شناسهٔ خبر: 47758231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روی خط پلیس؛

از اخاذی اینستاگرامی تا دستگیری قمه‌کشان بازار آهن تهران

تهران- ایرنا- ماموران نیروی انتظامی در تهران بزرگ /یکشنبه/ از دستگیری عاملان قمه‌کشی و شرارت در بازار آهن، کلاهبردار میلیاردی اینستاگرام، سارق مامورنما و توقیف یک و نیم میلیاردی لوازم منزل قاچاق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اعلام کرد: اواخر فروردین ماه سال جاری گزارشی مبنی بر قمه‌کشی و ایجاد نزاع و درگیری در بازار آهن "یافت آباد" و جراحت سه تن از کسبه بازار آهن به پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ارجاع شد.

سردار "علی ذوالقدری" ادامه داد: پس از آن‌که مشخص شد ۲ متهم این پرونده پس از نزاع و درگیری در محل سکونت‌شان تردد ندارند، مخفیگاه‌شان در محدوده "شادآباد" شناسایی و متهمان دستگیر شدند.

به گفته وی، در بازرسی از محل دستگیری شروران مذکور، ۲ قبضه سلاح سرد کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به برخورد قاطع پلیس و مقام قضائی با هنجارشکنان تاکید کرد: پلیس به عنوان ضابط قضائی بدون هیچ‌گونه اغماضی با مجرمانی که با ایجاد رعب و وحشت و قدرت نمایی قصد ایجاد هویت کاذب برای خود را دارند، برخورد می‌کند.

اخاذی میلیونی در ازای برگرداندن صفحه اینستاگرامی‌

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ بیان داشت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی ناشناسی با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌اش در اینستاگرام مبلغ یکصد میلیون تومان از وی اخاذی کرده است.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" افزود: شاکی توضیح داد مدتی قبل تلفن همراه خود را برای تعمیر به یک فروشگاه تعمیرات موبایل دادم و ساعاتی بعد از تحویل گرفتن گوشی صفحه اینستاگرامم از دسترسم خارج شد و دیگر نتوانستم وارد آن شوم تا اینکه دقایقی بعد شخص ناشناسی با بنده تماس گرفت و اعلام کرد می‌تواند در ازای واریز وجه صفحه من را برگرداند و با توجه به اینکه این صفحه منبع درآمد چندین خانواده بود بنده مبلغ اعلامی را به حسابش واریز کردم.

وی به نقل از شاکی گفت: بعد از واریز وجه صفحه‌ام برگشت اما بعد از چند ساعت مجدداً از دسترسم خارج شد و آن شخص در تماس بعدی مبلغ بیشتری طلب کرد، این روند چندین بار تکرار شد و بنده هر بار به علت نیاز شدید به این صفحه مبلغ مورد نظر را واریز می‌کردم اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه من را برنگرداند و تقاضای مبلغ هنگفتی را داشت که توان پرداختش را نداشتم.

این مقام سایبری بیان داشت: متهم که همان تعمیرکار مرکز تعمیرات تلفن همراه بود پس از تحقیقات پلیسی در محل کارش دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

گودرزی با اشاره به لزوم فعال‌سازی تائید هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در این بستر تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران جداً خودداری کنید.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

از اخاذی اینستاگرامی تا دستگیری قمه‌کشان بازار آهن تهرانسارق مامورنمای موتورسیکلت

معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در اواخر اسفندماه سال گذشته یک فقره پرونده سرقت به عنف موتور سیکلت برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" ادامه داد: شاکی با حضور در این اداره گفت، بنده موتور سیکلت باکسر خود را برای فروش در سایت‌های خرید و فروش کالا در فضای مجازی آگهی کردم که شخصی پس از تماس، برای دیدن موتور در محدوده شرق تهران سر قرار آمد.

این مقام انتظامی به نقل از شاکی افزود: شخص خریدار مرد جوانی بود که خود را مامور معرفی کرد و بر روی باک موتور سیکلتی که همراه داشت نام یکی از کلانتری‌ها نوشته شده بود، لذا من هم اعتماد کردم و موتورسیکلت را برای تست فنی در اختیارش قرار دادم که پس از گذشت چند دقیقه خبری از وی نشد و متوجه شدم وی سارق است و بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفتم.

نجفی تصریح کرد: پس از کشف هویت واقعی سارق، مال‌باخته او را شناسایی کرد و با به دست آمدن این اطلاعات، سارق جوان در جنوب تهران دستگیر شد.

به گفته وی، در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ دستگاه موتورسیکلت باکسر و هندا کشف و به اداره پنجم انتقال یافت.

وی ابراز داشت: متهم ضمن اعتراف به سرقت موتورسیکلت شاکی به یک فقره سرقت موتورسیکلت هندا و خودرو پراید نیز معترف شد و اظهار داشت با وسائط نقلیه سرقتی برای امرارمعاش مسافرکشی می کردم.

معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص فاتب گفت: در ادامه بررسی‌های پلیسی مشخص شد متهم دارای یک فقره سابقه به همین صورت در سال ۹۶ است و تحقیقات برای شناسایی سایر جرائم احتمالی و شکات ادامه دارد.

توقیف کالای قاچاق در بزرگراه "بعثت"

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران، یک دستگاه وانت نیسان حامل کالای قاچاق در بزرگراه "آزادگان" شناسایی شد.

سرهنگ "علی ولی پور گودرزی" گفت: با تعقیب وانت نیسان، راننده خودرو پس از ورود به بزرگراه "بعثت"، خودرو را در مقابل یک انبار کالا متوقف که با هماهنگی مراجع قضائی خودروی مورد نظر توقیف و در بازرسی از آن ۱۳ هزار و ۹۲۵ عدد لوازم آشپزخانه و ۵۴ عدد دستگاه جاروبرقی کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری راننده خودرو و مالک انبار کالا گفت: هر ۲ متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ارزش ریالی کالای قاچاق توسط کارشناسان یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

نظر شما