شناسهٔ خبر: 47737687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رها شدن 9 سد فرسایشی در خلخال و کوثر

معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک گفت: 9 سد نیمه کاره در شهرستان‌های خلخال و کوثر بلاتکلیف رها شده که برای تکمیل آنها 1500 میلیارد تامین منابع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیمراد اکبری شامگاه گذشته در بازدید از سدهای ورگوان، گورانسراب، بلیل، سجن، طولش و سدهای شهرستان کوثر اظهار کرد: ۲۲ سد فرسایشی در استان وجود دارد که در دو شهرستان خلخال و کوثر ۹ سد بلاتکلیف است.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات خشکسالی بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان برای مصادیق بارز خشکسالی در استان اردبیل تامین منابع شده است.

معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک با اشاره به پیگیری‌های اخیر نماینده مردم خلخال و کوثر و دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و دستور وزیر جهاد مبنی بر بازدید میدانی از سدهای موجود و ارزیابی آخرین وضعیت سدها در شهرستان خلخال تصریح کرد: آخرین وضعیت، ارزیابی و مقرر شد در هفته آینده ۱۵ میلیارد تومان برای سدهای موجود با اولویت وضعیت فیزیکی بالا اختصاص و از محل‌ منابع موجود خشکسالی، این مشکلات دو شهرستان خلخال و کوثر در اولویت خواهد بود.

وی زمانبدی موجود برای تکمیل این سدهای نیمه تمام در شهرستان خلخال را دو تا سه سال عنوان کرد و گفت:  استان اردبیل در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در زمینه توسعه آبیاری مدرن برداشته است.

وی افزود: هر سال ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار در استان اردبیل تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می‌گرفت که با اقدامات خوب سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و دو شهرستان خلخال و کوثر، ۱۵هزار هکتار امسال تحت پوشش این نوع آبیاری قرار می‌گیرد.

سیدغنی نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر نیز در این بازدید ضمن اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهرستان خلخال و کوثر بیان داشت: رفع مشکلات شهرستان از مطالبات اهالی در روستاها است؛ ۹ سد معیشتی در دو شهرستان نیمه تمام است.

وی افزود: در بازدید اول از پمپاژ ایلخچی شهرستان کوثر مقرر شد تا از محل اعتبارات استانداری یک میلیارد تومان و از محل  اعتبارات سفر معاون وزیر یک میلیارد تومان به این امر اختصاص یابد و ساخت این سد تسریع یابد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی

برچسب‌ها:

نظر شما