شناسهٔ خبر: 4778758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در شهرستان ساوه رخ داد

تداوم اعتراض هزار کارگر نورد لوله صفا

حدود هزار نفر از کارگران شرکت نورد لوله صفا در دهمین روز متوالی به خاطر مشکلات پرداخت حقوق و مزایای خود دست از کار کشیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، کارگران این کارخانه واقع در شهرستان ساوه که بخشی از یک شرکت بزرگ بخش خصوصی است، سال‌هاست با مشکل پرداخت حقوق و مزایا روبرو هستند، مشکلاتی که اعتراض کارگران آن را به همراه داشته است.

در طی روزهای اخیر، مذاکره برای بازگشت به کار کارگران معترض ادامه داشته است اما آنها اعلام کرده‌اند که تا هنگام پرداخت همه معوقات‌شان به سر کار باز نخواهند گشت.

کارگران نورد لوله صفا در حال حاضر بخشی از عیدی و پاداش و چهار ماه دستمزد خود را طلب‌کار هستند. همچنین کارفرما 16 ماه از بیمه‌های کارگران را به حساب سازمان تامین‌اجتماعی واریز نکرده است.

مدیریت کارخانه در چهارمین روز این اعتصاب 70 درصد از عیدی و پاداش کارگران را با هدف شکستن اعتصاب به حساب آنان واریز کرد اما کارگران حاضر به خاتمه اعتصاب نشدند.

شرکت نورد و لوله صفا یک شرکت خصوصی ایرانی سازنده لوله‌های صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب و قوطی‌های صنعتی و ساختمانی است که در سال ۱۳۷۰ تاسیس شده و عضوی از گروه صنعتی صفا محسوب می‌شود.

نظر شما