصی و مطمئن برگزار می شود ادامه داد: فرآیند احراز هویت رای دهندگان و ارسال صورتجلسه آرا از محل شعب به صورت الکترونیکی و فرایندهای اخذ رای و شمارش آرا و تجمیع به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شود.

فتاحی اضافه کرد: ۶۷ کاربر و ۶ راهبر در قالب دوره های تخصصی آموزش های تخصصی لازم را فرا گرفته اند و با برگزاری سه مانور انتخاباتی، میزان مهارت و سنجش این افراد مورد ارزیابی قرار گرفته است و نواقص احتمالی برطرف شده است.

وی در خصوص احتمال قطعی برق نیز اظهار داشت: دستگاه های احراز هویت در شعب اخذ رای به باطری پشتیبان مجهز هستند که می توانند تا ۲ ساعت بدون برق کار کنند.

مسوول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان روانسر گفت: برای احراز هویت داشتن کد ملی کفایت می کند اما توصیه می‌شود شهروندان در روز برگزاری انتخابات، حتما شناسنامه نیز همراه خود داشته باشند.

فتاحی تاکید کرد: با توجه به نیمه الکترونیکی بودن برگزاری انتخابات، نقش کاربران شعبه های اخذ رای مهم و کلیدی است و عملکرد آن‌ها بر سایر بخش‌ها نیز تاثیر مستقیم دارد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ همزمان برگزار می‌شود.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما