شناسهٔ خبر: 47716884 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/جامعه ورزش و دولت آینده، کاستی‌ها و نیازها/

رئیس فدراسیون دوومیدانی: دولت آینده به اعتبارات فدراسیون‌ها توجه کند

معصومه مومی‌وند

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید دولت آینده باید به دوومیدانی به عنوان رشته‌ای پایه و مادر ورزش‌ها نگاه کند و اعتبارت ویژه‌ای را به آن اختصاص بدهد.

صاحب‌خبر -

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد مشکلات ساختاری دوومیدانی ایران و توقعات از دولت آینده به ایسنا گفت: دولت آینده باید بپذیرد دوومیدانی ورزش اول کشور و مادر ورزش‌ها است که ۲۴ ماده تخصصی دارد. رشته‌های دیگر یک تیم ملی و یک کادر فنی نیاز دارند، اما در دوومیدانی هر ماده یک مربی می‌خواهد. همین موضوع کار فدراسیون را سخت کرده است، بنابراین با توجه به گستردگی این رشته مهمترین موضوع اعتبارات است. از طرفی با اینکه در کشور پیست‌های دوومیدانی خوبی داریم اما به سخت‌افزارها و امکانات نیاز است. در واقع پیست‌ها را ساخته‌ایم اما تجهیزات‌شان را مهیا نکرده‌ایم. بنابراین دولت آینده باید توجه خاصی به تامین تجهیزات این رشته داشته باشد.   

او در ادامه افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران هم دیگر موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. این مسابقات از نظر وجهه سیاسی، اجتماعی و گسترش این رشته نقش خوبی ایفا می‌کند. فدراسیون در سال جاری این کار را انجام داد و مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) را برگزار کرد. درصدد هستیم تا در رده‌های پایه هم چنین مسابقاتی برگزار کنیم. به طور کلی اعتبارات، تجهیزات و برگزاری مسابقات بین‌المللی سه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.  

رئیس فدراسیون دوومیدانی همکاری را لازمه پیشرفت ورزش کشور دانست و گفت: مدیران ما در شرایط سخت تحریم موفق عمل کرده‌اند و چرخ ورزش چرخیده است اما کشور ما پتانسیل بیشتری دارد و اگر به دنبال موفقیت در ورزش هستیم باید همدلی و رفاقت‌ها بیشتر شود. به جای نقد غیرمنصفانه یکدیگر باید به منافع ملی و ورزش کمک کنیم. هرچند ورزش کشور بعد از انقلاب موفق  عمل کرده و در بسیاری از رشته‌ها شرایط خوبی داریم اما نواقصی هم وجود دارد که باید آسیب شناسی و رفع شود.  

صیامی به نقش دولت در ایجاد تحول در ورزش اشاره کرد و گفت: اگر دولت اعتبارات بیشتری به ورزش اختصاص بدهد و به ورزش قهرمانی و همگانی توجه بیشتری بکند، هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان کمتر خواهد شد. بارها گفته ام با ۲۰ دقیقه دویدن در روز می‌توان ماهانه سه میلیون تومان به نفع بهداشت درمان عمل کرد و اگر این عدد در ۸۰ میلیون نفر ضرب شود، عدد بالای بدست می‌آید. از طرفی توجه به ورزش می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگری و میزان آنها را کاهش بدهد. از طرفی با توجه به بالا رفتن دلار به اعتبارات فدراسیون‌ها توجه ویژه‌ای شود و واقع‌بینانه مورد بررسی قرار بگیرد.  

انتهای پیام 

نظر شما