شناسهٔ خبر: 47718503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

انتخاب یک کشور عربی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت

طبق اعلام اسکای نیوز، امارات که به عنوان کرسی گروه آسیا و اقیانوسیه در رای گیری اعضای غیر دائم شورای امنیت نامزد شده بود، در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 179 رأی به دست آورد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه یک کشور عربی را به مدت دو سال از ژانویه 2022 به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل انتخاب کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، در این رای گیری امارات موفق شد کرسی عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل را که شامل 15 کشور عضو است، به دست آورد.

 

از میان 15 عضو شورای امنیت تنها 5 عضو یعنی روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه دائمی هستند.

 

طبق اعلام اسکای نیوز، امارات که به عنوان کرسی گروه آسیا و اقیانوسیه نامزد شده بود ، در رای گیری برگزار شده در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 179 رأی به دست آورد.

 

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در توییتی نوشت: "انتخاب امارات امروز برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل برای دوره 2022-2023 مظهر اعتماد جهان به سیاست‌های امارات و کارایی سیستم دیپلماتیک آن است. "

 

وی افزود: "امارات طبق اصول و ارزشهایی که بر اساس آن بنا نهاده شده است به مسئولیت خود برای تحکیم صلح، همکاری و توسعه در صحنه بین المللی ادامه خواهد داد."

 

محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و حاکم دبی نیز در توئیتی نوشت: "انتخاب امارات برای عضویت در شورای امنیت برای دوره 2022-2023 نمایانگر دیپلماسی فعال ، موقعیت بین المللی و الگوی برجسته توسعه است."

 

وی ادامه داد: "ما منتظر یک دوره عضویت فعال و مثبت تیم دیپلماتیک امارات در شورای امنیت سازمان ملل هستیم."

 

از سوی دیگر وزارت امور خارجه مصر انتخاب امارات را به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل به همراه آلبانی، برزیل، گابن و غنا تبریک گفت.

 

علاوه بر امارات، سازمان ملل برزیل، غنا، آلبانی و گابن را به عنوان اعضای غیر دائمی شورای امنیت انتخاب کرد.کشورهای منتخب از اول ژانویه 2022 جایگزین ویتنام، نیجر، تونس، استونی، سنت وینسنت و گرنادین‌ها خواهند شد و تا 31 دسامبر 2023 عضو شورای امنیت خواهند شد.

 

پیش از این ، برزیل 10 بار ، گابن و غنا - سه بار و امارات - یک بار عضو شورای امنیت سازمان ملل بودند اما آلبانی هرگز عضو شورای امنیت نبوده است.

نظر شما