شناسهٔ خبر: 47725396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پایان نتانیاهو؛ لاپید دولت جدید اسرائیل را تقدیم کنست کرد

ايسنا : رئیس حزب "آینده‌ای هست" رژیم صهیونیستی با تکمیل توافق ائتلافی با تمامی هفت حزب "اردوگاه تغییر" و تقدیم آن به کنست (پارلمان این رژیم) در یک قدمی تشکیل دولت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، یائیر لاپید، رئیس حزب "آینده‌ای هست" رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان این رژیم توافق‌های ائتلافی را با تمامی هفت عضو اردوگاه تغییر امضا کرد.

قرار است کنست فردا یکشنبه نشستی را برای بررسی اعطای رای اعتماد به دولت برگزار کند.

لاپید شب گذشته توافق‌های ائتلافی با حزب "کارگر" به ریاست "میراو میخائیلی"، " آبی – سفید" به رهبری "بنی گانتس"، حزب "امید نو" به ریاست" گدعون ساعر "و "یمینا" به رهبری "نفتالی بنت" را امضا کرد و آن را تحویل کنست داد.

یائیر لاپید پنج­شنبه شب نیز توافق‌های ائتلافی را با "فهرست یکپارچه عربی" به رهبری "منصور عباس" و "اسرائیل بیتنا" به ریاست "آویگدور لیبرمن" امضا کرده بود.

بنت پس از امضای توافق مذکور گفت که این توافق به دوره طولانی بحران و بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی پایان می­‌دهد و دولت جدید برای تمامی اسرائیلی­‌ها تلاش خواهد کرد.

طبق این توافق­‌های ائتلافی، قرار است که نفتالی بنت تا اوت ۲۰۲۳ نخست ­وزیر باشد و لاپید در طول این دوره وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود و پس از آن دو طرف سمت‌هایشان را به یکدیگر تحویل خواهند داد و تا پایان دوره کنست فعلی در نوامبر ۲۰۲۵ لاپید نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

طبق این گزارش، کابینه دولت جدید رژیم صهیونیستی متشکل از ۲۸ وزیر است و ائتلاف دولتی از ۲۵ نماینده از احزاب میانه، ۱۹ نماینده از اردوگاه راست، ۱۳ نماینده از احزاب چپ و چهار نماینده عرب تشکیل شده است.

همچنین قرار است که در دولت ائتلافی لاپید و بنت، بنی گانتس در سمت وزارت جنگ ابقا شود و لیبرمن، ساعر،  آیلت شاکد و میراو میخائیلی نیز به ترتیب وزیر دارایی، وزیر دادگستری، وزیر داخلی و وزیر کار خواهند بود.

 

نظر شما