شناسهٔ خبر: 47719907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

آخرین كارشكنی‌های نتانیاهو در مسیر تشكیل كابینه

بحران تشكیل كابینه در اراضی اشغالی به جنگی برای حذف رقبا از عرصه سیاسی مبدل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نما، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در روزهای باقیمانده تا برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه ائتلافی «تغییر»، در تلاش برای جلوگیری از شکل گیری کابینه «یائیر لاپید»، رییس حزب «یش عتید»، به «بنی گانتز»، پیشنهاد نخست وزیری سه ساله داد.

 


به گزارش «اسپوتنیک»، در حالی که ۸ حزب صهیونیست برای تشکیل کابینه ائتلافی به ریاست لاپید در انتظار جلسه رای اعتماد کنست هستند، رییس حزب «لیکود» برای ماندن در قدرت و جلوگیری از تشکیل کابینه لاپید پیشنهادهای مختلفی به گانتز، وزیر جنگ کابینه فعلی داده است.

 

براساس اعلام شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی، آخرین پیشنهاد نتانیاهو در این چارچوب که روز جمعه ارائه شد، کناره گیری فوری نتانیاهو از قدرت به منظور نخست وزیری ۳ ساله گانتز بود.

 

اما همه این پیشنهادها از سوی گانتز رد شدند. او روز جمعه به جای پذیرفتن پیشنهاد نتانیاهو، به مذاکرات خود با لاپید ادامه داد.

 

ائتلاف تغییر، شامل ۸ حزب صهیونیست از جناح راست تا جناح چپ است. احزاب حاضر در این ائتلاف عبارتند از: «اسرائیل خانه ما»، «مرتس»، «کار»، «رعام»، «یش عتید»، «یامینا»، «آبی و سفید»، «امید جدید».

 

براساس توافق ائتلاف جدید، گانتز در کابینه مذکور وزیر جنگ خواهد بود.

 

نتانیاهو تاکنون هشدارهای جدی در مورد ائتلاف لاپید صادر کرده و آن را «کابینه چپ خطرناک» خوانده است. او اعلام کرد در قالب یک نماینده کنست در پارلمان در مقابل کابینه ائتلافی می‌ایستد.

                    

                       منبع: میزان

                

نظر شما