شناسهٔ خبر: 47775542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

بهترین ایرلاین ‌های آمریکایی کدامند؟

صاحب‌خبر -

اگر چه خرید بلیط هواپیما و پرواز راهی بسیار مطمئن و راحت برای سفر در ایالات­ متحده است، اما با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن به دلیل لغو هزاران پرواز، خسارات مالی سنگین و اخراج کارگران، شرکت­های هواپیمایی به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفته­ اند.

تا قبل از آن مسافران می­ توانستند براساس پیشنهادهای خدمات پرواز یا عملکرد به موقع، خطوط هوایی را قضاوت کنند. اما اکنون بر اساس چه معیارهایی بهترین ایرلاین­ های آمریکایی تعیین می شوند؟

از آن‌جایی که این مقاله قرار است جدید­ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد، بنابراین رتبه­ بندی زیر بر اساس واکنش هر یک از شرکت­ های بزرگ حمل و نقل هوایی به شرایط پاندمی (مانند رعایت اصول بهداشتی، بازپرداخت وجه به مسافران) لیست شده است.

بهترین ایرلاین­ های آمریکایی

خطوط هوایی دلتا

شرکت Delta Air Lines که معمولا Delta نامیده می­شود، از خطوط هوایی بزرگ و قدیمی ایالات­ متحده است. دفتر مرکزی آن در آتلانتا، جورجیا است. این شرکت هواپیمایی به همراه شرکای خود، از جمله Delta Connection، بیش از 5400 پرواز را روزانه انجام می­ دهد و به 325 مقصد در 52 کشور در 6 قاره خدمات می­ رساند. شرکت دلتا عضو بنیان­گذار اتحادیه هواپیمایی SkyTeam است.

این شرکت دارای 9 مرکز بوده که از نظر تعداد مسافران و تعداد پروازها، آتلانتا بزرگترین مرکز آن است. اما به ­طور کلی این شرکت از نظر تعداد مسافران و اندازه ناوگان، در رده دوم بزرگترین شرکت­ های هواپیمایی جهان قرار دارد.

خطوط هوایی آلاسکا

آلاسکا از بهترین ایرلاین های آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در محدوده کلان شهر سیاتل قرار دارد. آلاسکا پنجمین شرکت بزرگ هواپیمایی در ایالات متحده، از نظر اندازه ناوگان، مسافران و تعداد مقصد است. در برخی از رتبه­ بندی­ ها آلاسکا جزء امن­ترین خطوط هوایی آمریکایی انتخاب شده است. همچنین این شرکت از شرکت­ هایی است که دوستانه‌ ترین رفتارها را با حیوانات خانگی داشته‌اند.

خطوط هوایی آلاسکا عضو اتحادیه Oneworld، سومین اتحادیه بزرگ هواپیمایی در جهان است. این شرکت توسط J. D. Power and Associated رتبه بالاترین میزان رضایت مشتری از خطوط هوایی سنتی را برای مدت دوازده سال متوالی دارد.

هواپیمایی جت­بلو

هواپیمایی JetBlue Airways یک شرکت هواپیمایی مقرون­ به ­صرفه آمریکایی است و عنوان هفتمین شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکای شمالی، بر حسب تعداد مسافران را دارد. جت بلو از نظر تجربه در پرواز، ارائه خدمات رایگان از جملهWi-Fi ، فضای اضافی پا و میان‌وعده­های رایگان، راحت‌ترین ایرلاین ارزیابی شده است.

این شرکت در سال 2020، از نظر کل درآمد رتبه 8 را دریافت کرد و در لیست بزرگترین شرکت­ های ایالات­ متحده قرار گرفت. JetBlue بیش از 1000 پرواز روزانه را انجام داده و به 100 مقصد از شبکه داخلی و بین­ المللی در ایالات متحده، مکزیک، کارائیب، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی خدمات می­­ رساند. شرکت JetBlue عضو هیچ یک از سه اتحادیه اصلی هواپیمایی نیست، اما با 21 شرکت هواپیمایی از جمله خطوط هوایی عضو Oneworld ، SkyTeam  و Star Alliance موافقت ­نامه ­هایی دارد.

خطوط هوایی امریکن

خطوط هوایی امریکن، یك شركت بزرگ هواپیمایی آمریكایی است كه دفتر مرکزی آن در تگزاس قرار دارد. این شرکت بزرگترین خط هوایی جهان را با اندازه ناوگان و مسافران برنامه ­ریزی­ شده در اختیار دارد. شرکت امریکن، یک شبکه گسترده بین­ المللی و داخلی را با 6800 پرواز در روز، به 350 مقصد در بیش از 50 کشور انجام می­ دهد.

امریکن یكی از اعضای بنیانگذار اتحادیه Oneworld، سومین اتحادیه بزرگ هواپیمایی در جهان است. این شرکت که از بهترین ایرلاین های آمریکایی است، با بیش از 500000 مسافر روزانه، بیش از 200 میلیون مسافر را در سال جابجا می­ کند. تا سال 2019 در این شرکت نزدیک به 130000 نفر استخدام شده ­اند.

خطوط هوایی Southwest

شرکت هواپیمایی Southwest Airlines، یکی از خطوط هوایی اصلی ایالات ­متحده و بزرگترین شرکت هواپیمایی مقرون­ به ­صرفه در جهان است. دفتر مرکزی آن در دالاس تگزاس قرار دارد و سرویس­دهی آن به 115 مقصد در ایالات­متحده و 10 کشور دیگر انجام می­ شود. از سال 2018، Southwest بیش از هر شرکت هواپیمایی دیگری در ایالات­متحده، مسافر داخلی جابجا کرده است.

هم­­اکنون این شرکت هواپیمایی نزدیک به 60000 کارمند دارد و در زمان اوج مسافرت­ ها، روزانه حدود 4000 پرواز خروجی را برعهده دارد. شرکت مذکور عنوان قابل اطمینان‌ترین شرکت هواپیمایی را در اختیار دارد.

هواپیمایی یونایتد

یونایتد ایرلاینز، یک شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در برج ویلیس شیکاگو واقع شده است. یونایتد یک شبکه بزرگ داخلی و بین­ المللی را اداره می­ کند که شامل شهرهای بزرگ و کوچک در سراسر آمریکا و هر 6 قاره است. این شرکت با اندازه ناوگان و تعداد مسیرها، سومین خط هوایی بزرگ در جهان است.

خطوط هوایی یونایتد دارای 8 مرکز بوده و شیکاگو بزرگترین مرکز حمل و نقل از نظر تعداد مسافر و برنامه سفر است. یونایتد عضو Star Alliance، بزرگترین اتحادیه هواپیمایی جهان با مجموع 28 شرکت هواپیمایی است.

خطوط هوایی هاوایی

هاوایی، دهمین ایرلاین بزرگ تجاری در ایالات­ متحده و از بهترین ایرلاین های آمریکایی است. در واقع هاوایی قدیمی­ ترین شرکت حمل و نقل آمریکایی است که در طول تاریخ خود، هرگز تصادف مرگبار یا سانحه­ ای که به از بین رفتن بدنه منجر شود، نداشته است.

همچنین این شرکت اغلب در لیست حمل و نقل به موقع در آمریکا قرار دارد و توانسته کمترین میزان لغو پرواز و حتی فروش زیاد بلیط را داشته باشد.

Allegiant Air

Allegiant Air یک شرکت هواپیمایی بسیار کم هزینه آمریکایی است که پروازهای منظم و چارتری را انجام می­دهد. این شرکت در سال 1997 به عنوان WestJet Express تاسیس شد و اکنون به­ عنوان یک شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی با 4000 کارمند، چهاردهمین شرکت هواپیمایی تجاری بزرگ در آمریکای شمالی است. دفتر مرکزی این شرکت در سامرلین، نوادا و حومه لاس وگاس است.

خطوط هوایی فرونتیر

Frontier Airlines یک شرکت هواپیمایی فوق­ العاده مقرون­ به­ صرفه آمریکایی است، که مقر اصلی آن در دنور کلرادو است. Frontier با داشتن بیش از 3000 پرسنل، پروازها را به بیش از 100 مقصد در سراسر ایالات­ متحده و 31 مقصد بین­ المللی انجام می­ دهد.

در سال 2020 پس از آنكه شركت از بازپرداخت بلیط هواپیما برای مشتریانی كه در طی بیماری COVID-19 نمی­ توانستند مسافرت كنند خودداری كرد، دادخواست­ هایی علیه آن تشکیل شد. ناگفته نماند این شرکت بخشی از 25 میلیارد دلار بودجه دولت آمریکا را برای جبران خسارت مالی صنعت هواپیمایی در طی شیوع بیماری پذیرفت.

هواپیمایی اسپریت

Spirit Airlines یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در میرامار فلوریدا واقع شده است. این شرکت در ابتدا به عنوان شرکت باربری Clippert در سال 1964 آغاز به کار کرد و هم ­اکنون آن را ارزان­ترین ایرلاین می­ دانند.

با اینکه شرکت اسپیریت پروازهای برنامه­ ریزی­ شده ­ای را در سراسر ایالات­ متحده، کارائیب و آمریکای لاتین انجام می ­دهد، اما در لیست بهترین ایرلاین های آمریکایی، آخرین رتبه را دارد.

رتبه ­بندی کلی ایرلاین‌های آمریکایی

  • از نظر نحوه برخورد شرکت­ های هواپیمایی با تغییرات، لغوها و بازپرداخت ها، شرکت­ های ساوت­وست، دلتا و امریکن، رتبه­ های اول تا سوم را دارند.

  • از لحاظ رعایت اصول بهداشتی، به ترتیب شرکت­های دلتا، یونایتد و جت­بلو مورد رضایت بوده­اند.

  • شرکت­های هواپیمایی که تجربه پروازهای خوبی را تدارک دیده­اند به ترتیب جت­بلو، دلتا و هاوایی هستند.

جمع­ بندی

پس از بررسی لیستی از بهترین ایرلاین ­های آمریکایی، اکنون اینکه کدام شرکت هواپیمایی در جایگاه نخست قرار دارد و کدامیک آخر، برایتان روشن شده است. البته ممکن است در سال آینده این رتبه ­بندی دچار تغییراتی شود.

با این توصیف اگر شما نیز تجربه سفر با یکی از این ایرلاین­ها را داشته­اید، بسیار خرسند می­شویم که نظراتتان را درباره کیفیت پروازهای آمریکایی، برایمان ارسال نمایید.

نظر شما