شناسهٔ خبر: 47722524 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

کاهش شانس صعود ایران به عنوان تیم دوم

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال کشورمان دیشب در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف کامبوج رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. تیم ملی عمان با هدایت برانکو نیز به مصاف افغانستان رفت و با نتیجه ۲ بر یک برنده شد و با ۱۲ امتیاز بهترین تیم دوم در جدول رده بندی شد. تیم ملی چین هم مقابل مالدیو با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید تا ۱۰ امتیازی شود و با تفاضل ۱۱ در رده دوم بهترین تیم های دوم برتر قرار بگیرد.

پیروزی عمان و چین در مقابل رقبا وضعیت تیم ملی کشورمان را در جدول تیم های دوم برتر بدتر کرد و صعود شاگردان اسکوچیچ به عنوان تیم دوم برتر به مرحله نهایی بسیار سخت شد. تیم ملی کشورمان با ۹ امتیاز و تفاضل پنج در رده ششم جدول بهترین های دوم قرار گرفت.

در هفته آخر این رقابت ها هشت تیم صدرنشین و چهار تیم برتر دوم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه پیدا می کنند. ایران در سه حالت زیر به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

**** حالت اول: برد عراق صعود مستقیم به عنوان صدرنشین گروه
آسان ترین راه پیش روی تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی سه شنبه آینده مقابل عراق برد با هر نتیجه است که در این صورت ۱۸ امتیازی می شود و به عنوان صدرنشین گروه سوم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود می کند.

**** حالت دوم: تساوی ایران مقابل عراق بدون گل یا تساوی با نتیجه یک بر یک
تیم ملی کشورمان در صورت تساوی بدون گل مقابل تیم ملی عراق ۱۰ امتیازی می شود و تفاضل آن +۵ باقی می ماند. برای صعود شاگردان اسکوچیچ به عنوان تیم دوم برتر به مرحله نهایی باید دو تیم از سه تیم ازبکستان، لبنان و امارات که بالاتر از ایران در جدول قرار دارند بازنده شوند تا شاگردان اسکوچیچ به مرحله نهایی صعود کنند.

**** حالت سوم: در صورت باخت ایران مقابل عراق با نتیجه یک بر صفر
در صورتیکه شاگردان اسکوچیچ در بدترین حالت در بازی با عراق با نتیجه یک بر صفر شکست بخورند، شانسشان برای صعود بسیار ضعیف می شود و در این حالت باید تیم ملی ازبکستان با تفاضل سه گل به عربستان ببازد. امارات هم باید مقابل ویتنام با هر نتیجه ای ببازد. همچنین اردن هشت امتیازی نیز مقابل استرالیا تساوی کند با شکست بخورد.

نظر شما