شناسهٔ خبر: 47726319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مراکز اخذ رای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در روسیه، ایتالیا و چندین کشور دیگر

سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور، در شعب اخذ رای در تعدادی از کشورها از جمله روسیه، عمان، هلند، ایتالیا و چندین کشور دیگر برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری جمعه این هفته ۲۸ خرداد ماه همچون دوره‌های قبل و همزمان با داخل کشور در تعدادی از کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

در همین خصوص نیز همزمان با آغاز فرآیند و ابلاغ رسمی شروع اقدامات اجرایی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری توسط وزیر کشور، ستاد انتخابات خارج از کشور نیز در  وزارت امور خارجه  تشکیل و دستورالعمل اجرایی انتخابات به همه سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابلاغ شد.

بنا به گفته محمود ادیب مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور، همه نمایندگی های سیاسی و کنسولی در خارج از کشور موظفند به استناد ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری،  با تشکیل هیات های اجرایی، انتخاب اعضای ناظر شورای نگهبان و تشکیل شعب اخذ رای،  زمینه حضور و مشارکت حداکثری هموطنان مقیم خارج از کشور را در این رویداد و حماسه ملی فراهم کنند.

* مراکز اخذ رای در رم و میلان

بر اساس اعلام سفارت ایران در رم، این دور از انتخابات در ایتالیا برگزار خواهد شد. براساس اطلاعیه این سفارتخانه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کوید- ۱۹ در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سرکنسولگری ایران در میلان برگزار خواهد شد.

* برگزاری انتخابات در اتریش و اسلواکی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ ژوئن ۲۰۲۱) همزمان با ایران در حوزه این سفارت (اتریش و اسلواکی) هم در سه شعبه در شهرهای وین و گراتس در اتریش و در براتیسلاوا در اسلواکی برگزار خواهد شد.

* برگزاری انتخابات در کی‌یف

سفارت ایران در کی‌یف هم در همین زمینه اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی هموطنان مقیم اوکراین می رساند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ ژوئن ۲۰۲۱) با رعایت موازین بهداشتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف برگزار خواهد شد.

* خانه ایرانیان لاهه محل استقرار صندوق رای

از سوی دیگر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند هم اعلام کرد که این دور از انتخابات روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل «خانه ایرانیان» لاهه برگزار خواهدشد.

* مراکز اخذ رای در فدراسیون روسیه

ایرانیان مقیم فدراسیون روسیه نیز می‌توانند در مسکو، سنت پترزبورگ، آستاراخان و کازان با حضور در محل‌های اخذ رای مستقر در این شهرها، آرای خود را به صندوق‌های رای بریزند.

در همین خصوص سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۲۸ خرداد از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعداظهر در محل‌های زیر برگزار شود.

 حوزه مسکو: مجتمع آموزشی پیام امام (ره) واقع درخیابان نواتروف 

حوزه سنت پترزبورگ: انجمن دوستی ایران و روسیه واقع درخیابان لنینسکی شماره ۶۰ 

حوزه آستاراخان : سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان آدمیرالتیسکایا، پلاک ۳ 

 حوزه کازان: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران واقع در کازان خیابان اسپارتاکوفسکایا شماره ۶ طبقه سوم سووار پلازا

* سفارت ایران در مسقط محل اخذ رای 

علاوه بر این، سفارت ایران در مسقط هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار خواهد شد.

* برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم بلاروس

ایرانیان مقیم بلاروس نیز می‌توانند این جمعه همزمان با هموطنان داخل کشور در انتخابات شرکت کنند. سفارت ایران نیز اعلام کرد که محل دقیق صندوق‌های اخذ آراء در این کشور اعلام خواهد شد.

* سه شهر محل برگزاری انتخابات در نیوزیلند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند نیز در اطلاعیه‌ای خطاب به هموطنان ایرانی اعلام کرد که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ از ساعت ۱۰ لغایت ۱۸ در سه شهر اوکلند، ولینگتون و کرایست چرچ برگزار خواهد شد.

* حوزه‌های اخذ رای در انگلستان

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، همزمان با برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ ژوئن ۲۰۲۱)، هموطنان و شهروندان ایرانی مقیم بریتانیا نیز می‌توانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بریزند. براین اساس، حوزه‌های اخذ رای علاوه بر لندن با ۵ حوزه رای گیری، در سایر شهرهای بریتانیا از جمله منچستر، گلاسکو، لیدز، نیوکاسل، کاردیف و بیرمنگام نیز مستقر خواهد بود و محل دقیق این حوزه‌ها متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

* حوزه‌های رای گیری در اسپانیا

از سوی دیگر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید نیز اعلام کرد که سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، طبق سنوات گذشته در دو حوزه رای گیری در شهرهای مادرید (در محل سفارت) و بارسلونا (مکان متعاقباً اعلام می‌شود) دایر خواهد شد. گفتنی است اعضای هیأت اجرایی و نظارت انتخابات در اسپانیا تعیین شده و نخستین نشست این هیأت هم به ریاست حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید روز سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ به منظور انجام هماهنگی‌های لازم تشکیل شد.

* برگزاری انتخابات در باکو

سفارت ایران در باکو نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همزمان با آغاز فرآیند رسمی اقدامات اجرایی برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با دستور وزیر کشور و ابلاغیه ستاد انتخابات خارج از کشور، هیأت اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه جمهوری آذربایجان تشکیل و عصر سه‌شنبه نیز اولین جلسه هماهنگی هیأت اجرایی انتخابات در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور همه اعضای اجرایی و نظارتی برگزار و زمینه حضور و مشارکت حداکثری هموطنان مقیم جمهوری آذربایجان در این رویداد فراهم شد. 

براساس اعلام سفارت ایران در باکو، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ( ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ ) در محل مدرسه ایرانیان باکو - مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر (عج) برگزار خواهد شد.

* انتخابات در فنلاند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فنلاند هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ ژوئن ۲۰۲۱) از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۹ در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشور فنلاند در دوره شیوع کرونا برگزار می‌شود.

 

نظر شما